Gå til innhold

Ja, da har man fått covid-19...


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Det kom veldig overraskende. Tok en test i går pga jeg er helsepersonell og den slo ut. Eneste symptomet er foreløpig hodepine som jeg fikk da natt til mandag. Tenkte jo ikke noe mer over det da hodepine er noe jeg har titt og ofte. Så litt sjokka over at den ble positiv.

Er i fin form, kanskje litt trøttere enn normalt, så får vi jo se de kommende dagene på hvordan utviklingen evt blir. Kjenner litt frykt på at man skal bli kjempe dårlig, men jeg er ung og frisk, så må jo bare håpe. Aner ikke hvor smitten kommer fra, har og vært kjempe forsiktig i laaaang tid nå, gjort alt man skal, men allikevel. 

Mistenker at det kommer fra barna da de har vært forkjølet, men de ville ikke teste da siden de var i så fin form og ikke høy og langvarig feber, så jeg har jo gjort mitt og syns jeg. Men kjenner på det, føler man blir uglesett på en måte.

Hvordan utviklet det seg hos deg?

Skikkelig dritt altså.

Anonymkode: 9c917...cb1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det kom veldig overraskende. Tok en test i går pga jeg er helsepersonell og den slo ut. Eneste symptomet er foreløpig hodepine som jeg fikk da natt til mandag. Tenkte jo ikke noe mer over det da hodepine er noe jeg har titt og ofte. Så litt sjokka over at den ble positiv.

Er i fin form, kanskje litt trøttere enn normalt, så får vi jo se de kommende dagene på hvordan utviklingen evt blir. Kjenner litt frykt på at man skal bli kjempe dårlig, men jeg er ung og frisk, så må jo bare håpe. Aner ikke hvor smitten kommer fra, har og vært kjempe forsiktig i laaaang tid nå, gjort alt man skal, men allikevel. 

Mistenker at det kommer fra barna da de har vært forkjølet, men de ville ikke teste da siden de var i så fin form og ikke høy og langvarig feber, så jeg har jo gjort mitt og syns jeg. Men kjenner på det, føler man blir uglesett på en måte.

Hvordan utviklet det seg hos deg?

Skikkelig dritt altså.

Anonymkode: 9c917...cb1

Hvis barna har vært syke uten å testes, og du Jan ha fått det fra dem, så bør jo skole, venner, fritidsaktiviteter etc. varsles.. kanskje teste dem nå - det kan jo slå ut en tid etter at symptomer er borte.

God bedring! 

Anonymkode: b5371...006

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke om jeg har hatt det. Lurer på om jeg fikk det sent i januar, men fikk jo ikke testet seg da de begynte å teste, så jeg vet ikke. Ble ikke veldig syk, men fikk hoste og hodepine. Hosten varte i 14 uker. Unngikk folk som best jeg kunne hele den tiden, for jeg var redd det var covid-19 jeg hadde, selv om det sikkert er størst sjanse for at det var noe annet.

Ønsker deg rask tilfriskning :)

Anonymkode: d280a...5f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvis barna har vært syke uten å testes, og du Jan ha fått det fra dem, så bør jo skole, venner, fritidsaktiviteter etc. varsles.. kanskje teste dem nå - det kan jo slå ut en tid etter at symptomer er borte.

God bedring! 

Anonymkode: b5371...006

Jeg tenker kommunen hun bor i har rutiner når det gjelder smittesporing og varsling. Dette er jo ikke hi sitt ansvar.

Anonymkode: d8898...542

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi du beskriver jo sånn som jeg har hatt det igår og idag. Skulle egentlig jobbet i bhg idag som vikar men hadde hodepine igår og litt småvondt i halsen både igår og idag så måtte holde meg hjemme idag. Har også vært veldig trøtt de siste dagene men ellers i fin form. Skremmende at så milde symtomer kan være corona.

Anonymkode: 5c560...5ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Oi du beskriver jo sånn som jeg har hatt det igår og idag. Skulle egentlig jobbet i bhg idag som vikar men hadde hodepine igår og litt småvondt i halsen både igår og idag så måtte holde meg hjemme idag. Har også vært veldig trøtt de siste dagene men ellers i fin form. Skremmende at så milde symtomer kan være corona.

Anonymkode: 5c560...5ae

Jeg hadde det noe av det samme, hadde litt hodepine, hostet endel, og var så trøtt at jeg nesten ikke klarte å holde øynene oppe, men var i fin form utenom det. Jeg hadde negativ test, så det er ikke lett å vite hva som er hva.

Anonymkode: d3f54...727

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er ganske sikker på at jeg har hatt det. Jeg kom fra utlandet i slutten av februar. Det var nærmest umulig å få testet seg siden jeg ikke er helsepersonell.

Jeg var klassisk forkjølet, men hadde ikke noe særlig feber. Hosten varte i 2 ukers tid, og den var ganske intens. Ellers var jeg i grei form.

God bedring!

Anonymkode: 32c4a...e23

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Helt vanlig influensa slapp av! 

Anonymkode: 23995...b22

Å ha litt hodepine og være litt trøtt er ikke influensa altså.

Anonymkode: d3f54...727

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Oi du beskriver jo sånn som jeg har hatt det igår og idag. Skulle egentlig jobbet i bhg idag som vikar men hadde hodepine igår og litt småvondt i halsen både igår og idag så måtte holde meg hjemme idag. Har også vært veldig trøtt de siste dagene men ellers i fin form. Skremmende at så milde symtomer kan være corona.

Anonymkode: 5c560...5ae

Hvis duikke har testet deg må  du jo få gjort det idag og holde både deg og familieni karantene til du har fått svar.

Vanligvis trenger jo ikke familien gå i karantee, mennår du har gått med symptomer i flere dager kan du ha smittet dem for så lang tid siden at de har rukket å bli smitsome nå.

Anonymkode: cee40...c45

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvis barna har vært syke uten å testes, og du Jan ha fått det fra dem, så bør jo skole, venner, fritidsaktiviteter etc. varsles.. kanskje teste dem nå - det kan jo slå ut en tid etter at symptomer er borte.

God bedring! 

Anonymkode: b5371...006

Første barnet var sykt i slutten av oktober, de to andre for 2 uker siden. De ble testet i går og både mann og barn er negative så vi har gjort alt riktig her. Har gitt beskjed til skolen og bhg om at jeg er positiv og de barna mine har hatt kontakt med. Men det er det uansett kommunen som har ansvar for og.

Takk.

Anonymkode: 9c917...cb1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Anonym bruker skrev:

Oi du beskriver jo sånn som jeg har hatt det igår og idag. Skulle egentlig jobbet i bhg idag som vikar men hadde hodepine igår og litt småvondt i halsen både igår og idag så måtte holde meg hjemme idag. Har også vært veldig trøtt de siste dagene men ellers i fin form. Skremmende at så milde symtomer kan være corona.

Anonymkode: 5c560...5ae

Ja, syns selv det er skremmende. Hodepine har jeg jo rett som det er. Hvor lenge har jeg gått med korona, hvor mange har jeg smittet??? Har ikke vært sammen med mange folk i det hele tatt, holdt oss til samme personer. Utenom på jobb, men der har vi bruk munnbind på oss og pasienter hele tiden. Så ikke rart det er mye smitte rundt om når bare dette kan være et symptom altså.

Hi

Anonymkode: 9c917...cb1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den kan jo være falsk positiv. Rundt 20% er det. Likevel testes man ikke på nytt ved positiv test. En ekstra test hadde nærmest utelukket de falske positive, men neida. Dermed er 1 av 5 «positive,» med alle følgene det medfører. 

Anonymkode: a1674...bfc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Den kan jo være falsk positiv. Rundt 20% er det. Likevel testes man ikke på nytt ved positiv test. En ekstra test hadde nærmest utelukket de falske positive, men neida. Dermed er 1 av 5 «positive,» med alle følgene det medfører. 

Anonymkode: a1674...bfc

Hvordan kan den bli falsk positiv? Negativ er en ting, men falsk positiv? Hvor har du lest det?

Anonymkode: 9c917...cb1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Anonym bruker skrev:

Helt vanlig influensa slapp av! 

Anonymkode: 23995...b22

Hvilken del av “har testet positiv for covid” var specielt vanskelig å forstå?

Anonymkode: 8b4fe...ec4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nesten alle som får korona får det omtrent like mildt som deg. Både jeg og mannen har også hatt det. Vi hadde en kveld med lav feber og hodepine og litt hoste i noen dager. Jeg kjenner etterhvert ganske mange som beskriver omtrent det samme. At folk ikke snart får opp øynene for hvor enormt opphauset dette er, er en gåte for meg. 

Anonymkode: d64d0...f5c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Nesten alle som får korona får det omtrent like mildt som deg. Både jeg og mannen har også hatt det. Vi hadde en kveld med lav feber og hodepine og litt hoste i noen dager. Jeg kjenner etterhvert ganske mange som beskriver omtrent det samme. At folk ikke snart får opp øynene for hvor enormt opphauset dette er, er en gåte for meg. 

Anonymkode: d64d0...f5c

https://coronavirus.jhu.edu/map.html

Anonymkode: bef51...721

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvilken del av “har testet positiv for covid” var specielt vanskelig å forstå?

Anonymkode: 8b4fe...ec4

Ja også?? Man får jo positiv test resultat selv om man ikke har tatt den og🤣 nei vet du hva, nå må folk få opp øynene snart og se hva som skjer. Denne Coronaen er helt vanlig som influensa/virus! Hadde jeg tatt testen så hadde jeg også sikkert fått positiv test, og hvis jeg blir påkjørt imorgen eller hjerteinfarkt så er det pga corona jeg dør🤣 nå er det ruske hver ute og annen hver person går med snue, feber, hoste og hodesmerter, helt normalt! 

Anonymkode: 23995...b22

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja også?? Man får jo positiv test resultat selv om man ikke har tatt den og🤣 nei vet du hva, nå må folk få opp øynene snart og se hva som skjer. Denne Coronaen er helt vanlig som influensa/virus! Hadde jeg tatt testen så hadde jeg også sikkert fått positiv test, og hvis jeg blir påkjørt imorgen eller hjerteinfarkt så er det pga corona jeg dør🤣 nå er det ruske hver ute og annen hver person går med snue, feber, hoste og hodesmerter, helt normalt! 

Anonymkode: 23995...b22

Så hvorfor har over 1,3 millioner dødd av dette ufarlige viruset da? Eller forrresten, de har vel ikke det, det er vel bare en stor konspirasjon og ingen av de har dødd av korona.

Anonymkode: d3f54...727

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja også?? Man får jo positiv test resultat selv om man ikke har tatt den og🤣 nei vet du hva, nå må folk få opp øynene snart og se hva som skjer. Denne Coronaen er helt vanlig som influensa/virus! Hadde jeg tatt testen så hadde jeg også sikkert fått positiv test, og hvis jeg blir påkjørt imorgen eller hjerteinfarkt så er det pga corona jeg dør🤣 nå er det ruske hver ute og annen hver person går med snue, feber, hoste og hodesmerter, helt normalt! 

Anonymkode: 23995...b22

Sier bare oi jeg...hvor kom du fra? Dust.

Har i dag begynt å kjenne på at det å gå til og fra badet, må opp og ned trapp, da får jeg høy puls og føler meg trang i brystet. Hoster ikke. Syns ikke det er noe å spøke med i det hele tatt. Og det er heller ikke noe gøy å ikke få klemme/kysse på mann og barn, selv om det er for en liten periode.

Hi

 

Anonymkode: 9c917...cb1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Så hvorfor har over 1,3 millioner dødd av dette ufarlige viruset da? Eller forrresten, de har vel ikke det, det er vel bare en stor konspirasjon og ingen av de har dødd av korona.

Anonymkode: d3f54...727

Hvis du hadde oppdatert deg litt så hadde du hørt at hvis du får positiv test og dør innen 30 dager, uansett hva det er! 
og tenk deg litt om og se hvor mange som dør av den vanlige influensa som aldri blir rapportert høyt i nyhetene hvert år. 
 

Anonymkode: 23995...b22

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Hvis du hadde oppdatert deg litt så hadde du hørt at hvis du får positiv test og dør innen 30 dager, uansett hva det er! 
og tenk deg litt om og se hvor mange som dør av den vanlige influensa som aldri blir rapportert høyt i nyhetene hvert år. 
 

Anonymkode: 23995...b22

Det er du som trenger å oppdateres, ikke meg

Anonymkode: d3f54...727

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Sier bare oi jeg...hvor kom du fra? Dust.

Har i dag begynt å kjenne på at det å gå til og fra badet, må opp og ned trapp, da får jeg høy puls og føler meg trang i brystet. Hoster ikke. Syns ikke det er noe å spøke med i det hele tatt. Og det er heller ikke noe gøy å ikke få klemme/kysse på mann og barn, selv om det er for en liten periode.

Hi

 

Anonymkode: 9c917...cb1

🤣🤣🤣 hysteri kalles det! Det er faktisk lov å bruke den hjernen man har fått utdelt. At du sliter med pusten har andre årsaker. Jeg har selv slitt med det lenge før det fantes corona og da har vi angst, panikk, lungebetennelse, kols, dårlig kondisjon mm

Anonymkode: 23995...b22

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Det er du som trenger å oppdateres, ikke meg

Anonymkode: d3f54...727

Javel. Tru det du og lev videre i denne frykten, har ikke noe for meg å si det. Jeg lever godt og klemmer og koser med alle og motsatt

Anonymkode: 23995...b22

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...