Gå til innhold

Er Alma ett så grusomt navn som mine nære mener?🤔


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg venter ei jente om kort tid, Alma. Dum som jeg var delte jeg navnet med nær familie og våre nærmeste venner. Familien er så negative. «Oi», «hun kan ikke hete det?», «hmm ja. Det var jo ikke pent men vi blir sikkert vant til det». Mine venninner «Alma, det høres veldig utenlandsk ut». «Er det ett østblokk navn?». De som ikke sier noe spesielt ser jeg ikke liker det. Er Alma det styggeste navnet man kan gi sitt barn, eller?  Jeg falt veldig for navnet men blir skikkelig usikker pga reaksjonene. 

Anonymkode: 3fcf5...a32

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Alma var på plass 16 over de mest populære jentenavnene i 2019, så du vil nok se at flertallet er enig med deg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alma er kjempefint. Pappa hadde en utrolig snill tante som hette Alma, så jeg har bare gode assosiasjoner med det navnet, hun var min tante Alma.

Anonymkode: 06283...0a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er ikke så vanlig nå, men jeg tror det er på vei opp. Om 5år er det nok ganske vanlig.

Anonymkode: ed436...903

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Alma er greit hvis man er 90 år

Anonymkode: cb7b2...4be

Den har jeg også fått høre faktisk. Litt redd for det da jeg ikke vil ha ett kjerringnavn på datteren min. Jeg har egentlig tenkt at det er ett gammelt men moderne navn..

 

hi

Anonymkode: 3fcf5...a32

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Den har jeg også fått høre faktisk. Litt redd for det da jeg ikke vil ha ett kjerringnavn på datteren min. Jeg har egentlig tenkt at det er ett gammelt men moderne navn..

 

hi

Anonymkode: 3fcf5...a32

Viss det er 16. mest gitte jente navnet i 2019 er det vel større sannsynlighet for at du får flere navne søstre til dattera enn at noen syns det er kjerring. 

Anonymkode: 76665...d53

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt fint navn, det. Utbredt i vår oldeforeldregenerasjon, så typisk at det får en renessanse.

Det betyr sjel på spansk. 

Anonymkode: c2efa...dc2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg snakker spansk, og tenker umiddelbart at å hete «sjel» er litt rart. Men navnet et fint det. Selv hadde jeg valgt Alva foran Alma, men det er jo ikke jeg som skal velge navn. Lykke til med forestående fødsel, Alma blir helt sikkert ei nydelig jente!

Anonymkode: 500ef...bc7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Venninnen til datteren min heter det, søt jente på 13 år.

Det er eneste jeg kjenner som heter det, så for meg er det en navn ;)

Ofte har folk forskjellige assosiasjoner til et navn, og om en stund er det datteren din de tenker på når de hører navnet og andre assosiasjoner forsvinner.

 

 

Anonymkode: bd1b3...98b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Alma er greit hvis man er 90 år

Anonymkode: cb7b2...4be

Så teit å skrive.  

Alma på 90 var jo en gang Alma på 5. 

Alma er et flott navn. Vet om flere små Alma.

Anonymkode: 87d0c...a3a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Jeg venter ei jente om kort tid, Alma. Dum som jeg var delte jeg navnet med nær familie og våre nærmeste venner. Familien er så negative. «Oi», «hun kan ikke hete det?», «hmm ja. Det var jo ikke pent men vi blir sikkert vant til det». Mine venninner «Alma, det høres veldig utenlandsk ut». «Er det ett østblokk navn?». De som ikke sier noe spesielt ser jeg ikke liker det. Er Alma det styggeste navnet man kan gi sitt barn, eller?  Jeg falt veldig for navnet men blir skikkelig usikker pga reaksjonene. 

Anonymkode: 3fcf5...a32

Det er et nydelig navn ❤️

Anonymkode: 2a8fb...b09

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk høre akkurat det samme når dattera mi fikk navnet sitt. Over alt hvor vi dro, til legen, helsestasjon osv. Mange likte det godt, men vi fokuserte bare på alle som ikke likte det. Å mange bare kommenterte at det var et gammelt navn, som jeg da tolket i verste mening. Men det var ofte ikke det de mente. Husker spesielt et par stk i familien som syntes det var stygt å mente at ungen ikke kunne hete det. For å si det sånn så mener de ikke det lengere, faktisk kan de ikke en gang huske at de i det hele tatt var negativ til navnet! Husker godt hvor usikker jeg ble.

Jenta er i dag 16 år og navnet er helt vanlig nå, nesten litt kjedelig vanlig.

Ikke heng deg opp i hva andre synes synes dere det er fint så bruker dere det. Jeg synes Alma er vakkert.

Anonymkode: 83ef5...d24

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Jeg snakker spansk, og tenker umiddelbart at å hete «sjel» er litt rart. Men navnet et fint det. Selv hadde jeg valgt Alva foran Alma, men det er jo ikke jeg som skal velge navn. Lykke til med forestående fødsel, Alma blir helt sikkert ei nydelig jente!

Anonymkode: 500ef...bc7

Hva synes du om navnet Linda, da?

Anonymkode: 088fb...15c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...