Anonym bruker Skrevet 17. desember 2020 #1 Skrevet 17. desember 2020 Skal kjøpe en kurv med god mat/godteri/snacks til besteforeldrene mine. Lurer på hva dere andre legger i slike kurver? Anonymkode: 111a3...b94
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2020 #2 Skrevet 17. desember 2020 Spekemat, mokkabønner, marsipan/julesnop, chips, ost, kjeks, vin, juice, syltetøy, sjokolademousse-pose, blader, sudoku, kaffe... egentlig alt som ikke trenger stå kjølig Anonymkode: 143be...a84
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2020 #3 Skrevet 17. desember 2020 Det de liker. Svigerfar får øl, spekepølse kule sokker og yndlingssjokoladen. Neiesen min får hjemmelaget julesnop, rundstykker, lokal julebrus og noen noter. Anonymkode: 39786...d70
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2020 #4 Skrevet 17. desember 2020 Tenk over hva de bruker. Min far får alltid masse spekemat og min mor blir helt oppgitt hvert år, for det er begrenset hvor mye spekemat en mann klarer å spise opp. Ja, han liker sånn pæreskinke som kan må skjære av for å få en skive. Denne kan jo ligge i kjøleskapet ett år nesten uten å bli dårlig, men slik skinke ferdig oppskåret holder seg ikke lenge og blir ikke det samme å spise. Så til han så hadde det vært bedre å gi en kurv med noen øl og peanøtter, for det hadde blitt spist opp og ikke bare fylt opp kjøleskapet. De fleste har kjøpt inn det de trenger av julepålegg og slike ting før jul, så om ikke dette er en fast tradisjon ville jeg styrt litt unna dette. Det blir fort for mye i kjøleskapet som ender med å bli kastet og nå som en ikke skal ha så mye besøk, blir det enda mindre spist. Jeg laget julekurver til min svoger noen år når han ikke hadde noen ønsker. Han liker å lage mat, men hater å finne på noe. Så jeg fant en spennende oppskrift og skrev den pent på ett ark og kjøpte alle råvarer. Dette falt i smak hos han og hos ungene. For pappa havnet på kjøkkenet og laget ny mat og det var alltid dessert der også, noe som han ellers aldri laget. Så tenk over hva besteforeldrene dine spiser og liker. Skulle jeg laget slikt til min mor så burde jeg ikke kjøpt så mye spennende, for hun holder seg til vanlig melkesjokolade, helt normal mat og ikke noe fancy. Så noen skinkebokser hadde nok falt mere i smak enn noe annet fancy. Anonymkode: 0ae44...6c9
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2020 #5 Skrevet 17. desember 2020 Bestemor ville gjerne ha det for jeg kjøpte ting hun bruker men en litt mer "eksklusiv" variant Det satt så i ryggmargen på henne at hun skulle være sparsommelig, så når hun skulle ha syltetøy kjøpte hun det billigste, og syntes det var så stas å få Noras hjemmelagde av meg 😉 Anonymkode: d7553...0b7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå