Gå til innhold

Nå syns jeg korona begynner å tære på psyken :-(


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Sa at ekstrovertene sliter MEST. Ikke at de som er introverte ikke sliter i det heletatt. Men ekstrovertene sliter mest..... 

Anonymkode: 2daaa...4f9

Blant mine venner er det faktisk motsatt. De som er ekstravert er langt mer aktive, de finner måter å "treffes" med andre som er innenfor smittevernregler, de snakker med folk på tur, stiller opp for andre som trenger det. De som er introverte har oppdaget at livet uten kontakt blir vanskeligere, selv om de i utgangspunktet trives i eget selskap og med ro. De jeg kjenner som er introverte sliter mer med å ha kontakt med andre nå som de har mistet sine naturlige kontaktpunkter i hverdagen.

Men jeg tror egentlig dette er individuelt. Det er så mye annet som spiller inn, om man bor sammen med noen, om man jobber, om jobben er endret, om man har mistet jobben, om man har muligheter for å møte familie og andre, belastninger i hverdagen ellers (forhold, familie, helse, økonomi), +++. Slike ting er nok viktigere for hvordan man håndterer det.

Anonymkode: 1b140...afb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 hours ago, Anonym bruker said:

Jeg og min familie har gjort ALT vi skal under denne pandemien. Ene barnet vårt gikk glipp av både russefeiring, store konkurranser i utlandet i sommer samt sitter nå alene på en hybel i en annen by på skole. De andre barna går glipp av fotballcuper, reiser, bursdagsselskap osv. Vi har møtt mine eldre foreldre en gang siden mars. Vi går ikke på byen, ikke ut å spiser, ikke på kino, vi har hjemmekontor begge to. Jeg treffer kun venner skjeldent og da kun for å gå en tur ute. Julekonsert vi skulle på er avlyst. Julebord avlyst. 
 

Ja - det er bare bagateller i forhold til de som mister noen de er glad i. Men nå kjenner jeg det røyner på. Merker humøret er dårlig og tårene sitter løst. Vi kan ikke ha besøk og barna kan ikke ha venner her siden vi er 5 i huset og det er maks her. 
 

Hvordan holder dere andre humøret oppe?

Anonymkode: 983ce...edb

føler det mye jeg også, men får bare holde ut, det verste er at jeg må være hjemme hele dagen alene, den er dritt,men når ungene er hjemme er ting bedre

Anonymkode: 4a4e4...5ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Vi har ingen barn på barneskole derfor kan vi ikke ha deres venner her. Min far er kreftsyk og livredd smitte derfor ønsker de ikke besøk. Og ut å spise føles ikke helt trygt siden mannen er i riskogruppe. 
HI

Anonymkode: 983ce...edb

Uansett; dere lever jo etter mye strengere regler enn dere må. I hele sommer har vi jo kunnet leve litt. Dere har jo levd i isolasjon siden mars. Dere overdriver....

Anonymkode: d109a...008

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både jeg og mannen er introvert og barnet vårt har diagnose og trives best i eget selskap. Vi har det egentlig bra , litt glad for å slippe å være så sosial siden besøk og slikt ikke er mulig nå. Barnet får besøk av en venninne av og til og er ellers på skolen så hun er sliten om ettermiddag/helg. 

Anonymkode: 99584...322

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...