Gå til innhold

Menskopp altså😍


Den perfekte mor, påan igjen

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg får det ikke til - buhu! 
Jeg klatter noe så vannvittig, og får ikke vakuum samme hva. Jeg nærmer meg 40, og har 2 barn. Bestilte deretter. Men jeg tenker at den nok er for stor, så jeg vurderer å kjøpe en mindre og for en som ikke har født. 
Klattet dere lenge før dere fikk det til? 

Anonymkode: 1325b...aff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter fødsel fikk jeg litt problemer med at koppen ikke satt riktig, og lakk uansett hva. Det var krise. Heldigvis rettet det seg etterhvert 

Anonymkode: d7f41...28a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg får det ikke til - buhu! 
Jeg klatter noe så vannvittig, og får ikke vakuum samme hva. Jeg nærmer meg 40, og har 2 barn. Bestilte deretter. Men jeg tenker at den nok er for stor, så jeg vurderer å kjøpe en mindre og for en som ikke har født. 
Klattet dere lenge før dere fikk det til? 

Anonymkode: 1325b...aff

Jeg nærmer meg også 40, har tre barn, det siste bare 7 mnd. Klattet endel i begynnelsen, vanskelig å sette inn, vanskelig å ta ut, og tappen gnagde. Men den klippet jeg bare av da. Jeg lykkes best med innføring om jeg sitter på huk👍🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Enig. Genial oppfinnelse. Jeg burde regna på hvor mye penger jeg har spart på alle de årene jeg har brukt den, men det gidder jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig god oppfinnelse. Nå venter jeg barn nummer to og håper jeg ikke blir ødelagt nedentil så jeg ikke kan bruke kopp senere. Blør ganske heftig når jeg har mensen så bind og tamponger er bare stress.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, helt genialt. Ikke lukter man heller. Plutselig masse plass i skapet på badet som ellers gikk til bind og tamponger. En strl for natten, en for dagen, en for starten og en for siste dagene 😅

Nå er det bare en kopp. 

Anonymkode: dbee8...cd3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg får det ikke til - buhu! 
Jeg klatter noe så vannvittig, og får ikke vakuum samme hva. Jeg nærmer meg 40, og har 2 barn. Bestilte deretter. Men jeg tenker at den nok er for stor, så jeg vurderer å kjøpe en mindre og for en som ikke har født. 
Klattet dere lenge før dere fikk det til? 

Anonymkode: 1325b...aff

Jeg kjøpte også den som var anbefalt etter alder og to fødsler, men den var altfor stor. Bestilte en liten isteden og den fungerer helt 👌

Anonymkode: 526c0...4fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å nå vurderer jeg å begynne med kopp. Har tenkt tanken lenge, men har ikke visst hvilken kopp som er "best", hvordan vaske koppen, og ikke minst hvordan sette den inn.

Men tror jaggu meg at jeg bare kjøper en og kjører på.

Men dere skriver at man bør gjøre vakuum? Høres komplisert ut...

Anonymkode: 017a4...5ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke mens så har ikke prøvd selv, men datteren min satt sin fast! Var i utlandet og hadde meg på telefon mens hun prøvde å få den ut. Det gikk jo til slutt, men jammen var det vondt og tok tid  

Har aldri hørt om at det har skjedd andre? 

Anonymkode: a2fec...119

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Å nå vurderer jeg å begynne med kopp. Har tenkt tanken lenge, men har ikke visst hvilken kopp som er "best", hvordan vaske koppen, og ikke minst hvordan sette den inn.

Men tror jaggu meg at jeg bare kjøper en og kjører på.

Men dere skriver at man bør gjøre vakuum? Høres komplisert ut...

Anonymkode: 017a4...5ea

Neida. Du bretter den når du skal sette den inn (mange metoder, sjekk youtube), og så bretter den seg ut av seg selv når du slipper den og så er det bare å vri en runde og dra litt forsiktig nedover, så kjenner du at den har sugd seg litt fast. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke komplisert i det hele tatt. Det er jo bare åpning ut, så når den er inne så blir det vakuum. Du må klemme den sammen så du får den inn, så vrir du litt på den for at den skal folde seg ut når den er på plass. Da blir det vakuum. Når du skal ta den ut blir det det samme. Prøver du å bare dra den ut, vil vakuumet jobbe mot deg. Jeg drar ikke koppen samtidig som jeg bruker bekkenbunnsmusklene til å presse den ut, og klemmer deretter på koppen for å bryte vakuumet. 
 

Skyller den i vasken hver gang jeg bytter. Når mensen er ferdig vasker jeg den med vann og håndsåpe, og tømmer over kokende vann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har ikke mens så har ikke prøvd selv, men datteren min satt sin fast! Var i utlandet og hadde meg på telefon mens hun prøvde å få den ut. Det gikk jo til slutt, men jammen var det vondt og tok tid  

Har aldri hørt om at det har skjedd andre? 

Anonymkode: a2fec...119

Det må jo ha vært vakuumet, det er ingen andre måter den kan sette seg fast på. Jeg lister en finger inn på siden og trykker koppen inn sånn at det kommer luft til hvis det skjer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har ikke hatt mensen på mange, mange år. Hormonspiral er fantastisk😊

Anonymkode: 8f200...995

Enda mer fantastisk å ikke kludre de hormonene og kjenne skikkelig kåthet. Kan ikke sammenlignes med da jeg tok hormoner. 

Anonymkode: 6d3e2...546

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regnet på det, og fant ut at det ikke var økonomisk lønnsomt for meg. Så holder meg til bind og tamponger. 

Anonymkode: 482e7...df0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutes ago, Anonym bruker said:

Regnet på det, og fant ut at det ikke var økonomisk lønnsomt for meg. Så holder meg til bind og tamponger. 

Anonymkode: 482e7...df0

En kopp koster ca 200. Bind koster å 30 kroner pakka? (Ikke kjøpt på en evighet, hvis det ikke stemmer så sorry). Det er ikke mange pakkene før det lønner seg 

Anonymkode: d7f41...28a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Regnet på det, og fant ut at det ikke var økonomisk lønnsomt for meg. Så holder meg til bind og tamponger. 

Anonymkode: 482e7...df0

Hæ? Koppen kan brukes i mange år, og koster et par tre hundrelapper. Hvordan kan det være dyrere enn bind og tamponger over flere år?

Jeg hadde valgt kopp hvis det var det dyreste alternativet også jeg, da. Det er så utrolig mye enklere og mer behagelig å ha mensen. Ingen gris og lekkasjer, og ingen vond lukt, hverken fra en selv eller fra det man kaster i søpla. Utrolig deilig å slippe å gå helt ut med mens-søpla fra badet for å unngå lukt. 

Anbefaler forresten Femmycycle for dere som sliter med passform eller vanskelig å få vakuum. Jeg trodde jeg måtte slutte med kopp da jeg opplevde å ikke få det til å fungere etter siste fødsel da jeg blant annet fikk fremfall (har brukt menskopp siden 2008). Femmycycle er den beste menskoppen jeg har hatt, den lekker aldri, kjennes ikke, og sklir ikke nedover når den begynner å bli full, og den er utrolig enkel både å sette på plass og ta ut. Eneste «sølesikre» koppen også😍

og koster bare 215 her😉

https://www.fertil.no/produkt/femmycycle-menskopp-str-regular/?gclid=Cj0KCQiAkuP9BRCkARIsAKGLE8XZWTdi4XZar9pcLGhGw2qo_sy9fteVym-8vGqK7H-bPB_RQyJ0-LQaAhx-EALw_wcB

 

Anonymkode: 14510...a37

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hæ? Koppen kan brukes i mange år, og koster et par tre hundrelapper. Hvordan kan det være dyrere enn bind og tamponger over flere år?

Jeg hadde valgt kopp hvis det var det dyreste alternativet også jeg, da. Det er så utrolig mye enklere og mer behagelig å ha mensen. Ingen gris og lekkasjer, og ingen vond lukt, hverken fra en selv eller fra det man kaster i søpla. Utrolig deilig å slippe å gå helt ut med mens-søpla fra badet for å unngå lukt. 

Anbefaler forresten Femmycycle for dere som sliter med passform eller vanskelig å få vakuum. Jeg trodde jeg måtte slutte med kopp da jeg opplevde å ikke få det til å fungere etter siste fødsel da jeg blant annet fikk fremfall (har brukt menskopp siden 2008). Femmycycle er den beste menskoppen jeg har hatt, den lekker aldri, kjennes ikke, og sklir ikke nedover når den begynner å bli full, og den er utrolig enkel både å sette på plass og ta ut. Eneste «sølesikre» koppen også😍

og koster bare 215 her😉

https://www.fertil.no/produkt/femmycycle-menskopp-str-regular/?gclid=Cj0KCQiAkuP9BRCkARIsAKGLE8XZWTdi4XZar9pcLGhGw2qo_sy9fteVym-8vGqK7H-bPB_RQyJ0-LQaAhx-EALw_wcB

 

Anonymkode: 14510...a37

Tusen takk for tips. Første gang jeg har sett det utseende. Interessant. 
Ser du linker til regualar, men hva bestiller man tro? Regular, low cervix eller teen? 
Hilsen hun over med to barn og som ga opp den «store» typen. 

Anonymkode: 1325b...aff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...