Gå til innhold

ADHD forsikring og nav

Anbefalte innlegg

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Hva tenker du en med adhd uoppmerksom type kommer i gang med i løpet av 10-15 minutter? 

mitt barn fikk ikke på seg to strømper på denne tiden en gang, før han fikk medisin..

Anonymkode: 2da4f...933

Jeg ser egentlig ikke poenget med lekser utover litt lesing (og da må det være noe selvvalgt på barnetrinnet), og jeg er lærer selv. Jeg gir aldri lekser til min elever, men har leseplan for de som vil forberede seg til timer.

Anonymkode: 4f8de...6a1

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Dette med leksene er ikke et problem, han krangler ikke fordi han ikke ønsker å gjøre dette, men fordi jeg legger føringer for hvordan bruke finger når man leser, skrive leselig, riktig gjennomføring av bokstaver (begynner på ueffektiv måter, som å skrive 9-tallet fra linja og opp osv) 

Den pirkingen vil jo være døden før alle, adhd eller ikke. Det har ingen betydning om han skriver tallet fra linjen og opp og det er helt unødvendig å bestemme om han skal bruke fingeren for å hjelpe til ved lesing. La han gjøre lekser på sin måte så det blir noe positivt, så kan du heller gi et og et tips når det passer, ikke mase om alt så dere sitter timesvis. 

Anonymkode: 2ba2e...1f2

Skrevet
Anonym bruker skrev (12 minutter siden):

Den pirkingen vil jo være døden før alle, adhd eller ikke. Det har ingen betydning om han skriver tallet fra linjen og opp og det er helt unødvendig å bestemme om han skal bruke fingeren for å hjelpe til ved lesing. La han gjøre lekser på sin måte så det blir noe positivt, så kan du heller gi et og et tips når det passer, ikke mase om alt så dere sitter timesvis. 

Jeg bad ikke om råd i forhold til lekser. 

Det er grunner til at det pirkes, fingeren er der for å hjelpe han å konsentrere seg, for å selv kunne ha sjans om å holde tråden i teksten. Skrivinga ble feil innlært i førsteklasse på flere, så det må rettes opp for å få flyt i skrivingen. Det har ikke noe med adhd å gjøre. 

om han skal gjøre det på sin måte så blir ikke noe gjort. 

vi kommer ikke til å endre på dette. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Da kan jeg ikke forstå at du har fått innvilget barneforsikringen uten noen forbehold fra forsikringsselskapets side?Hvis du har holdt tilbake informasjon om tegn og symptomer, så vil det bli avslørt når du søker om utbetaling og medføre avslag. 

Anonymkode: c228c...a15

Nei, men det trenger du ikke å forstå..

Skrevet
Anonym bruker skrev (13 minutter siden):

Sier meg enig i dette. Ingen barn, ADHD eller ikke, skal sitte med lekser i 1-2 timer! Lekser er ikke for å lære, det er repetisjon. Vi har løs avtale med læreren til vår sønn om at vi gjør det han klarer den dagen. De dagene han har mye uro og ingen konsentrasjon gjør vi lite eller i verste fall ingenting, og vi har i så fall fokus på å gjennomføre. De bedre dagene kan han gjøre mye lekser og vi kan pirke litt på skrivingen eller føringen hans, men da i små små mengder slik at hovedfokuset likevel er å gjennomføre det som er viktig ved leksene (f.eks i matematikken er det viktigere å forstå prinsippene bak og ikke nødvendigvis om 9-tallet står helt korrekt på linjen). 

Anonymkode: 0fd1c...290

Skrevet
Anonym bruker skrev (40 minutter siden):

Nei, men det trenger du ikke å forstå..

Prøver du å lure forsikringsselskapet? Virker som du kun er ute etter penger. Du skriver at dere bruker 15-20 timer i uken på merarbeid på barnet pga adhd, i søknaden om hjelpestønad må dere begrunne hvorfor dere bruker så og så lang tid på hver enkelt ting dere bruker ekstra tid på som jevnaldrende klarer selv. Lekser går ikke under merarbeid hos nav og spesielt ikke 1-2 timer dagen. Nav kommer ikke til å godta at dere ser på de 4-8 timene i uken på lekser som merarbeid. Et barn skal ikke sitte så lenge med lekser, om dere velger det så fint for dere, men dere kan ikke krever penger for det, kjære vene🙄

Anonymkode: 85d72...6de

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...