Gå til innhold

Når er det greit å bruke drill på en søndag?

Anbefalte innlegg

Skrevet
Himmel og hav skrev (18 minutter siden):

Radio eller musikk på terrassen eller balkongen er en pest og en plage. Da tar jeg heller drill. 

Enig! Om man vil høre på musikk, så gjør det for deg selv, ikke plag hele nabolaget med din musikksmak. Jeg avskyr å bli forstyrret av grell musikk når jeg endelig kan sitte ute.

Anonymkode: 97d81...e1f

Skrevet

I vårt nabolag er det ingen som bry seg, det sages, borres i betong , klipping av hekk, og hamring både søndager og helligdager, ingen som klager fordi alle gjør det. Vi bryr oss ikke noe særlig men jobber ikke ute på helligdager selv. Veldig blanding av aldersgrupper i nabolaget. 

Anonymkode: 1078f...b1e

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

I alle dager, hva slags nabolag er det dere bor i som ikke tillater naboen å høre på musikk? Ber dere dem om å skru ned lyden på tv'en om terrasse døra står oppe også? Jeg regner med det er snakk om vanlig drill i treverk, ikke betong? Drillen min er overdøvd når googelhøytaleren min står på 3, vanligvis har jeg den på 4! Vanlig prating overgår det igjen!

Anonymkode: df6f6...142

Du kan ikke sammenligne slike ting. Drill gir lyd i korte perioder, ingen holder  knappen inne none stop. Mens en høytaler som står på i timer og kontinuerlig spytter ut musikk du aldri hadde valgt selv er bare pyton.

Vi har basseng og det hender jeg tar ned en høytaler ut når jeg bader alene. Da legger jeg den helt på kanten og har volumet så svakt at den ikke høres utenfor eiendommen vår. Min musikk er min smak, at andre skal tvinges til å høre på det samme som meg vil jeg ikke påføre noen.

Anonymkode: 57c58...8fc

Skrevet

Du må nesten spørre naboen, som du ser er folk veldig forskjellig. 

Eller du kan gå for plan B, skru det for hånd. 5-10 min med drill er gjennomførbart på gamlemåten 👍🏻

Anonymkode: 71aa5...c55

Skrevet

5-10 min med drill? Selvsagt hadde jeg gjort det. Her er det bedre å be om tilgivelse enn tillatelse . 

Skrevet
9 hours ago, Anonym bruker said:

Når tenker dere det er ok å bruke drill på verandaen en søndag? Har naboer tett på. Det er snakk om en jobb som vil ha ca 5 min, max 10 (ikke drilling hele tiden da).

Anonymkode: dfd55...a18

vi sa fra til naboene når vi bodde i 4mannsbolig, vi gjorde sjelden noe på søndager,men sa i fra og de synes det var greit, det var mellom 13-14, tenker det er helt greit så lenge man sier fra ikke bare begynner og gjøre det

Anonymkode: 8974a...51c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...