Gå til innhold

Er Alma ett så grusomt navn som mine nære mener?🤔


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Slikt fikk jeg også høre når folk hørte mitt barns navn Ebba. Nå syns alle de næreste det alltid har vært ett fint navn siden de fikk høre det, så hva andre har ment har jeg ikke giddi å brydd meg med. Nå er vist navnet mer og mer brukt, så lenge siden vi har hørt noe negativt om navnet nå. Ungen kunne ikke hatt noe annet navn heller, hun er en Ebba og ingenting annet. Hun selv er veldig fornøyd med navnet. 

Anonymkode: 69cad...bdd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vet du,  jeg er tante til 3 og alle tre ble det baluba rundt da de fikk navn. Alle har gode, gamle stødige navn. - Gikk seg fort til altså! 

Verst var det da min eldste fikk navn. Han fikk et litt uvanlig navn. Hele familien nektet å bruke fornavnet, brukte konsekvent mellomnavnet! Svigermor gikk til og med så langt at hun prøvde å overtale meg til å bytte navn på han. (Det er ikke noe belastende navn altså,  bare ikke topp 100. Norsk, gammelt navn) 

De fleste begynte å bruke begge navn da ungen begynte å snakke og han selv insisterte på at de gjorde det. Svigermor bruker fortsatt bare mellomnavnet  - han er 19 år nå... 

Dere har valgt et nydelig navn! Stå for valget, de rundt dere kommer til å ha meninger uansett hvilket navn dere velger 😉

Anonymkode: 5528b...9e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er en av dem som absolutt ikke kan forstå hvordan Alma er blitt så populært. Jeg synes det er grusomt.

Ser for meg en gammel dame som lukter gammel middag. 

Anonymkode: 4edc8...8c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Alma er greit hvis man er 90 år

Anonymkode: cb7b2...4be

90 år er jo omtrent den tida det tek før navn kjem på topp igjen. 

Alma er eit kjempefint navn😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Alma er et gammelt navn, og på tur opp i popularitet. Jeg synes det er litt mørkt og tungt, men slett ikke noe dårlig navn. Vet om et par små Alma-er, de er flotte jenter. Alma kan godt brukes. 

Anonymkode: 78ad3...2b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner to små tvillingjenter som heter Alma og Elida. Nydelige navn på nydelige jenter. 

Anonymkode: 88736...9e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det føyer seg inn i rekken av ganske ordinære jentenavn for tiden som er korte og slutter på a. Alma, Alva, Sara, Emma, Lea, Linnea... navnet er absolutt ikke stygt, men i min verden blir det litt kjedelig når alle jenter skal ta så likelydendes navn.

Anonymkode: fec5b...e0f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Anonym bruker skrev:

Den har jeg også fått høre faktisk. Litt redd for det da jeg ikke vil ha ett kjerringnavn på datteren min. Jeg har egentlig tenkt at det er ett gammelt men moderne navn..

 

hi

Anonymkode: 3fcf5...a32

Alma er et navn som har blitt veldig populært de siste årene. Jeg tror jeg kjenner i alle fall fire stk som heter det fra alderen 11 år og nedover. Så om 80 år vil det bli ett gammeldamenavn igjen 😉

Alma er et fint navn 😊

Anonymkode: f380c...c8b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for hyggelige svar😊. Dette var en helt annen respons enn jeg har fått før. Overraskende mange positive svar så det var hyggelig å lese. Håper navnet vokser på våre nære også, Alma er ett flott navn.

 

hi

Anonymkode: 3fcf5...a32

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 hours ago, Anonym bruker said:

Jeg venter ei jente om kort tid, Alma. Dum som jeg var delte jeg navnet med nær familie og våre nærmeste venner. Familien er så negative. «Oi», «hun kan ikke hete det?», «hmm ja. Det var jo ikke pent men vi blir sikkert vant til det». Mine venninner «Alma, det høres veldig utenlandsk ut». «Er det ett østblokk navn?». De som ikke sier noe spesielt ser jeg ikke liker det. Er Alma det styggeste navnet man kan gi sitt barn, eller?  Jeg falt veldig for navnet men blir skikkelig usikker pga reaksjonene. 

Anonymkode: 3fcf5...a32

Nei det er helt nydelig :) Hadde ikke brydd meg om hva andre mente heller for og i det sånn

Anonymkode: 4fa32...11b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

  • 2 uker senere...

Tusen takk for mange koselige kommentarer. Vår lille Alma er født. Vi får positive reaksjoner blant de yngre. Gamle tanter , besteforeldre, oldeforeldre m.m  misliker navnet, men de sier nå at de blir sikkert vant til det😅.

 

hi

Anonymkode: 3fcf5...a32

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var en av grunnene til at vi ikke så noe om navn.

Drit i hva de mener. Hvis du og mannen liker det, bruk det. Jeg synes det er veldig fint. 

Anonymkode: 7f98c...f80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Tusen takk for mange koselige kommentarer. Vår lille Alma er født. Vi får positive reaksjoner blant de yngre. Gamle tanter , besteforeldre, oldeforeldre m.m  misliker navnet, men de sier nå at de blir sikkert vant til det😅.

 

hi

Anonymkode: 3fcf5...a32

Rart at de skal synes det er rart. Det er et gammelt navn. Sikkert nest brukt i Sverige, men likevel. 

Anonymkode: 7f98c...f80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Rart at de skal synes det er rart. Det er et gammelt navn. Sikkert nest brukt i Sverige, men likevel. 

Anonymkode: 7f98c...f80

Gratulerer så mye med lille Alma. 

Anonymkode: 7f98c...f80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 7.11.2020 den 19.21, Anonym bruker skrev:

Tusen takk for mange koselige kommentarer. Vår lille Alma er født. Vi får positive reaksjoner blant de yngre. Gamle tanter , besteforeldre, oldeforeldre m.m  misliker navnet, men de sier nå at de blir sikkert vant til det😅.

 

hi

Anonymkode: 3fcf5...a32

Gratulerer med lille Alma:) Flott navn! Og andre generasjoner enn egen er virkelig de siste man bør lytte til!

Anonymkode: ea4d1...720

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...