Gå til innhold

Jeg merker at jeg irriterer meg fryktelig over andre mennesker for tiden...


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Det er nok fordi jeg har det fryktelig vondt. Jeg mistet jobben min, som jeg hadde fått etter mange års arbeidsledighet, pga corona i fjor sommer, og har ikke hatt jobb siden. Jeg bor langt unna mine nærmeste og har et litt dårlig nettverk rundt meg.
Jeg har en venninne som sliter med deprimert mann og tunge stunder og jeg føler ikke at jeg kan komme drassende med mitt til henne. En annen venninne lever i en helt annen verden enn meg, sånn økonomisk, jeg tror faktisk ikke hun klarer å ta stilling til mine problemer annet enn å si "så synd".

Min familie har sitt og stri med - og jeg vet ikke helt hvordan jeg skal få sagt til dem at "hør her, jeg tror jeg sliter med depresjon som er mer alvorlig enn jeg klarer å forstå" - for de kan jo ikke hjelpe meg.

Folk snakker så mye om at det hjelper å ha noen rundt seg som man kan snakke med, men jeg er helt på randen av håpløshet nå.

Så når jeg hører folk som klager over sjefen eller kollegaer så blir jeg irritert. Når folk klager over at de ikke får dratt på ferietur i påsken så blir jeg irritert. Alt jeg hører hvor folk klager over små problemer (som i og for seg er store nok) så orker jeg ikke å høre på det.

Jeg ønsker ikke å være sånn, men jeg blir så paff når jeg hører hva noen mennesker sliter med - og når jeg prøver å nevne noe om min situasjon så har jeg ofte fått høre bare å ja, uff, det er kjipt.

Hvorfor skulle jeg lufte mine problemer når jeg bare får sånne svar tilbake..."det går nok over, det blir bra skal du se, ja, det var skikkelig leit" osv. 
Skal jeg gå til legen så får jeg vel bare tilbud om noe anti-depressiva for å glatte over det hele.

Og problemet er, jo mer jeg blir irritert over andre, jo mer trekker jeg meg bort. Klassisk eksempel på depresjon - jeg ser det så klart og tydelig, likevel har jeg ikke peiling på hva jeg skal gjøre med det, som vil hjelpe meg.

Anonymkode: e5d4e...ee5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Samme her, irriterer meg over det meste nå.

Meldinger på messenger? "Faen til mas da!"

Nabounger som ringer på døra? "Slutt å plag oss!" (Sier det ikke til de altså)

Innlegg på facebook der folk møtes 6-7 stk rundt bålpanna for å drikke vin i "koronavennlige omgivelser". Herregid da, den bålpanna er ikke 1 kilometer i omkrets, jeg så disse venninnen satt i klynge og drakk (misunnelig? Nei, jeg drikker ikke, men går tur med ei venninne 4 dager i uka). 

Har heller ikke familie her, men har stort nettverk. Hjelper ikke siden jeg unngår folk. Men prat med noen, du har jo innsett at du er deprimert, hvorfor du er det osv. Kommunen har sikkert et gratis tilbud for å kickstarte prosessen❤

 

Anonymkode: 711f1...66b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (36 minutter siden):

Det er nok fordi jeg har det fryktelig vondt. Jeg mistet jobben min, som jeg hadde fått etter mange års arbeidsledighet, pga corona i fjor sommer, og har ikke hatt jobb siden. Jeg bor langt unna mine nærmeste og har et litt dårlig nettverk rundt meg.
Jeg har en venninne som sliter med deprimert mann og tunge stunder og jeg føler ikke at jeg kan komme drassende med mitt til henne. En annen venninne lever i en helt annen verden enn meg, sånn økonomisk, jeg tror faktisk ikke hun klarer å ta stilling til mine problemer annet enn å si "så synd".

Min familie har sitt og stri med - og jeg vet ikke helt hvordan jeg skal få sagt til dem at "hør her, jeg tror jeg sliter med depresjon som er mer alvorlig enn jeg klarer å forstå" - for de kan jo ikke hjelpe meg.

Folk snakker så mye om at det hjelper å ha noen rundt seg som man kan snakke med, men jeg er helt på randen av håpløshet nå.

Så når jeg hører folk som klager over sjefen eller kollegaer så blir jeg irritert. Når folk klager over at de ikke får dratt på ferietur i påsken så blir jeg irritert. Alt jeg hører hvor folk klager over små problemer (som i og for seg er store nok) så orker jeg ikke å høre på det.

Jeg ønsker ikke å være sånn, men jeg blir så paff når jeg hører hva noen mennesker sliter med - og når jeg prøver å nevne noe om min situasjon så har jeg ofte fått høre bare å ja, uff, det er kjipt.

Hvorfor skulle jeg lufte mine problemer når jeg bare får sånne svar tilbake..."det går nok over, det blir bra skal du se, ja, det var skikkelig leit" osv. 
Skal jeg gå til legen så får jeg vel bare tilbud om noe anti-depressiva for å glatte over det hele.

Og problemet er, jo mer jeg blir irritert over andre, jo mer trekker jeg meg bort. Klassisk eksempel på depresjon - jeg ser det så klart og tydelig, likevel har jeg ikke peiling på hva jeg skal gjøre med det, som vil hjelpe meg.

Anonymkode: e5d4e...ee5

Jeg er helt enig i at "alt blir bra", "dette er en dugnad, hold ut", "det går over", "det er  bare for en liten periode" er så jævla dumt at man blir forbanna.

Nei, alt blir ikke bra. De som har mistet jobben og blitt permittert får ikke andre jobber på magisk vis hvis bedriftene som de jobbet i, har gått konkurs. De som har mistet år med barndom og ungdom, får ikke den tiden tilbake. De som har nesten mistet kontakt med familien sin, får ikke den tiden tilbake. Det er ikke alt her i verden det går an å utsette. 

Nei, dette er ikke lenger en dugnad. Det er tvang og forsakelse av rettigheter og basisbehov. Dugnad er ikke noe som ruinerer din økonomi, psyke og helse. Dugnad er noe frivillig og positivt. 

Nei, dette er ikke for en liten periode. Nå har tiltakene snart vart i ett år, med varierende styrke. Det varsles hele tiden om strengere og strengere tiltak, så de varer nok i minst ett år til. 

Folk forteller seg selv løgner og tror på dem, og prøver å få andre til å tro på de samme løgnene. Lei. 

Anonymkode: 0ab27...0e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Jeg er helt enig i at "alt blir bra", "dette er en dugnad, hold ut", "det går over", "det er  bare for en liten periode" er så jævla dumt at man blir forbanna.

Nei, alt blir ikke bra. De som har mistet jobben og blitt permittert får ikke andre jobber på magisk vis hvis bedriftene som de jobbet i, har gått konkurs. De som har mistet år med barndom og ungdom, får ikke den tiden tilbake. De som har nesten mistet kontakt med familien sin, får ikke den tiden tilbake. Det er ikke alt her i verden det går an å utsette. 

Nei, dette er ikke lenger en dugnad. Det er tvang og forsakelse av rettigheter og basisbehov. Dugnad er ikke noe som ruinerer din økonomi, psyke og helse. Dugnad er noe frivillig og positivt. 

Nei, dette er ikke for en liten periode. Nå har tiltakene snart vart i ett år, med varierende styrke. Det varsles hele tiden om strengere og strengere tiltak, så de varer nok i minst ett år til. 

Folk forteller seg selv løgner og tror på dem, og prøver å få andre til å tro på de samme løgnene. Lei. 

Anonymkode: 0ab27...0e9

Men hva er alternativet da? At vi legger oss ned og gir opp, alle mann?

Det er en bedriten situasjon for nærmest alle, men man må jo bare holde ut og prøve å gjøre det beste ut av ting. Det som helt sikkert ikke hjelper er å stadig sitte på nett og klage sin nød. Det kommer det ingenting produktivt ut av, eneste som skjer er at man graver seg dypere ned i depresjonen. 

Hi, jeg syns virkelig at du skal ta en tur til legen. Det er mye som kan gjøres utenom å knaske antidepressiva. Det er hardt for mange, men kanskje du kan få hjelp til å sette ting litt i perspektiv? 

Anonymkode: 433b4...c9a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Men hva er alternativet da? At vi legger oss ned og gir opp, alle mann?

Det er en bedriten situasjon for nærmest alle, men man må jo bare holde ut og prøve å gjøre det beste ut av ting. Det som helt sikkert ikke hjelper er å stadig sitte på nett og klage sin nød. Det kommer det ingenting produktivt ut av, eneste som skjer er at man graver seg dypere ned i depresjonen. 

Hi, jeg syns virkelig at du skal ta en tur til legen. Det er mye som kan gjøres utenom å knaske antidepressiva. Det er hardt for mange, men kanskje du kan få hjelp til å sette ting litt i perspektiv? 

Anonymkode: 433b4...c9a

Klisjefrasene hjelper i hvert fall ikke. MÅ man driver og gneldre med sånne superpositive slagord hele tiden? Det gjør bare vondt verre. 

Anonymkode: 0ab27...0e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (27 minutter siden):

Klisjefrasene hjelper i hvert fall ikke. MÅ man driver og gneldre med sånne superpositive slagord hele tiden? Det gjør bare vondt verre. 

Anonymkode: 0ab27...0e9

Hjelper det å grave seg ned i dritten da?

Anonymkode: 619c8...d8b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 hour ago, Anonym bruker said:

Det er nok fordi jeg har det fryktelig vondt. Jeg mistet jobben min, som jeg hadde fått etter mange års arbeidsledighet, pga corona i fjor sommer, og har ikke hatt jobb siden. Jeg bor langt unna mine nærmeste og har et litt dårlig nettverk rundt meg.
Jeg har en venninne som sliter med deprimert mann og tunge stunder og jeg føler ikke at jeg kan komme drassende med mitt til henne. En annen venninne lever i en helt annen verden enn meg, sånn økonomisk, jeg tror faktisk ikke hun klarer å ta stilling til mine problemer annet enn å si "så synd".

Min familie har sitt og stri med - og jeg vet ikke helt hvordan jeg skal få sagt til dem at "hør her, jeg tror jeg sliter med depresjon som er mer alvorlig enn jeg klarer å forstå" - for de kan jo ikke hjelpe meg.

Folk snakker så mye om at det hjelper å ha noen rundt seg som man kan snakke med, men jeg er helt på randen av håpløshet nå.

Så når jeg hører folk som klager over sjefen eller kollegaer så blir jeg irritert. Når folk klager over at de ikke får dratt på ferietur i påsken så blir jeg irritert. Alt jeg hører hvor folk klager over små problemer (som i og for seg er store nok) så orker jeg ikke å høre på det.

Jeg ønsker ikke å være sånn, men jeg blir så paff når jeg hører hva noen mennesker sliter med - og når jeg prøver å nevne noe om min situasjon så har jeg ofte fått høre bare å ja, uff, det er kjipt.

Hvorfor skulle jeg lufte mine problemer når jeg bare får sånne svar tilbake..."det går nok over, det blir bra skal du se, ja, det var skikkelig leit" osv. 
Skal jeg gå til legen så får jeg vel bare tilbud om noe anti-depressiva for å glatte over det hele.

Og problemet er, jo mer jeg blir irritert over andre, jo mer trekker jeg meg bort. Klassisk eksempel på depresjon - jeg ser det så klart og tydelig, likevel har jeg ikke peiling på hva jeg skal gjøre med det, som vil hjelpe meg.

Anonymkode: e5d4e...ee5

de fleste har det vondt nå, ikke sitt og klag, gjør noe med det

Anonymkode: 9a2e8...f1f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Klisjefrasene hjelper i hvert fall ikke. MÅ man driver og gneldre med sånne superpositive slagord hele tiden? Det gjør bare vondt verre. 

Anonymkode: 0ab27...0e9

Hva tenker du, får man det best om man klarer å fokusere på det positive i hverdagen, eller om man fokuserer på alt som er trist og vanskelig?

Ellers kan jeg ikke se at jeg har skrevet et eneste superpositivt slagord? 

Anonymkode: 433b4...c9a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (55 minutter siden):

Hjelper det å grave seg ned i dritten da?

Anonymkode: 619c8...d8b

Ser du bare disse to motpolene da? Nei, det hjelper ikke å grave seg ned. Men det hjelper ikke at folk avfeier dine negative følelser i stedet for å forstå hvordan du har det. 

Anonymkode: 0ab27...0e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Hva tenker du, får man det best om man klarer å fokusere på det positive i hverdagen, eller om man fokuserer på alt som er trist og vanskelig?

Ellers kan jeg ikke se at jeg har skrevet et eneste superpositivt slagord? 

Anonymkode: 433b4...c9a

Man trenger ikke å FOKUSERE på det som er trist og vanskelig, men man må BEARBEIDE det. Hvis alle fnyser av dine følelser og det du sliter med, vil du fortsette å slite. Derfor går man til psykolog - altså for å få snakket ut om følelsene, få hjelp med å sette ord på dem og finne løsninger for hvordan man takler dem. Tror du psykolog sitter der og sier at alt er rosenrødt, "alt blir bra", "hold ut i to uker til" og "vær med på dugnad"? Virkelig?

Det at man bruker klisjefraser og slagord betyr at man ikke en gang bryr seg om hva personen forteller deg - ellers hadde man brukt sine egne ord om det. 

Anonymkode: 0ab27...0e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (55 minutter siden):

de fleste har det vondt nå, ikke sitt og klag, gjør noe med det

Anonymkode: 9a2e8...f1f

Det er ikke alle som får gjort noe med arbeidsledighet, sykdom og lignende. Nei, de fleste har det ikke vondt nå. Jeg har et ganske greit, selv om det er noe kjipt. Jeg har fortsatt en jobb jeg kan gjøre fra hjemmekontor, ikke noe behov for ting som er stengt, ingen syke slektninger eller lignende. 

Anonymkode: 0ab27...0e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har alltid irritert meg over andre mennesker. Fordi mange er så fryktelig dumme. Ikke bare nå under pandemien, men ellers og. 

Anonymkode: abccb...851

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

 

Hvorfor skulle jeg lufte mine problemer når jeg bare får sånne svar tilbake..."det går nok over, det blir bra skal du se, ja, det var skikkelig leit" osv. 
Skal jeg gå til legen så får jeg vel bare tilbud om noe anti-depressiva for å glatte over det hele.

 

Anonymkode: e5d4e...ee5

Hva ønsker du at folk skal svare deg? Hva ville hjulpet deg om noen svarte?

Sånn jeg ser det så er det folk svarer deg klassiske trøstefraser. Folk skjønner at du har det tøft og prøver å trøste deg, for det er antagelig det de har muligheten til. De kan ikke fikse ting, skaffe ny jobb til deg eller trylle deg bedre, så de viser deg sympati og prøver å muntre deg opp. Det er godt mulig at det ikke er det du trenger, men folk flest er ikke psykologer. Jeg synes du burde kontakte legen din eller ringe en hjelpetelefon, f.eks. Mental helse 116 123. Ikke avskriv helsevesenet uten at de har fått sjansen til å hjelpe deg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Himmel og hav skrev (1 minutt siden):

Hva ønsker du at folk skal svare deg? Hva ville hjulpet deg om noen svarte?

Sånn jeg ser det så er det folk svarer deg klassiske trøstefraser. Folk skjønner at du har det tøft og prøver å trøste deg, for det er antagelig det de har muligheten til. De kan ikke fikse ting, skaffe ny jobb til deg eller trylle deg bedre, så de viser deg sympati og prøver å muntre deg opp. Det er godt mulig at det ikke er det du trenger, men folk flest er ikke psykologer. Jeg synes du burde kontakte legen din eller ringe en hjelpetelefon, f.eks. Mental helse 116 123. Ikke avskriv helsevesenet uten at de har fått sjansen til å hjelpe deg. 

De kan høre TS ut og komme med noen råd og erfaringer. Slagord og andre sånne zombiegreier hjelper ingenting. 

Anonymkode: 0ab27...0e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har det litt på samme måte som deg hi, mistet jobben og bor langt unna familien uten særlig nettverk rundt. Tror vi alle kan kjenne på å være irritable sånn som tidene er nå. Savner å bare gå ut uten å tenke på «alt» som kan gå galt. Trodde aldri jeg skulle planlegge butikkturene for å ha størst mulig sjans for å bli holde meg frisk. Savner å reise, savner familie og venner, savner å klemme, savner å gå ut og spise middag uten å være redd for at dette var den gangen jeg ble smittet og smittet noen andre. Tror alle i verden er lei med oss, så antidepressiver tenker jeg ikke det er behov for. Når ting normaliserer seg så vil du kjenne livsglede, det reflekteres i synet ditt på andre, du har mer overskudd og ser ikke på andre som «herk». Hold ut ❤️ 

Anonymkode: 84c17...bab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Hjelper det å grave seg ned i dritten da?

Anonymkode: 619c8...d8b

Det er ganske mye mellom det å grave seg ned i dritten og det å komme med klisjeaktige «alt ordner seg bare man tenker positivt»-løsninger. Tror mye handler om å vise anerkjennelse og aksept for at der faktisk ikke finnes enkle løsninger for alle. Vise forståelse for at folk er i en vanskelig situasjon i stedet for å avfeie det med «du må ikke grave deg ned i dritten» når folk uttrykker bekymring. Det er noe med å være realistisk oppi det hele. Mange har og vil få det vanskelig fremover, og det må vi faktisk ta innover oss.

Anonymkode: 59b30...5f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (1 time siden):

De kan høre TS ut og komme med noen råd og erfaringer. Slagord og andre sånne zombiegreier hjelper ingenting. 

Anonymkode: 0ab27...0e9

Zombiegreier? Når ble "Det var skikkelig leit" og " Det blir bra skal du se" til slagord? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner at jeg er glad jeg ikke skal gå i krigen med noen av dere. Og apropos det, jeg tror det er bra at dere ikke levde under krigen for de stakkarslige psykene deres hadde netta ned fullstendig.

Anonymkode: b64ca...b7a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Himmel og hav skrev (10 minutter siden):

Zombiegreier? Når ble "Det var skikkelig leit" og " Det blir bra skal du se" til slagord? 

"Alt blir bra" er et slagord som har oppstått etter korona kom til Norge, gjerne etterfulgt av regnbue. 

Anonymkode: 0ab27...0e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

"Alt blir bra" er et slagord som har oppstått etter korona kom til Norge, gjerne etterfulgt av regnbue. 

Anonymkode: 0ab27...0e9

Så da er det for evig og alltid sånn at man ikke kan prøve å trøste noen ved å si "Det blir bra skal du se" fordi "blir bra" er tatt patent på og trykket på t-skjorter? Jeg har trøsta folk i et halvt århundre eller deromkring og forbeholder meg retten til å kunne si alle mulige slags setninger med "blir bra" i uten å dermed bruke det som et slagord eller føle meg forplikta til å kaste regnbuer rundt meg. Innholdet i og hensikten med setningen "Det blir bra skal du se" endres ikke av at noen bruker den som slagord om den som sier det mener det som trøst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

"Alt blir bra" er et slagord som har oppstått etter korona kom til Norge, gjerne etterfulgt av regnbue. 

Anonymkode: 0ab27...0e9

" Alt blir bra"er ikke det samme som "Det blir bra skal du se".

Å tenke positivt er en frase mange slenger om seg når ting er trått for noen. Jeg har hørt det ofte når det har vært snakk om meg og min kreftsykdom. Tenker jeg positivt vil det hjelpe. Bla bla. Jeg blir ikke frisk av å tenke positivt.  Jeg tenker heller ikke at jeg vil få det fantastisk i fremtiden. For meg er det å tenke positivt å ikke tenke vonde tanker.  Jeg kaller det egentlig ikke å tenke positivt. Det er heller en overlevelsesstrategi. 

Anonymkode: d11b6...eca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (16 minutter siden):

" Alt blir bra"er ikke det samme som "Det blir bra skal du se".

Å tenke positivt er en frase mange slenger om seg når ting er trått for noen. Jeg har hørt det ofte når det har vært snakk om meg og min kreftsykdom. Tenker jeg positivt vil det hjelpe. Bla bla. Jeg blir ikke frisk av å tenke positivt.  Jeg tenker heller ikke at jeg vil få det fantastisk i fremtiden. For meg er det å tenke positivt å ikke tenke vonde tanker.  Jeg kaller det egentlig ikke å tenke positivt. Det er heller en overlevelsesstrategi. 

Anonymkode: d11b6...eca

Dette. Og det hjelper ikke en psykisk syk å tenke positivt - depresjonen forsvinner ikke av det. Ellers hadde vi ikke trengt psykologer og psykiatere - man kunne jo bare tenke positivt. Å si "alt blir bra" til folk som akkurat har mistet jobben, eller har vært langtids arbeidsledig som følge av korona, er et hån. 

Anonymkode: 0ab27...0e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Himmel og hav skrev (20 minutter siden):

Så da er det for evig og alltid sånn at man ikke kan prøve å trøste noen ved å si "Det blir bra skal du se" fordi "blir bra" er tatt patent på og trykket på t-skjorter? Jeg har trøsta folk i et halvt århundre eller deromkring og forbeholder meg retten til å kunne si alle mulige slags setninger med "blir bra" i uten å dermed bruke det som et slagord eller føle meg forplikta til å kaste regnbuer rundt meg. Innholdet i og hensikten med setningen "Det blir bra skal du se" endres ikke av at noen bruker den som slagord om den som sier det mener det som trøst.

Men det er jo ingen trøst - det er utopi. Intetsigende utsagn. Det er aldri en situasjon der ALT er bra. Man har heller ikke noe garanti at de som blir arbeidsledige under korona nå, får ny god jobb i nærmeste fremtid. Det er ikke slik at de som måtte selge huset nå som følge av koronatiltak og arbeidsledighet, vil kjøpe nytt hus i overskuelig fremtid. 

Anonymkode: 0ab27...0e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HI

Jeg mener ikke at man ikke skal tenke positivt. Det gjør jeg også faktisk. Jeg er ikke langt langt nede - jeg kommer meg opp om morgenen, spiser og ser tilsynelatende ut til å ha det veldig bra. Du SER ikke på meg at jeg noen dager er fryktelig langt nede, eller redd kan vi kanskje kalle det. Redd for fremtiden. Redd for at jeg ikke får meg jobb, og at jeg havner helt utenfor - ennå mer enn i dag. At ingen bryr seg. At livet går sin gang, at alle får leke unntatt meg. 
Det er vonde tanker, og det er ikke bare å tenke at det går bra. 

Jeg hadde et lite sammenbrudd for noen uker siden, var så lei så lei. Skrev til en god venninne at jeg bare gråt og gråt og ikke klarte å slutte. Som svar fikk jeg at hun syntes jo det var trist, men sa til meg at det går sikkert over. Hun spurte ikke så mye om hvorfor eller hva, kanskje hun hadde nok å tenke på selv. Men jeg satt igjen med en følelse av å være fryktelig alene her i verden. Når du har det så vondt, men at ingen reagerer, da skjønte jeg fort at dette er ensomhetens verste side.

Ps. jeg føler meg forsåvidt ganske ressurssterk, men jeg må grave litt dypere hver gang for å finne krefter. Er redd for den dagen jeg ikke ser noen grunn til å grave mer, eller ikke orker.

Anonymkode: e5d4e...ee5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (11 minutter siden):

Men det er jo ingen trøst - det er utopi. Intetsigende utsagn. Det er aldri en situasjon der ALT er bra. Man har heller ikke noe garanti at de som blir arbeidsledige under korona nå, får ny god jobb i nærmeste fremtid. Det er ikke slik at de som måtte selge huset nå som følge av koronatiltak og arbeidsledighet, vil kjøpe nytt hus i overskuelig fremtid. 

Anonymkode: 0ab27...0e9

For det første: HI nevnte aldri "Alt blir bra". 

For det andre: Trøst, uttrykk for sympati er akkurat det det er. Som regel så er de fleste i en situasjon der de ikke kan fikse og der gode ord er det man kan gi. Synes du at man heller skal la være å si noe? 

Er dette

- Jeg har det så tungt fortida.

bedre enn dette:

- Jeg har det så tungt fortida.

- Så leit å høre. Det går nok bra skal du se. 

Jeg skulle gjerne ha vært i en posisjon der jeg kunne si til de jeg kjenner som har det tungt at her er penger til å dekke lånet, vil du ha en stilling i bedriften min, jeg har en superkur mot absolutt alt som du kan få, men der er jeg ikke, og det er vel kanskje ikke du heller. Så hva sier du om noen kommer til deg og sier at de har det tungt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...