Gå til innhold

Er det fritt frem for de som er vaksinert nå?

Anbefalte innlegg

Jeg er potte tett og sår i halsen. Null feber. Sannsynligvis allergi, men jeg får ikke testet før på tirsdag. Svigermor vil komme hit i morgen. Det er koselig, og vi savner besteforeldrene sårt, men er det greit? Hun fikk den andre sprøyten for to uker siden. 

Anonymkode: 129b4...26a

Fortsetter under...

Nei, de skal følge samme regler som alle andre. Selv om hun er vaksinert kan hun være uheldig å være en av de få som faktisk likevell blir syke og det er en viss fare for at hun kan spre smitte selv om hun ikke blir syk.

Anonymkode: 8e9a3...3e0

Anonym bruker skrev (28 minutter siden):

Da er det faen ikke mye vits å ta vaksinen om en likevel må være like hysterisk som før🙄

Anonymkode: 7ca6f...b87

Akkurat. (Men bare la de hjernevaska ta den så vi kan bli ferdige med å leke Nord-Korea.)

Anonymkode: 14746...145

Anonym bruker skrev (50 minutter siden):

Da er det faen ikke mye vits å ta vaksinen om en likevel må være like hysterisk som før🙄

Men «før» korona, ville man ha besøkt noen som var potte tett og forkjøla med vilje? De jeg omgås (venner og familie) pleier vanligvis å gi en beskjed da, om at jeg er syk, vil ikke smitte noen... så det er vel ikke unaturlig korona eller ei å prøve å unngå å bli syk? 

Anonymkode: 7af5a...8a2

Anonym bruker skrev (58 minutter siden):

Blir du alltid hysterisk av å følge regler?

Anonymkode: c1f77...762

Annonse

Anonym bruker skrev (15 minutter siden):

Men «før» korona, ville man ha besøkt noen som var potte tett og forkjøla med vilje? De jeg omgås (venner og familie) pleier vanligvis å gi en beskjed da, om at jeg er syk, vil ikke smitte noen... så det er vel ikke unaturlig korona eller ei å prøve å unngå å bli syk? 

Her er det helt vanlig å dra på besøk til noen som er forkjølet. Personen sier selvsagt fra på foran at en er forkjølet,aldri opplevd at noen ikke ønsker å komme bare pga det. Altså før corona da.

Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Her er det helt vanlig å dra på besøk til noen som er forkjølet. Personen sier selvsagt fra på foran at en er forkjølet,aldri opplevd at noen ikke ønsker å komme bare pga det. Altså før corona da.

Så man oppsøker sykdom så man kan få litt «fri» fra jobb da eller? Hvorfor i all verden vil man det ellers? Jeg kjenner faktisk ikke folk som gidder å bli syke med vilje. Høres veldig rart ut spør du meg... 

Anonym bruker skrev (10 minutter siden):

Så man oppsøker sykdom så man kan få litt «fri» fra jobb da eller? Hvorfor i all verden vil man det ellers? Jeg kjenner faktisk ikke folk som gidder å bli syke med vilje. Høres veldig rart ut spør du meg... 

Du må ha hysterisk familie som er livredd for en litt forkjølese,altså før corona kom.

Annonse

Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Unngå alvorlig sykdom. 

Vet ikke folk hvordan vaksiner fungerer? 

Anonymkode: 93155...51b

Ved alle andre vaksiner så får man vaksinen fordi man ikke skal få sykdommen. Med ved koronavaksinen så kan man få korona selvom man er vaksinert, man kan smitte andre og bli smittet. Hva søren er poenget med vaksinen når den ikke funker? Og sjansen for å dø av korona er 0,0022% for mennesker under 40 år. La de som vil og de som er i risikogruppen vaksineres, slik som ved influensa. 

Anonymkode: 8ccc6...165

Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Ved alle andre vaksiner så får man vaksinen fordi man ikke skal få sykdommen. Med ved koronavaksinen så kan man få korona selvom man er vaksinert, man kan smitte andre og bli smittet. Hva søren er poenget med vaksinen når den ikke funker? Og sjansen for å dø av korona er 0,0022% for mennesker under 40 år. La de som vil og de som er i risikogruppen vaksineres, slik som ved influensa. 

Det er ikke slik med alle andre vaksiner. Man kan for eksempel få kikhoste selv om man er vaksinert. Med vaksine er sjangsen for å bli alvorlig syk av kikhoste mindre. Og slik er det med de fleste vaksiner. Ingen virker 100%, men vil alltid redusere risiko for alvorlig sykdom om man blir smittet. 

Trodde virkelig det var allmenn kunnskap

Anonymkode: 93155...51b

Anonym bruker skrev (26 minutter siden):

Man kan få lungebetennelse og influensa selv om man er vaksinert, men da blir man gjerne ikke så syk.

Anonymkode: c1f77...762

Uansett - det er jo heller ikke så ok å bli smittet av forkjølelse nå for tida, da.  De som er rundt, f.eks på jobben eller i butikken vet jo ikke at man hoster fordi det bare er en vanlig forkjølelse. 

Og hvis de blir smittet av denne forkjølelsen, så er jo det også noe herk, de må være hjemme, teste seg osv. 

Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Jeg er potte tett og sår i halsen. Null feber. Sannsynligvis allergi, men jeg får ikke testet før på tirsdag. Svigermor vil komme hit i morgen. Det er koselig, og vi savner besteforeldrene sårt, men er det greit? Hun fikk den andre sprøyten for to uker siden. 

Eh... Nei!!! 

Anonymkode: 204ca...4dc

Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Det er ikke like hysterisk om begge hadde vært vaksinert.  På institusjoner med besøksforbud pga corona er det feks lov å likevel dersom beboeren OG den besøkende er fullvaksinerte. Dette er nok det første det åpnes opp for med vaksineringen. Etterhvert som flere og flere vaksineres og vi nærmer oss flertallet, så ser vi nok en helt annen situasjon i samfunnet.

Anonymkode: 0d012...325

On 3/21/2021 at 7:57 PM, Anonym bruker said:

Nei man må leve etter reglene vi også

Anonymkode: aae07...706

Anonym bruker skrev (På 21.3.2021 den 21.48):

"På foran"?? Foran?!?! Det heter "forhånd". Herregud!

Anonymkode: e4840...3bc

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Da er poenget med å vaksinere seg borte!

Hovedpoenget er å slippe å bli syk. På sikt, når flere blir vaksinert og smittepresset går ned kan sansynlig vis de vaksinerte begynne å leve friere.

Anonymkode: 8e9a3...3e0

• Opprett ny...