Gå til innhold

Tips til utradisjonell brudekjole (goth eller viking, eller blanding av begge deler)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen her som har giftet seg i noe annet enn hvit marengs i kirka eller hverdagskjole på tinghuset? Vi skal gifte oss sommeren 2022 (tør ikke å planlegge noe i år på grunn av korona og slekt i forskjellige land). Vi er begge medlemmer av Åsatrusamfunnet, så blir viet av en derfra - hedensk vielse. Vi er også store tilhengere av goth-stilen, black metal og lignende. Det er ikke første giftemål for noen av oss, så hvit kjole utgår automatisk.

Bryllupet vil foregå ute i naturen, og vi vil ha vikingtematikk med noen goth-elementer. Har sett på noen vikingbrudekjoler, men sånne modeller jeg har sett på nett vil få meg til se feit ut, fordi jeg ikke har timeglassfigur (samme greia som med bunad, egentlig - man ser feit ut uansett hvor mye man veier). Så tenkte blanding av goth og viking, har sett et par, men likte ikke dem helt.

Har også planlagt å sy kjolen selv, da jeg syr en del, men aldri sydd kjole eller brudekjole. 

Lurer på om noen har hatt sånne kjoler i bryllupet sitt? Og om noen har sydd selv, hvor fant dere eventuelt mønster?

Anonymkode: f9967...fc5

Skrevet

Åh så herlig! 🤩🤘🤘 Skulle gjerne vært gjest i bryllupet ditt. 🤩 God misunnelig 🤩 Ønsker meg slik kjøle selv, men.. 

Håper du får noen gode svar. 😊

Anonymkode: 856d6...749

Skrevet

Tusen takk for tipset! Den var kjempefin! Det var noe dritt at jeg ikke kan brodere og heller ikke tåler ull :D Men skal sjekke om jeg får sydd noe lignende, i en enklere utgave. Hvordan blir fasongen på slike kjoler for dem som ikke har fotomodellkropp? Blir det likedan som bunad, altså at man ser større ut?

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Screenshot_20210127-203535_Samsung Internet.jpg

Screenshot_20210127-203433_Samsung Internet.jpg

Screenshot_20210127-203417_Samsung Internet.jpg

Anonymkode: cc6e1...f11

Syntes den øverste var så fin 🤩🤩🤩

Skrevet

I goth-sjangeren kjenner jeg et par stykker som giftet seg i en kjolei typisk brudekjolefasong, men i svart. Det så stilig u, det også.

Anonymkode: aa839...f63

Skrevet
Anonym bruker skrev (47 minutter siden):

Screenshot_20210127-203535_Samsung Internet.jpg

Screenshot_20210127-203433_Samsung Internet.jpg

Screenshot_20210127-203417_Samsung Internet.jpg

Den med rødt var dødsfin! Tusen takk :) 

Skrevet

Men disse kjolene over har jo ingenting med vikingtiden å gjøre? Dette er fantasykjoler, med inspirasjon fra middelalder/renessanse. 

Skrevet
Dorey skrev (1 time siden):

Men disse kjolene over har jo ingenting med vikingtiden å gjøre? Dette er fantasykjoler, med inspirasjon fra middelalder/renessanse. 

Tror ikke det spiller noen stor rolle 😉 Alt dette er jo uansett en fantasi da...

Anonymkode: 3bd52...f4a

Skrevet

Vikingkjole (selekjole) kan bli helt greit om du har belte på, selv uten timeglassfigur. Blir jo litt ala den sagadrakten, rett og slett. 

Anonymkode: c799f...7c3

Skrevet
Anonym bruker skrev (9 timer siden):

Tror ikke det spiller noen stor rolle 😉 Alt dette er jo uansett en fantasi da...

Anonymkode: 3bd52...f4a

Nei, jeg ser den altså. Men jeg kan ikke utstå sånne unøyaktigheter 😅

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...