Gå til innhold

Synes du tre hotdog med brød er en veldig usunn middag?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det fyller magen og du blir mett, men det inneholder veldig lite av det kroppen trenger ellers. Jeg regner det ikke som middag, men om du av og til, og da skjeldnere enn en gang i uka, ikke får gitt ungene ordentlig middag, er ikke det noen krise. Kanskje lage en god grønnsaksuppe eller noe sånt til kvelds så veier det litt opp.

Anonymkode: b7757...e33

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke sunt, men går helt fint å ha til middag en sjeldent gang av og til. I dag ble det grandiosa på oss, ikke sunt det heller, men av og til rekker man ikke/orker ikke å stelle i stand noe "ordentlig" middag. 

Anonymkode: 72d62...ea2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, det synes jeg. Men hvis man ikke spiser det så ofte, så synes jeg det er helt greit. Synd det bare er så godt 😁

Anonymkode: c5a9e...614

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Pølse i brød er IKKE middag.

Anonymkode: 20d43...5d6

Jeg spiser selv ikke pølser. Men det må da være bedre å spise det som middag enn i tillegg til middag...? 🤔 Eller hvor mener du pølsen har sik plass? 

Anonymkode: cf78b...e58

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Pølse i brød er IKKE middag.

Anonymkode: 20d43...5d6

Joda. En gang i blant er det fint. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ganske usunn, ja, men bedre en pannekaker (som jeg her inne har lært at noen faktisk spiser til middag). Det er jo i hvert fall litt proteiner i det. Selv liker jeg ikke hotdog, men ungene elsker det og får det av og til.

Anonymkode: 8a097...9f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke sunt men OK en gang i blant. Tipper ungene spiser pølser som middag 3-4 ganger i grillsesongen. Jeg spiser pølser om jeg må, men om jeg har knapt med tid og ork spiser jeg heller frossenpizza... Ikke akkurat sunnere enn pølse. 

Anonymkode: 666db...b3a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Ganske usunn, ja, men bedre en pannekaker (som jeg her inne har lært at noen faktisk spiser til middag). Det er jo i hvert fall litt proteiner i det. Selv liker jeg ikke hotdog, men ungene elsker det og får det av og til.

Anonymkode: 8a097...9f9

Haha vi hadde pannekaker i dag😅 helt vanlig middag i ny og ne blant folk jeg omgås☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Det heter pølse i brød, hotdog er engelsk. Men nei, det går fint av og til. 

Anonymkode: bd7aa...010

Det er mange engelske ord som er hyppig i bruk i det norske språket, så hotdog skiller seg ikke ut i så måte. I min dialekt sier alle hotdog.

Anonymkode: 8a097...9f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Optatium skrev:

Haha vi hadde pannekaker i dag😅 helt vanlig middag i ny og ne blant folk jeg omgås☺️

Men, det er jo en dessert/kaffemat! Da kunne en jo like gjerne spist boller, noe vi forøvrig gjorde en gang jeg var møkk lei og sliten 😂

Anonymkode: 8a097...9f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men, det er jo en dessert/kaffemat! Da kunne en jo like gjerne spist boller, noe vi forøvrig gjorde en gang jeg var møkk lei og sliten 😂

Anonymkode: 8a097...9f9

Men graut då? Kvar plasserer du det? 

Vi et og pannekaker til middag. Med bacon. Har ofte tenkt på at det er veldig rart at det er middag. Men det er det altså, ein gang iblant. Risgraut og rømmegraut og. Sjølv om det òg eigentleg er lite middagsaktig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er mange engelske ord som er hyppig i bruk i det norske språket, så hotdog skiller seg ikke ut i så måte. I min dialekt sier alle hotdog.

Anonymkode: 8a097...9f9

Ingen dialekt sier hotdog. Ikke skap deg.

Anonymkode: 4995c...ef6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ingen dialekt sier hotdog. Ikke skap deg.

Anonymkode: 4995c...ef6

Jo, bergensarar seier då hotdog? Trur det er vanleg mange stadar på vestlandet? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...