Gå til innhold

jeg har prøvd og slanke meg flere ganger,men


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Mister alltid lysten , er så lei det, har vel prøvd 3-4 ganger og klart og gå ned 10-20 kg,men så gidder jeg ikke mer.

Jeg har et veldig sterkt ønske om og bli tynnere,men hvordan har dere greid det? jeg er aktiv, går mye turer og slik, problemet er mye fast food ,for mye godt og potetgull/ostepop.

hva er dere beste tips?

Anonymkode: 62a07...373

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Drikker heller ikke brus eller sukkerholdig drikke, aldri likt brus,saft eller Juice

Anonymkode: 62a07...373

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vet jo hvordan man gjør det? Du har jo gått ned 20 kg tidligere, så... Det at du ikke klarer det i lengden, handler bare om viljestyrke. 

Anonymkode: 7af0f...0a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beste tipset er jo å kutte ut fastfood og snacks da 🙈😅 ha 1 juksedag i uka kanskje,  eller 1 annenhver uke . 

Anonymkode: f0a08...9b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Intermittent fasting: å begrense antall timer i døgnet man spiser. Så mye enklere enn alt annet. Man vender seg fort til det og kjenner ikke sulten de timene man ikke spiser.

man kan gjøre 16:8 eller 18:6, alt etter hva man foretrekker. Altså 16 timer i døgnet der man ikke spiser og 8 der man spiser. Faste er dessuten veldig bra for helsa. 

Anonymkode: 30ed5...922

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (19 minutter siden):

Du vet jo hvordan man gjør det? Du har jo gått ned 20 kg tidligere, så... Det at du ikke klarer det i lengden, handler bare om viljestyrke. 

Anonymkode: 7af0f...0a9

Det blir vanskeligere og vanskeligere for hver gang, da. 

Anonymkode: 2c5bc...d08

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror du må finne ut hvorfor du "ikke gidder" mer når du gir deg... finner du ut det så har du sikkert også løsningen.

Du bør også huske på at det du skal gjøre ikke er å "slanke" deg, men å endre livsstil slik at du får en varig livsstil med sunt kosthold som er riktig for din kropp, men nok aktivitet og trening, nok søvn, minimere stress.

 

Anonymkode: d2a4d...02c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virker for meg som at du ser på maten som en belønning og ikke får samme tilfredstillelse av "vanlig" mat som av fast food. Kanskje du går ned for fort og mistrives med streng diett, så kompenserer du med å fråtse i usunn mat.

Ikke kutt ut maten du liker helt, ha en dag der du koser deg, lag egen fast food med mindre kalorier heller enn å kjøpe ut.

Anonymkode: 0c88d...b02

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spis mindre porsjoner. Og husk at det ikke er farlig å være sulten (så lenge msn spiser normalt). Drikk vann og gå tur.

Anonymkode: 320ad...662

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bør nok finne en annen grunn til livsstilsendring enn at du bare ønsker å gå ned i vekt, siden det tydligvis ikke er nok eller holdbart i lengden. Jeg regner med at du har barn siden du er her, de kan du bruke som motivasjon. Vil du at de skal lære seg dine uvaner? Selv om du spiser når ungene r i seng, så får de det med seg uansett hvor mye du tror du sjuler det. Da vil de også lære at det er greit å smugspise. Du kan heller ikke gi ett sundt og bra kosthold, prate positivt om dette mens kroppen din ikke står i stil med hva du puttr i deg som ungene ser.  
 

Du må gjøre livsstilsendringen og få inn vanene før du evt tar en slankekur. For når du sprekker på slankekuren må du bare falle tilbake på endringene du har gjort og ikke helt tilbake til start. 

Anonymkode: 2a3af...c6a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du prøvd å melde deg på kurs, Grete Roede eller andre som tilbyr slikt? Det kan hjelpe godt å vere fleire, blir kanskje lettare å opprettholde motivasjonen då? 

Endret av Syngensang
Kortslutning før første posting.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok gastric sleeve tilslutt. Var så lei av å slanke meg, legge på meg, slanke meg, legge på meg, slanke meg.... ja du vet.... 

Anonymkode: 15c9b...9dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Tok gastric sleeve tilslutt. Var så lei av å slanke meg, legge på meg, slanke meg, legge på meg, slanke meg.... ja du vet.... 

Anonymkode: 15c9b...9dd

Har en nær venn som gjorde det samme. Privat vel og merke, siden vedkommende ikke hadde høy nok BMI for å få det offentlig. Dette var veldig effektivt i noen år. Vedkommende havnet ned på rett i underkant av 70 kg og godt fornøyd.

Men, så fikk personen problemer med betennelse i galleblæren. Måtte opereres for å få fjernet denne. Kombinasjonen av denne og gastric sleev har medført så mye arrdannelser innvendig at vedkommende går med så mye smerter at h*n nå er på aap og på vei til uføre. Det har vært prøvd å rydde opp, men hjelper ikke. 

Jeg vet at dette kan settes under uflaks. Men, problemer med galleblæren er ett av mange bivirkninger man kan få av denne type inngrep. Og arrdannelser i bukhulen der organ gror fast er en risiko som kommer med alle inngrep i buken. Så det er greit å ta det med i betraktningen. 

Nå vet ikke jeg hvor tung/høy BMI HI har. Men, får ikke hun dekket det offentlig hadde jeg heller brukt de +/- 100 000kr på personlig trener og ernæringsfysiolog for på det viset å få til en livsstilsendring. For livsstilsendringer kommer ikke automatisk med at magesekken krympes. Suget etter søtt og usunt er der fortsatt. Man, får bare begrenset mengden frem til at magesekken er strukket ut igjen...

Anonymkode: 6ab81...fbf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du må slutte å se på det som en slankekur, for de virker bare så lenge de varer....

Du må se på deg selv og resten av ditt liv, og gjøre deg opp en mening om hvordan du vil leve de årene. Ønsker du å fortsette med de mengdene snop og fast food må du bli venn med kroppen din som den er, for du kan ikke både være slank og spise så mye.

Du kan komme frem til at du ønsker en sunnere livsstil, med sunne små måltider og en slank kropp. Men det er ikke noe du kan gjøre i 3 mnd, du må leve sånn resten av ditt liv.

Mest sannsynlig kommer du frem til en mellomting. Du vil bli sunnere og slankere, men ikke fanatisk. Da må du finne en måte å spise på som fører til det målet. Kanskje kan du ha fast food to ganger i måneden og potetgull/snop en gang i uka, resten av tiden spiser du sunt og mindre. Da blir du bli slankere, garantert, men du vil ikke miste motet helt for du vet at til lørdag kan jeg spise litt ostepop. Men igjen, det er ikke en 3 måneder lang kur, det er en livsstil for resten av livet og du må bli venner med hvordan du skal leve.

Anonymkode: fadb8...55d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vet jo hva som skal til, men det har du ikke lyst til. Hva vil du vil skal hjelpe deg med? Trylle? 

Enten VIL du bli slankere og dropper junk-food/spiser sunnere eller så får du spise junk og leve med vekta. Så enkelt og så vanskelig. 

Anonymkode: e9720...431

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for alle svar

vert på grete roede kurs, og var flink en stund , en oprasjon utgår pga en kronisk sykdom, men dere har kanskje rett i at jeg ikke må se på det som slanking

Anonymkode: 62a07...373

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (9 timer siden):

Tok gastric sleeve tilslutt. Var så lei av å slanke meg, legge på meg, slanke meg, legge på meg, slanke meg.... ja du vet.... 

Anonymkode: 15c9b...9dd

Kor lenge er det sidan? Har det funka bra? Bivirkninger? 

Anonymkode: ed6ec...153

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (44 minutter siden):

Kor lenge er det sidan? Har det funka bra? Bivirkninger? 

Anonymkode: ed6ec...153

Tok høsten 2016. Eneste bivirkning er at jeg ikke kan spise fritert mat uten å bli dårlig. 

Anonymkode: 15c9b...9dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Tok høsten 2016. Eneste bivirkning er at jeg ikke kan spise fritert mat uten å bli dårlig. 

Anonymkode: 15c9b...9dd

Men det er vel til å leve med? Kor mykje gjekk du ned då? 

Anonymkode: ed6ec...153

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...