Gå til innhold

Hvor despo er folk etter svenskehandel?

Anbefalte innlegg

On 6/11/2021 at 5:09 PM, Anonym bruker said:

Flere kilometer med kø????

Hvordan greier vi oss egentlig i resten av landet vi som ikke kan handle på grensen?

https://www.dagbladet.no/nyheter/lange-koer-pa-svenskegrensa/73894644

Anonymkode: 1901a...67f

mange skal sikker besøke familie også :)

Anonymkode: 9e8df...4a1

Fortsetter under...

mamma til adhd gutt<3 skrev (På 11.6.2021 den 19.03):

https://borsen.dagbladet.no/nyheter/i-kveld-blir-det-fest/73895331 360 liter brus!!! Hvem trenger så mye brus??

Vi er jo forskjellige og det er jo så bra❤️❤️❤️Noen tar turen over grensen til nabolandet mens andre knapt klarer å vente med å sette seg på flyet. Er den ene bedre enn den andre❤️❤️❤️

Anonymkode: 5d16a...f73

mamma til adhd gutt<3 skrev (På 11.6.2021 den 18.15):

Hehe ja… jeg må si at jeg tenkte akkurat det samme

Jeg må si at jeg ikke ser helt forskjellen på de som venter på at grensen til Sverige skal åpne og på deg, for eksempel, som har hatt daglige innlegg om du får reise til Hellas eller ikke? Hvorfor føler du, av alle, for å håne en gruppe som er helt lik deg selv? Er det at de skal handle billig brus som gjør de verre enn deg?

Anonym bruker skrev (20 minutter siden):

Vi er jo forskjellige og det er jo så bra❤️❤️❤️Noen tar turen over grensen til nabolandet mens andre knapt klarer å vente med å sette seg på flyet. Er den ene bedre enn den andre❤️❤️❤️

Desperat brus, flesk, snus og sprit til folk som allerede er vandrende helsefarer er verre enn det meste.

sug lut skrev (5 minutter siden):

Desperat brus, flesk, snus og sprit til folk som allerede er vandrende helsefarer er verre enn det meste.

Det er jo øyet som ser, men uansett er det rart at noen kritiserer andre når mantra ellers er at forskjell er så bra♥️♥️♥️

Jeg får samme følelse når jeg ser de som stimler sammen på flyplassen som jeg får av bilkøen inn til Sverige. Det er litt morsomt å se hvordan noen ser flisen hos andre, men ikke bjelken hos seg selv. Men det meste blir sikkert bedre av å sette på mange ♥️♥️♥️

sug lut skrev (1 time siden):

Nuvell, alt er ikke så enspora som du beskriver. Jeg skal snart ta turen over for å kjøpe glutenfrie produkter blant annet. Har en i hus som er avhengig av dette og prisen på slikt er latterlig billig over grensen. Så er det apotekvarer som jeg tar i samme slengen, som markmiddel til hund/ katt, Bravecto til hundene, samt andre reseptholdige medikamenter som også er billigere enn i Norge.

Skal ikke stikke under en stol at jeg kommer til handle brus, kjøttvarer, melk, fløte ( mye mer utvalg enn hjemme) m.m, men systembolaget og snus/røykfabrikken blir ikke rike på meg da jeg sjeldent er å se på disse stedene.

Synes det blir feil å sette folk i bås bare fordi de vil over å handle billig mat og drikke. Vet om mange som pokker ikke tør å si at de drar over grunnet latterligjøring og håning.

Endret av KellyTaylor

Annonse

sug lut skrev (57 minutter siden):

Jeg sparer 3000 kr på en tur på apoteket i Sverige. Som enslige mor, og ufør på minstesats er det noe som kommer veldig godt med. Brus, snus, alkohol, flesk og lignende kjøper vi ikke. Spiser sundt, kjøper og allergiprodukter, som er billigere der. 

Men selvfølgelig en tur til syden er betraktelig viktigere, enn medisiner.

Anonymkode: 56185...f07

KellyTaylor skrev (3 minutter siden):

Nuvell, alt er ikke så enspora som du beskriver. Jeg skal snart ta turen over for å kjøpe glutenfrie produkter blant annet. Har en i hus som er avhengig av dette og prisen på slikt er latterlig billig over grensen. Så er det apotekvarer som jeg tar i samme slengen, som markmiddel til hund/ hand, Bravecto til hundene, samt andre reseptholdige medikamenter som også er billigere enn i Norge.

Skal ikke stikke under en stol at jeg kommer til handle brus, kjøttvarer, melk, fløte ( mye mer utvalg enn hjemme) m.m, men systembolaget og snus/røykfabrikken blir ikke rike på meg da jeg sjeldent er å se på disse stedene.

Synes det blir feil å sette folk i bås bare fordi de vil over å handle billig mat og drikke. Vet om mange som pokker ikke tør å si at de drar over grunnet latterligjøring og håning.

Det er en dobbeltmoral både på denne siden og i diverse kommentarfelt, den faste gjengen hiver seg på så fort noen kan hånes og henges ut. Det er vel dessverre en av baksidene med hjerner som lett generaliserer. Har du møtt en brautende bergenser, er alle bergensere brautende. 

Problematisk når det blir for mange av de og de møter likesinnede. For de tror nok helt oppriktig selv at det de gjør er innafor. 

Anonymkode: 5426c...74e

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Det er en dobbeltmoral både på denne siden og i diverse kommentarfelt, den faste gjengen hiver seg på så fort noen kan hånes og henges ut. Det er vel dessverre en av baksidene med hjerner som lett generaliserer. Har du møtt en brautende bergenser, er alle bergensere brautende. 

Problematisk når det blir for mange av de og de møter likesinnede. For de tror nok helt oppriktig selv at det de gjør er innafor. 

Sant så sant. Har fulgt med i kommentarfeltene i lokalavisen og særlig har utpekt seg som skikkelig Sverigemotstander og lekt coronapoliti ovenfor andre som har forsvart at nå må grensen åpnes og det hører til..... men hva har denne personen gjort? Jo han reiste over så fort han var vaksinert for å hamstre på polet m.m

Noen ganger er det bedre å holde kjeft når "glasset singler".....

KellyTaylor skrev (21 minutter siden):

Nuvell, alt er ikke så enspora som du beskriver. Jeg skal snart ta turen over for å kjøpe glutenfrie produkter blant annet. Har en i hus som er avhengig av dette og prisen på slikt er latterlig billig over grensen. Så er det apotekvarer som jeg tar i samme slengen, som markmiddel til hund/ katt, Bravecto til hundene, samt andre reseptholdige medikamenter som også er billigere enn i Norge.

Enig med deg. Jeg syns det er svært spesielt å se en av de som har vært ledende i alle reise-tråder med henstilling om å følge regjeringens råd faktisk håner andre som gjør akkurat det personen selv skal gjøre. Selvinnsikt er visst mangelvare hos enkelte. 

Jeg bor langt fra svenskegrensen og har aldri anledning til å handle der, men selv jeg skjønner at situasjonen ikke er mer svart/hvit der enn med folk som reiser sørover på ferie kontra familiebesøk. 

Min familie velger å ikke reise noe sted med fly, verken innen- eller utenlands. Jeg har likevel ikke behov for å håne folk som velger annerledes. 

Jøss, så mye sunn mat som handles på Svinesund da! Leser tråden her og får inntrykk av at det stort sett er helsefanatikere som drar på harryhandel.

Men det stemmer ikke med virkeligheten! 99,5 % av det som selges er søppel, som jeg ikke engang hadde blandet inn i kompostbingen. Bacon og annet kjøtt proppfullt med antibiotika, "juice" med flere e-er enn i den gamle telefonkatalogen og det meste annet som ikke engang burde vært produsert.

Anonymkode: 3f706...797

Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Jøss, så mye sunn mat som handles på Svinesund da! Leser tråden her og får inntrykk av at det stort sett er helsefanatikere som drar på harryhandel.

Men det stemmer ikke med virkeligheten! 99,5 % av det som selges er søppel, som jeg ikke engang hadde blandet inn i kompostbingen. Bacon og annet kjøtt proppfullt med antibiotika, "juice" med flere e-er enn i den gamle telefonkatalogen og det meste annet som ikke engang burde vært produsert.

Hva så? Et virus bryr seg ikke om du har handlet pølser eller vært på kulturell rundtur i  Louvre. 

Anonym bruker skrev (48 minutter siden):

Har du noe fakta på at 99,5 % av de som handler i Svergie bare handler drit? Jeg er hun som drar dit for apotek varer, og kjenner flere som meg. Og andre som reiser for allergivarer. 

Og uansett, så er det vel like ille å reise på syndeferie nå, som å reise og kjøpe skit i Sverige. 

Annonse

KellyTaylor skrev (3 timer siden):

Det gjør det ikke moe bedre.

Du får lønn, trygd og sossiale ytelser beregnet på norske forhold. Når du velger å handle i Sverige for å spare penger undergraver du den norske modellen. Staten får mindre intekter og vi får mindre å bruke på de svakeste i samfunnet.

Håper du i det minste husker at grensen for hva du har lov til å handle for er på 3000, inklusive drivstof, mat, apotek, klær osv.

Anonymkode: 00d2c...136

Anonym bruker skrev (44 minutter siden):

Du får lønn, trygd og sossiale ytelser beregnet på norske forhold. Når du velger å handle i Sverige for å spare penger undergraver du den norske modellen. Staten får mindre intekter og vi får mindre å bruke på de svakeste i samfunnet.

Håper du i det minste husker at grensen for hva du har lov til å handle for er på 3000, inklusive drivstof, mat, apotek, klær osv.

For meg handler det om utvalg.  Utvalget i norske butikker er elendig. Derfor handler jeg i Finland, der det nå er karantenefritt, fordi den aktuelle landsdelen er gul  

Anonymkode: 2d7d2...818

Anonym bruker skrev (12 minutter siden):

For meg handler det om utvalg.  Utvalget i norske butikker er elendig. Derfor handler jeg i Finland, der det nå er karantenefritt, fordi den aktuelle landsdelen er gul  

Hva handler du i Finland som du ikke får her? Jeg har aldri vært i Finland, så har ingen anelse.

Anonymkode: f0e16...66d

Anonym bruker skrev (12 minutter siden):

Hva handler du i Finland som du ikke får her? Jeg har aldri vært i Finland, så har ingen anelse.

Anonymkode: f0e16...66d

Forskjellige typer ORDENTLIG rugbrød, kulturmelk med smak, diverse andre melkeprodukter som yoghurt, kesam osv, kjøttdeig med et visst prosent fett som gjør at man får ordentlige kjøttkaker, mel (flere forskjellige typer, mye billigere), hel kylling (halv pris), hjorteskav, forskjellige oster, blant annet skipperost, krutonger med mange forskjellige smaker, og selvfølgelig Fazer sjokolade. Kjøper også finsk sjampo og balsam, som er det eneste som duger for mitt elendige hår uten å koste 250 kroner flasken. 

Glemte selvfølgelig jaktkorv, som guttungen her er storforbruker av. Jeg har til nå ikke funnet noe i Norge med samme smak og konsistens. Sønnen min er undervektig og kresen, men finsk rugbrød med skipperost eller jaktkorv spiser han fire skiver per måltid. Sunt og godt for å gå opp i vekt.

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Det jeg reagerer på, er at de apotekvarer jeg er helt avhengig av, koster 3 ganger så mye i Norge, som i Sverige. Vi tjener ikke 3 ganger så mye som svensker. Fatter ikke hvorfor den norske stat, skal tjene så mye, på oss som er syke. Men brus med sukker, det må bli billig.

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Det jeg reagerer på, er at de apotekvarer jeg er helt avhengig av, koster 3 ganger så mye i Norge, som i Sverige. Vi tjener ikke 3 ganger så mye som svensker. Fatter ikke hvorfor den norske stat, skal tjene så mye, på oss som er syke. Men brus med sukker, det må bli billig.

Det samme gjelder allergivarer. De koster kunstig mye i Norge, og bittelitt mer enn vanlige varer i Sverige. Det kan da umulig ha noe med lønninger å gjøre, vi tjener ikke dobbelt så mye som svensker. Mat er generelt billigere i andre skandinaviske land, også i Danmark, der lønningene er tilnærmet like de norske. I mitt yrke er lønningene lavere i Norge enn i Danmark, så jeg hadde hatt større kjøpekraft i Danmark.

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Passer du på ditt , så passer jeg på meg selv.  

Handler fremdeles storhandelen i Norge og det jeg trenger i Sverige.  

Når ting roer seg litt mer på sverigegrensen kommer vi til å dra dit og handle en gang per måned slik vi alltid har gjort. Gleder meg! Vi kjøper som regel ikke kjøtt der, fordi den svenske kjøttindustrien er enda verre enn den norske. Men vi kjøper mye annet, som ikke er å få tak i i Norge. Utvalget i Sverige er jo mye større enn i Norge, og prisene er lavere. I tillegg handler vi mye på apotek der. 

• Opprett ny...