Anonym bruker Skrevet 17. desember 2020 #1 Skrevet 17. desember 2020 Mannen min har alltid, på tross av at han er snill og gjør mye for meg i hverdagen, ikke støttet meg når jeg trenger det. Om jeg har en utfordring jeg trenger perspektiv på må jeg dra det ut av ham. Om jeg er heldig får jeg da et par setninger om noe han potensielt kan mene, men så avslutter han gjerne med «men jeg vet ikke». Når han gir utrykk for noe er det oftest for å argumentere i mot at min opplevelse er reell. Nå trenger jeg hjelp til noe innenfor hans fagfelt, og jeg trenger det raskt. Jeg har en mulighet til å rette opp enn feil som kan/vil sette meg i en kjip situasjon senere i livet, men jeg må ha alle fakta på bordet i løpet av får virkedager. Den som kunne hjulpet meg offisielt er på ferie og har mange andre saker. Samtidig er jeg i et samboerforhold med en som enkelt kan gjøre det den andre antagelig ikke rekker. Først viser han tydelig at han ikke kan tro at det haster så voldsomt og jeg må kjempe og argumentere for at det gjør det før han gidder å vurdere det. Når han ikke kommer seg unna den, bytter han samtaleemne over på noe han skal prioritere først. Jeg blir så matt! Samtidig stiller en annen opp på alle måter uten at jeg har bedt om det en gang. Vet ikke helt hva jeg vil med dette. Mest råd til hvordan jeg kan få mannen til å forstå at han må møte meg på en annen måte? Anonymkode: 4015b...f39
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2020 #2 Skrevet 17. desember 2020 Gå fra han. Det er er et personlighetstrekk du ikke kan fikse. Eller bare fikse inntil en viss grad. Det er uhorvelig usjarmerende og usympatisk. Gå fra han. Jeg mener det. Anonymkode: 127e9...04a
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2020 #3 Skrevet 17. desember 2020 Anonym bruker skrev (1 time siden): Mannen min har alltid, på tross av at han er snill og gjør mye for meg i hverdagen, ikke støttet meg når jeg trenger det. Om jeg har en utfordring jeg trenger perspektiv på må jeg dra det ut av ham. Om jeg er heldig får jeg da et par setninger om noe han potensielt kan mene, men så avslutter han gjerne med «men jeg vet ikke». Når han gir utrykk for noe er det oftest for å argumentere i mot at min opplevelse er reell. Nå trenger jeg hjelp til noe innenfor hans fagfelt, og jeg trenger det raskt. Jeg har en mulighet til å rette opp enn feil som kan/vil sette meg i en kjip situasjon senere i livet, men jeg må ha alle fakta på bordet i løpet av får virkedager. Den som kunne hjulpet meg offisielt er på ferie og har mange andre saker. Samtidig er jeg i et samboerforhold med en som enkelt kan gjøre det den andre antagelig ikke rekker. Først viser han tydelig at han ikke kan tro at det haster så voldsomt og jeg må kjempe og argumentere for at det gjør det før han gidder å vurdere det. Når han ikke kommer seg unna den, bytter han samtaleemne over på noe han skal prioritere først. Jeg blir så matt! Samtidig stiller en annen opp på alle måter uten at jeg har bedt om det en gang. Vet ikke helt hva jeg vil med dette. Mest råd til hvordan jeg kan få mannen til å forstå at han må møte meg på en annen måte? Anonymkode: 4015b...f39 Er bare personligheten hans. Den kan du ikke endre på. Min mann gikk fra meg fordi jeg ikke var noe flink til å si at jeg var glad i han, eller aldri ga ham et eneste kompliment. Til slutt forlot han meg. Anonymkode: ea4b2...e56
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2020 #4 Skrevet 17. desember 2020 Anonym bruker skrev (38 minutter siden): Gå fra han. Det er er et personlighetstrekk du ikke kan fikse. Eller bare fikse inntil en viss grad. Det er uhorvelig usjarmerende og usympatisk. Gå fra han. Jeg mener det. Anonymkode: 127e9...04a Jeg tror nok aldri jeg ville ha tenkt på han som usympatisk eller slem. Han er veldig snill, men det er en del ting han bare ikke skjønner. Sett bort fra jobb er han nesten alltid veldig unnvikende om hans konkrete mening eller ønske blir etterpsurt. Jeg tror også at han mangler verktøy for hvordan han skal stille opp. Vi har hatt en tøff periode, men nå så jeg lys i tunnelen. Det er også helt uaktuelt å gå nå. Hverdagen går rundt, tonen er bra og ett av barna våre er i en veldig sårbar situasjon. Og tro meg, jeg har tenkt på det men konkludert med at det gode veier opp. Innimellom er det vanskelig, spesielt når jeg ser at andre enkelt greier å møte meg og forstår ting han mener er uforståelig. Jeg vil også legge til at jeg nok har behov for mer «støtte enn de fleste». Jeg er veldig nevrotisk, men prøver å begrense meg. Anonymkode: 4015b...f39
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2020 #5 Skrevet 17. desember 2020 Anonym bruker skrev (5 timer siden): Mannen min har alltid, på tross av at han er snill og gjør mye for meg i hverdagen, ikke støttet meg når jeg trenger det. Om jeg har en utfordring jeg trenger perspektiv på må jeg dra det ut av ham. Om jeg er heldig får jeg da et par setninger om noe han potensielt kan mene, men så avslutter han gjerne med «men jeg vet ikke». Når han gir utrykk for noe er det oftest for å argumentere i mot at min opplevelse er reell. Nå trenger jeg hjelp til noe innenfor hans fagfelt, og jeg trenger det raskt. Jeg har en mulighet til å rette opp enn feil som kan/vil sette meg i en kjip situasjon senere i livet, men jeg må ha alle fakta på bordet i løpet av får virkedager. Den som kunne hjulpet meg offisielt er på ferie og har mange andre saker. Samtidig er jeg i et samboerforhold med en som enkelt kan gjøre det den andre antagelig ikke rekker. Først viser han tydelig at han ikke kan tro at det haster så voldsomt og jeg må kjempe og argumentere for at det gjør det før han gidder å vurdere det. Når han ikke kommer seg unna den, bytter han samtaleemne over på noe han skal prioritere først. Jeg blir så matt! Samtidig stiller en annen opp på alle måter uten at jeg har bedt om det en gang. Vet ikke helt hva jeg vil med dette. Mest råd til hvordan jeg kan få mannen til å forstå at han må møte meg på en annen måte? Anonymkode: 4015b...f39 Den som kan hjelpe deg "offisielt" er på ferie? Det høres ut som om du fisker etter at vi skal godkjenne at mannen din skal gjøre noe uetisk eller ulovlig for din skyld. Anonymkode: 9ed46...533
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2020 #6 Skrevet 17. desember 2020 Anonym bruker skrev (4 timer siden): Den som kan hjelpe deg "offisielt" er på ferie? Det høres ut som om du fisker etter at vi skal godkjenne at mannen din skal gjøre noe uetisk eller ulovlig for din skyld. Anonymkode: 9ed46...533 Hæ? Hvordan kommer du frem til det? Det er ingenting ulovlig eller tvilsomt med det jeg ber ham om å gjøre, det er heller ikke en aktiv handling på mine vegne. Anonymkode: 4015b...f39
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2020 #7 Skrevet 17. desember 2020 Om du kommuniserer like dårlig med mannen din som her så er det ikke så rart du ikke får støtte. Skal mannen si gjøre det noen på jobben din burde gjort? Anonymkode: a3261...7c9
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2020 #8 Skrevet 17. desember 2020 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Om du kommuniserer like dårlig med mannen din som her så er det ikke så rart du ikke får støtte. Skal mannen si gjøre det noen på jobben din burde gjort? Anonymkode: a3261...7c9 Jeg kan ikke legge ut for konkret informasjon, da kan jeg bli gjenkjent. Anonymkode: 4015b...f39
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2020 #9 Skrevet 17. desember 2020 Jeg ville sagt omtrent dette til ham: "Du, du vet det vi snakket om i sted, det med at jeg innen *dag/dato* MÅ ha fått ordnet dette. Nå er det rett før jul og det er lite sjanse for at jeg får hjelp fra xxx, slik jeg har forsøkt å få. Hvis jeg ikke får ordnet dette innen *fristen*, som nå er x antall dager til - da vet du at dette er noe som vil sette meg i en forferdelig kjip situasjon i fremtiden. Dette er helt reelt og kan ikke bagatelliseres. Enten får jeg ordnet dette, eller jeg får problemer, sånn er det bare. Siden du har kunnskap og kompetanse om dette og dermed faktisk kan hjelpe meg før fristen, så spør jeg deg nå - er du villig til å hjelpe meg NÅ slik at jeg slipper problemer fremover? Det kan ikke utsettes, det må gjøre NÅ. Er du villig til å hjelpe meg nå?" Og så ville jeg rett og slett sett an svaret hans. Forsøker han å igjen bagatellisere eller snakke bort, da ville jeg repetert det over, at du har en frist du MÅ forholde deg til, du får trolig ikke hjelp av xxx, og derfor ber du ham om å hjelpe deg - er han villig til å hjelpe deg NÅ slik at du slipper større problemer? Sier han at han skal gjøre det, javel, da må du avtale et tidspunkt, helst begynn i kveld, og avtal neste tidspunkt - da forplikter det, og du slipper at det glipper fordi det utsettes til siste øyeblikk og det kanskje blir for sent. Vil han ikke hjelpe deg... vel, da hadde jeg faktisk gått fra ham, for da tror jeg han bruker dette for å kontrollere deg og trykke deg ned, ønsker å skape problemer for deg slik at du blir mer avhengig av ham. Men prøv taktikken over, og få ham til å forplikte seg til tidspunkt. Om det er informasjon eller dokumentasjon du må skaffe tilveie, sørg for å spørre ham om det er mer du trenger, og så når dere kan sette dere ned og bli ferdig med dette. IKKE godta at det skal gjøres siste eller nestsiste dagen, for da kan det skjære seg. Lykke til! Anonymkode: 91509...423
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2020 #10 Skrevet 17. desember 2020 Vær mye mer direkte. Men vær også lydhør for at kanskje han har andre ting han må prioritere først. Anonymkode: 4702b...742
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå