Gå til innhold

Dårlig gjort å alltid gi storebror kortere dager i barnehagen fordi lillessøsters sykdom krever det?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hun har to sykdommer og vi blir sterkt oppfordret av helsevesen til å gi henne kortere dager siden vi nå har mulighet til det. Dvs, det er snakk om 6-timersdager(8.30-14.30) så begge rekker å få felles fruktmåltid unnagjort, samt deltatt på morgensamlinger, går ikke glipp av noe der. Storebror er 5, lillesøster snart 4. 

Han er en aktiv type som ikke "får nok" av barnehagen og som tydelig trives med høyt tempo og fulle dager så lenge vennene er der. Samtidig så protesterer han ikke når vi har hentet samtidig med søster.

Det gjør jo ting enklere å kunne levere og hente begge to samtidig, men blir det litt feil ovenfor storebror? 

Anonymkode: 68cc9...184

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er du alene med barna, eller er pappaen på jobb.
Dersom pappaen er på jobb og kommer hjem før barnehagen stenger tenker jeg at kanskje han kunne ha hentet gutten på vei hjem fra jobb en gang i blant slik at han får noen lengre dager

Anonymkode: a6196...12b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Er du alene med barna, eller er pappaen på jobb.
Dersom pappaen er på jobb og kommer hjem før barnehagen stenger tenker jeg at kanskje han kunne ha hentet gutten på vei hjem fra jobb en gang i blant slik at han får noen lengre dager

Anonymkode: a6196...12b

Vi bor sammen ja og far kan hente, men aldri før 16.45 og da er han sistemann. 

Anonymkode: 68cc9...184

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dårlig gjort? Hehe absolutt ikke. Jeg er i mammaperm og mine på 4år og 5år er i Bhg fra 9-15.3å ca. Godt for alle parter.

Anonymkode: cc5ef...b19

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er absolutt lange nok dager når de ikke trenger å være der lenger. 

Anonymkode: 79119...174

Helt enig her! 
Vi er så heldige at våre barn alltid har 6 timers dager. Det er mer en nok, ser vi. Vi føler at de da får det beste av begge verdener. 
Nyt ettermiddagene med begge dine barn. De blir fort store. 

Anonymkode: 889c9...34f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så heldig han er som får korte dager 😊

Min fikk kortere dager (9-14) da jeg var hjemme i permisjon. Godt å få tid sammen og en rolig ettermiddag. 

Anonymkode: 0d8bf...95b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan vill han reagere når du henter lillesøster og han må være igjen i bh? Liker han bh SÅ godt at han fortsatt etter seks timer vil være igjen når du og søster drar hjem og han isteden blir hentet sist av alle barn, nærmere stengetid.
Høres helt ærlig veldig lite sannsynlig ut.....

Jeg hadde aldri gjort sånn med mine barn.

Anonymkode: d6f85...4e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer vel litt an på hva du henter ham hjem til, tenker jeg. Hvis han kommer hjem til gode ettermiddager med deg og søsteren er det mye mer verdifullt enn noen ekstra timer i barnehagen. Hvis søsterens sykdom krever så mye av deg at han ikke får noe, er det kanskje bedre at han er i barnehagen til dere er to voksne hjemme. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De beste dagene for mine barn var den tiden de hadde korte dager. De er aldri lei av barnehage, men det er fint med energi på ettermiddagstid også. 9.45-15.30 var perfekt. 

Anonymkode: 15385...f38

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Anonym bruker skrev:

Vi bor sammen ja og far kan hente, men aldri før 16.45 og da er han sistemann. 

Anonymkode: 68cc9...184

Dersom han ønsker det selv, så kunne dere jo prøve dette en gang og se hvordan han trives med det. Hvis han liker det så kan dere gjøre det sånn en gang i blant. Min sønn elsket de få dagene han ble hentet sist, men hadde nok blitt lei om det var hver dag.

Anonymkode: 12346...58d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Anonym bruker skrev:

Vi bor sammen ja og far kan hente, men aldri før 16.45 og da er han sistemann. 

Anonymkode: 68cc9...184

La ham være sidemann da, gjør det noe?

Anonymkode: 13e84...1fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

La ham prøve å være igjen en gang eller to. Kanskje liker han det, kanskje ikke.

Har også en unge som elsker bhg. Henter samtidig som skolebarna er ferdig, men ofte vil hun ikke hjem da og jeg ser ingen grunn til at hun ikke kan få et par timer til der så lenge det passer med logistikken.

Ser ut til at våre barn er like gamle, og i alle fall min datter har mer enn god nok forståelse av tid til å vite at 2 timer ekstra i bhg betyr 2 timer mindre med nabounger hjemme. Om gutten din også har noe tidsforståelse kan han absolutt erfare litt rundt denne problemstillingen selv. Det er ikke skadelig, ikke dårlig gjort og betyr heller ikke at du setter bort eller ikke ønsker å bruke tid med egne barn. Mange har visst utfordringer med å se at unger er forskjellige. 

Anonymkode: 6a95b...fb3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...