Gå til innhold

Lav feber i pannen, høy feber under armen🙄

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

15 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Altså, en måler viser ikke kunstig høy temperatur. Høyeste måling gjelder. 

Anonymkode: a90b3...30c

Jo, gjør man ikke? Under armen er det ingen sirkulasjon i luften i motsetning til panna. Blir ikke det kunstig varmt da?

Anonymkode: 5eaa4...a5e

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jo, gjør man ikke? Under armen er det ingen sirkulasjon i luften i motsetning til panna. Blir ikke det kunstig varmt da?

😂

Anonymkode: 3369e...6a0

Det er ikke så mye sirkulasjon i rumpa heller 😉

Vi måler under tunga.

Anonymkode: 07b4f...169

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

😂

Anonymkode: 3369e...6a0

Det er noen her inne på forumet som kun er ute etter å drite ut andre. Latterliggjøre og få dem til å føle seg liten og dum. Du er en av dem. Du er en mobber. Jeg driter i det, men du bør virkelig tenke over måten du kommuniserer på. 

Jeg sjekket termometeret nettopp, og under armen fikk jeg 38,8. I panna fikk jeg 36,4. Jeg er ikke syk, så noe er galt. 

35 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er noen her inne på forumet som kun er ute etter å drite ut andre. Latterliggjøre og få dem til å føle seg liten og dum. Du er en av dem. Du er en mobber. Jeg driter i det, men du bør virkelig tenke over måten du kommuniserer på. 

Jeg sjekket termometeret nettopp, og under armen fikk jeg 38,8. I panna fikk jeg 36,4. Jeg er ikke syk, så noe er galt. 

Pannetermometer er kjent for å ikke være pålitelige. Den under armen er riktig måling.

Anonymkode: d4a31...10c

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Om du har en kopp te som holder 37 grader, og så legger lokk på, så blir den jo ikke varmere. Samme skjer under armen. Du kan ikke bli varmere der enn det kroppen din er, med mindre du sitter lent over ovnen el. 

Anonymkode: d6baf...463

Annonse

Hvis du skal måle under armen, skal du holde armen inn til kroppen noen minutter på forhånd, sånn at temperaturen ikke blir påvirket av noe. Det er kroppens indre temperatur du er ute etter, ikke hudens temperatur som er påvirket utenfra. Måleresultatet du får, skal plusses på 0,6 grader, og da får du kroppstemperaturen. 

Anonymkode: eb1c5...40e

13 timer siden, Anonym bruker skrev:

«Kunstig» varmt? Det blir uansett aldri varmere enn det selve kroppstemperaturen er... si meg, hvor henter du vanligvis info hen? 

13 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ja, noe er visst veldig galt. Men det er neppe under armen.

1 time siden, Pashla skrev:

Ja, noe er visst veldig galt. Men det er neppe under armen.

Du er og en av mobberne, Pashla. Føler du deg bedre nå, når du fikk slengt litt drit og gjort litt narr av meg?

Til hi. Fant forøvrig dette på NHI:

• Pannetermometer er en ny målemetode der kjernetemperaturen beregnes ut fra hudtemperaturen ved tinningpulsåren. Metoden kan i følge studier ikke anbefales.
  • Munnhuletermometer brukes mye f.eks. i USA, men mindre i Skandinavia. Målingene er vist å være mer unøyaktige enn målinger i endetarmen. Måles temperaturen i munnen, ligger verdiene ca 1/2 grad under verdiene fra endetarmen. 
  • Måling av temperaturen i armhulen. Er unøyaktig og bør unngås, men anvendes en del hos barn.

Så jeg antar at et pannetermometer ikke er beregnet for å ta målinger under armen, da blir det for høyt.

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du er og en av mobberne, Pashla. Føler du deg bedre nå, når du fikk slengt litt drit og gjort litt narr av meg?

Til hi. Fant forøvrig dette på NHI:

• Pannetermometer er en ny målemetode der kjernetemperaturen beregnes ut fra hudtemperaturen ved tinningpulsåren. Metoden kan i følge studier ikke anbefales.
  • Munnhuletermometer brukes mye f.eks. i USA, men mindre i Skandinavia. Målingene er vist å være mer unøyaktige enn målinger i endetarmen. Måles temperaturen i munnen, ligger verdiene ca 1/2 grad under verdiene fra endetarmen. 
  • Måling av temperaturen i armhulen. Er unøyaktig og bør unngås, men anvendes en del hos barn.

Så jeg antar at et pannetermometer ikke er beregnet for å ta målinger under armen, da blir det for høyt.

Brukte du et pannetermomenter under armen? Ja, da skjønner jeg at målingen ble feil....

Man kan ikke bruke et øretermometer andre steder enn i øret, eller et pannetermometer andre steder enn i pannen.

Tror de fleste her gikk ut fra at det ble brukt et vanlig termometer under armen...

Brukte du et pannetermomenter under armen? Ja, da skjønner jeg at målingen ble feil....

Man kan ikke bruke et øretermometer andre steder enn i øret, eller et pannetermometer andre steder enn i pannen.

Tror de fleste her gikk ut fra at det ble brukt et vanlig termometer under armen...

Jeg tolket hi dit hen at hun brukte pannetermometeret under armen. 
Uansett er begge målemetodene unøyaktige. 

24 minutter siden, Anonym bruker skrev:

det er feil, 37,7 er ikke feber

Anonymkode: 1c019...07c

Et godt utgangspunkt, i hvert fall for meg, er å vite hva normaltemperatur er. I svaret jeg skrev og som du siterte, skriver jeg at pannetermometer vel ikke er til å stole på. Derfor er ikke pannetermometer i tankene mine når jeg skriver at det er feber. Målt under armen er temperaturen 39,6. Det er feber. 

Anonymkode: 19f3a...dc9

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Et godt utgangspunkt, i hvert fall for meg, er å vite hva normaltemperatur er. I svaret jeg skrev og som du siterte, skriver jeg at pannetermometer vel ikke er til å stole på. Derfor er ikke pannetermometer i tankene mine når jeg skriver at det er feber. Målt under armen er temperaturen 39,6. Det er feber. 

Anonymkode: 19f3a...dc9

Skulle ikke være anonym. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...