Gå til innhold

Synes du tre hotdog med brød er en veldig usunn middag?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

12 minutter siden, Syngensang skrev:

Jo, bergensarar seier då hotdog? Trur det er vanleg mange stadar på vestlandet? 

jepp, det gjør vi ;) 

Anonymkode: edc01...596

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

42 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ganske usunn, ja, men bedre en pannekaker (som jeg her inne har lært at noen faktisk spiser til middag). Det er jo i hvert fall litt proteiner i det. Selv liker jeg ikke hotdog, men ungene elsker det og får det av og til.

Anonymkode: 8a097...9f9

Har du ikke egg i pannekakene dine? Egg og melk er proteinkilder. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Pølse i brød er IKKE middag.

Anonymkode: 20d43...5d6

Nei, det er lunsj. 

Anonymkode: dd3b6...dfb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ganske usunn, ja, men bedre en pannekaker (som jeg her inne har lært at noen faktisk spiser til middag). Det er jo i hvert fall litt proteiner i det. Selv liker jeg ikke hotdog, men ungene elsker det og får det av og til.

Anonymkode: 8a097...9f9

Jeg har ganske mange egg i pannekakerøren, det gir proteiner og at de ikke revner så lett...

Anonymkode: 8af91...703

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ganske usunn, ja, men bedre en pannekaker (som jeg her inne har lært at noen faktisk spiser til middag). Det er jo i hvert fall litt proteiner i det. Selv liker jeg ikke hotdog, men ungene elsker det og får det av og til.

Anonymkode: 8a097...9f9

Det er proteiner i pannekaker også. Melk og egg er jo hovedbestandelene. 

Anonymkode: b7757...e33

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Ganske usunn, ja, men bedre en pannekaker (som jeg her inne har lært at noen faktisk spiser til middag). Det er jo i hvert fall litt proteiner i det. Selv liker jeg ikke hotdog, men ungene elsker det og får det av og til.

Anonymkode: 8a097...9f9

Er jo egg i pannekaker da..

Anonymkode: b11e4...637

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har ganske mange egg i pannekakerøren, det gir proteiner og at de ikke revner så lett...

Anonymkode: 8af91...703

Måtte sjekke nå.

I Gilde wienerpølser er det 10g proteiner i 100g pølse, mens i en grunnoppskrift på pannekaker med 4 egg og 5 dl melk er det 7,4g protein i 100g pannekake. Jeg pleier å ha i minst et ekstra egg, så da blir det vel ganske likt ;)

 

Anonymkode: 8af91...703

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Det er mange engelske ord som er hyppig i bruk i det norske språket, så hotdog skiller seg ikke ut i så måte. I min dialekt sier alle hotdog.

Anonymkode: 8a097...9f9

Nei, dere gjør ikke det. 

Anonymkode: bd7aa...010

Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, Syngensang skrev:

Jo, bergensarar seier då hotdog? Trur det er vanleg mange stadar på vestlandet? 

Jeg er fra Bergen, sier hverken hotdog eller trur. 

Anonymkode: bd7aa...010

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer fra en kommune utenfor Bergen og alle sier hotdog. Jeg tror faktisk at barn under 10 ikke hadde skjønt hva jeg mente, om jeg hadde spurt om de ville ha en pølse i brød. 
Wienerpølser inneholder ikke så mange kalorier. Jeg spiser gjerne to med enkel salat til. Spesielt sunt er det vel ikke, men ikke ille sammenlignet med mye annet. Hverdagen er travel og noen ganger må det gå fort👌

Anonymkode: 7bbbf...0e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Men, det er jo en dessert/kaffemat! Da kunne en jo like gjerne spist boller, noe vi forøvrig gjorde en gang jeg var møkk lei og sliten 😂

Anonymkode: 8a097...9f9

Spørs jo hva man har sammen med pannekaken synes jeg. Hvis man bare har syltetøy på blir det samme som vaffel, men hvis du har bacon eller salt sideflesk og tomatsuppe til (som er ganske vanlig) så blir det middag av det. Da har man jo kjøtt, bacon og flesk er kjøtt. Og kjøtt er middag, you see? 

Hvordan spiser du pannekaker? 

Skal vi diskutere grøt også? For DET mener jeg ikke er middag 🤭, men vet mange har det som middag. 

Anonymkode: e956f...82d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wienerpølse i brød med sennep, ketchup og stekt løk er knallgodt! Har det ikke til middag veldig ofte, men det skjer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Veldig usunt? Nei, men ikke særlig sunt heller. Men hva så? Det er lov av og til. Vi spiser både pannekaker og grøt til middag en gang i blant, og pølser også. Men så sant man ellers er frisk og har et greit kosthold ellers, går det helt fint. 

 

Anonymkode: 24822...fc5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg kommer fra en kommune utenfor Bergen og alle sier hotdog. Jeg tror faktisk at barn under 10 ikke hadde skjønt hva jeg mente, om jeg hadde spurt om de ville ha en pølse i brød. 
Wienerpølser inneholder ikke så mange kalorier. Jeg spiser gjerne to med enkel salat til. Spesielt sunt er det vel ikke, men ikke ille sammenlignet med mye annet. Hverdagen er travel og noen ganger må det gå fort👌

Anonymkode: 7bbbf...0e8

haha..fra bergen selv, og vi sier og hotdog eller bare `dog (mannen - jeg skammer meg!) Tror kanskje ungene likevel hadde skjønt hva pølse i brød er, det er rimelig selvforklarende 😂

Anonymkode: edc01...596

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker for øvrig det hadde vært verre om de var i vaffel...pølse i vaffel...da snakker vi så og si grøtnivå!

Anonymkode: edc01...596

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er fra Bergen, sier hverken hotdog eller trur. 

Anonymkode: bd7aa...010

Eg er ikkje frå Bergen, men har kjelder som er frå Bergen og seier hotdog. Men dei seier ikkje trur, dei heller, og dei skriv ikkje nynorsk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Nei, dere gjør ikke det. 

Anonymkode: bd7aa...010

Jo, det gjør vi. Jeg har aldri hørt noen si "pølse i brød" her jeg bor, alle sier hotdog. Unntaket er innflyttere fra f.eks. Østlandet. 

Anonymkode: 8a097...9f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er bergenser og det er det vi alltid har sagt. 

Kan ikke huske sist vi hadde det så unntak. 

Anonymkode: 052df...2ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, tante grusom master of law skrev:

Har du ikke egg i pannekakene dine? Egg og melk er proteinkilder. 

Blodpannekaker spiser vi 😁 masse protein! 

Anonymkode: 15457...48e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Tenker for øvrig det hadde vært verre om de var i vaffel...pølse i vaffel...da snakker vi så og si grøtnivå!

Anonymkode: edc01...596

Vaffel har mer næring enn pølsebrød 😀

Anonymkode: 15457...48e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jo, det gjør vi. Jeg har aldri hørt noen si "pølse i brød" her jeg bor, alle sier hotdog. Unntaket er innflyttere fra f.eks. Østlandet. 

Anonymkode: 8a097...9f9

Østlendinger spiser lompe 🤷‍♀️

Anonymkode: b20ee...77c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Er bergenser og det er det vi alltid har sagt. 

Kan ikke huske sist vi hadde det så unntak. 

Anonymkode: 052df...2ea

Skjønner bruken av uttrykket hotdog. Men, hotdog i brød høres bare helt merkelig ut. Men, men... Er bergensere vi prater om her 🤷‍♀️

Anonymkode: b20ee...77c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

«Hotdog» kan være dialekt så mye det vil, men skriftspråk er skriftspråk. Det ser helt dustete ut å skrive «hotdog» når man ellers formulerer seg på norsk. 
 

Det finnes snart ikke en ungdom som klarer å snakke på morsmålet sitt uten å måtte bruke engelske ord i tillegg, og det høres så intenst idiotisk ut. Vi voksne burde faktisk være litt bevisste på dette og gå foran som gode eksempler. 

Anonymkode: 06faf...811

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...