Gå til innhold

Dessert uten sukker, gluten og melk. Noen gode forslag?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Vi skal ha selskap, og en av gjestene kan ikke spise sukker, gluten eller melk. 

Ønsker at gjesten skal få en god dessert. Ikke så gira på å lage ei hel kake bare til en. 

Noen som har noen forslag?

Anonymkode: 9ddfa...213

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva menes med sukker? Frukt har masse sukker, så da utgår vel det... Kanskje personen selv har noen forslag?

Anonymkode: 238b2...34b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnes det ikke en nettside hvor man kan fylle ut de forskjellige allergenene og få opp oppskrifter tilpasset de? Jeg mener jeg har sett det, men kunne ikke finne det når jeg googlet. Noen andre som vet kanskje?

Anonymkode: 74bfc...adc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Finnes det ikke en nettside hvor man kan fylle ut de forskjellige allergenene og få opp oppskrifter tilpasset de? Jeg mener jeg har sett det, men kunne ikke finne det når jeg googlet. Noen andre som vet kanskje?

Anonymkode: 74bfc...adc

Utenmelk.no har også mye for andre allergener.

Endret av sug lut
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du søker på lavkarbo dessert uten melk så får du flere forslag. Det vanskeligste for oss andre er jo at en dessert ikke skal inneholde sukker, for det er det jo gjerne i søte desserter...

Men du kan jo lage en dessert med sukkererstatning, f.eks pavlova.

Noe så enkelt som fruktsalat er jo godt, og kan serveres med et par forskjellige tilbehør, så er det noe med og noe uten sukker.

Eller en lavkarbo-brownie med bringebærsorbet kanskje?

Anonymkode: 54115...5d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Finnes det ikke en nettside hvor man kan fylle ut de forskjellige allergenene og få opp oppskrifter tilpasset de? Jeg mener jeg har sett det, men kunne ikke finne det når jeg googlet. Noen andre som vet kanskje?

Anonymkode: 74bfc...adc

Du kan det på Det søte liv, men jeg tror ikke du kan fjerne sukker der, det er liksom mest søte ting på den nettsiden ;)

 

Anonymkode: 54115...5d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Om du søker på lavkarbo dessert uten melk så får du flere forslag. Det vanskeligste for oss andre er jo at en dessert ikke skal inneholde sukker, for det er det jo gjerne i søte desserter...

Men du kan jo lage en dessert med sukkererstatning, f.eks pavlova.

Noe så enkelt som fruktsalat er jo godt, og kan serveres med et par forskjellige tilbehør, så er det noe med og noe uten sukker.

Eller en lavkarbo-brownie med bringebærsorbet kanskje?

Anonymkode: 54115...5d5

Hi sier uten sukker, så da er ikke fruktsalat et alternativ...

Anonymkode: 238b2...34b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hi sier uten sukker, så da er ikke fruktsalat et alternativ...

Anonymkode: 238b2...34b

Uten sukker betyr vel vanligvis uten tilsatt sukker? 

Anonymkode: aa5b6...ca4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Uten sukker betyr vel vanligvis uten tilsatt sukker? 

Anonymkode: aa5b6...ca4

Joda, men hi skriver "kan ikke spise sukker, gluten, melk" i samme setning, som at alle tre er like viktige, og da må man jo forholde seg til det hi skriver!

Og vanlig sukker dvs sukrose består av glukose og fruktose. Så hvis personen ikke kan ha sukker er det jo ikke bra å gi frukt som inneholder store mengder sukker i form av fruktose og glukose. Bittelitt tilsatt sukker i feks eggedosis ville da vært mye bedre enn store mengder i feks fruktsalat.

Anonymkode: 238b2...34b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Hva med ostetallerken til alle. Det er jo kjempe kos. Sammen med forskjellig tilbehør?

Anonymkode: 3ffc7...da0

Ost uten melk?

Anonymkode: ba4c4...325

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bytt ut sukker med sukrin, bytt ut mel med semper. Finn en oppskrift uten melk. Bak kake. Lagde eplekake med dette, og den ble kjempegod

Anonymkode: e746a...112

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ost uten melk?

Anonymkode: ba4c4...325

Altså om det er laktose som er problemet inneholder ikke hard oster laktose

Anonymkode: 3ffc7...da0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Bytt ut sukker med sukrin, bytt ut mel med semper. Finn en oppskrift uten melk. Bak kake. Lagde eplekake med dette, og den ble kjempegod

Anonymkode: e746a...112

Vil heller anbefale tagatesse i stedet for sukrin, det har ikke den samme kalde smaken

Anonymkode: 74bfc...adc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...