Gå til innhold

skal jeg få et siste barn eller ikke?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Har to barn som begynner å bli store, minste er 5. Er snart 39. Har (meget) god økonomi, plass, pluss en mann som er litt på samme sted som jeg (skal-skal ikke). Forholdet blomstrer. Føler at klokka nå tikker ned i rekordfart i forhold til å få et siste barn. Har lyst, men synes også det er fint å nyte vin på terrassen :)

Så hva tenker dere, gi meg råd ❤️ 

Anonymkode: 37923...673

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Viss du har både ork og tid til å følge et barn til opp gjennom barnehage , skole og andre ting, så sett igang ! 
Har selv 3 barn, men etter alt så skal følges opp, blir det ikke nr 4. Eldste er 16 år nå.

Anonymkode: ac9ea...cea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Har to barn som begynner å bli store, minste er 5. Er snart 39. Har (meget) god økonomi, plass, pluss en mann som er litt på samme sted som jeg (skal-skal ikke). Forholdet blomstrer. Føler at klokka nå tikker ned i rekordfart i forhold til å få et siste barn. Har lyst, men synes også det er fint å nyte vin på terrassen :)

Så hva tenker dere, gi meg råd ❤️ 

Anonymkode: 37923...673

Kjør på sier jeg!

jeg venter en uplanlagt nr 4 om få uker og kunne ikke vært lykkeligere ❤️ Jeg er 37 år.

selv om det ikke var planlagt føles det så riktig! Vi har meget romslig økonomi og til tross for fulle jobber på begge stiller vi merkelig nok opp på alt av foreldremøter - dugnader - cuper ! Det handler kun om prioritering.

har overhode ingen planer om å gi opp vin på terrassen selv om jeg blir 4 barnsmor! 

Anonymkode: a7c81...435

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Kjør på sier jeg!

jeg venter en uplanlagt nr 4 om få uker og kunne ikke vært lykkeligere ❤️ Jeg er 37 år.

selv om det ikke var planlagt føles det så riktig! Vi har meget romslig økonomi og til tross for fulle jobber på begge stiller vi merkelig nok opp på alt av foreldremøter - dugnader - cuper ! Det handler kun om prioritering.

har overhode ingen planer om å gi opp vin på terrassen selv om jeg blir 4 barnsmor! 

Anonymkode: a7c81...435

Samme her jeg fødte nr i våres og må si det har vert tøft spesielt med hjemmeskole og barnehage var ikke helt den barselstiden jeg så for meg men det gikk nå greit det og.

Anonymkode: 2ae03...c67

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare husk at sjansen for flerlinger øker med alderen 😉Vi skulle bare ha en til og fikk tvillinger.

Anonymkode: ff651...83c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fikk en uventet nr 4 her også, og selv i korona tider gikk det fint. Var supert for barna å alltid ha noen å leke med. Så lenge dere har et ønske, tid og kapasitet, så er barn bare en lykke ❤️

Anonymkode: 7f691...232

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at man angrer på barnet man aldri fikk når man egentlig ønsket et til. Men man angrer aldri på det barnet man fikk. Vin på terrassen blir det jo etterhvert likevel 😊

Anonymkode: 30dbf...905

Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg tenker at man angrer på barnet man aldri fikk når man egentlig ønsket et til. Men man angrer aldri på det barnet man fikk. Vin på terrassen blir det jo etterhvert likevel 😊

Anonymkode: 30dbf...905

Jo, det går an å angre på at man fikk et barn til. Typisk dersom hverdagen var fin, men det siste barnet kommer og velter lasset slik at hverdagen blir stressende og kaotisk. Jeg sier ikke dette for å være slem, man er jo glad i de barna man får uansett, men jeg er litt lei av den klisjeen om at man alltid klarer et barn til. 

Jeg tror du hi bør tenke over om du er motivert til å følge opp et barn til, gjennom alle fasene av oppveksten frem til det er voksent. Ikke bare se for deg en søt, liten baby å dulle med. Dersom du føler deg klar for "hele pakka", er det bare å kjøre på.

Anonymkode: 008ff...94a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 37 og venter en uplanlagt nr 5❤️
så lenge dere ønsker det, har tid og lyst, så er det bare å slå til❤️Man angrer jo ikke på barna man får😊

Anonymkode: 88a3b...505

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er 37 og venter en uplanlagt nr 5❤️
så lenge dere ønsker det, har tid og lyst, så er det bare å slå til❤️Man angrer jo ikke på barna man får😊

Anonymkode: 88a3b...505

Mange angrer på at de haf fått for mange batn, selv om de er glade i dem.

Anonymkode: dc3cc...b38

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har prøvd på en siste i et år og gir meg snart, her har alderen tatt meg (eller eggkvaliteten). Straks 35 år... Kan du, så kjør på! 

Anonymkode: 955bd...8be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 10/2/2020 at 4:34 PM, Anonym bruker said:

Har to barn som begynner å bli store, minste er 5. Er snart 39. Har (meget) god økonomi, plass, pluss en mann som er litt på samme sted som jeg (skal-skal ikke). Forholdet blomstrer. Føler at klokka nå tikker ned i rekordfart i forhold til å få et siste barn. Har lyst, men synes også det er fint å nyte vin på terrassen :)

Så hva tenker dere, gi meg råd ❤️ 

Anonymkode: 37923...673

kjør på :) det gjorde vi. nå har vi en på 13, 11 og tvillinger på snart 1, Aldri angret et sekund, jeg var fylte akkurat 40 når tvillingene kom, faren er 38

Anonymkode: d04ab...fe0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Litt delt egentlig...

Jeg synes to barn er litt lite, men jeg synes 39 år er sent å begynne starte prøvingen. Du risikerer jo å være 40-41 før barnet kommer.

Jeg har fire barn selv, og har aldri angret på det, tror det hadde vært stusselig å bare ha de to eldste, men jeg var bare 35 år da yngste ble født. Er 46 år nå og er glad for at yngste er 11 år, det er liksom en fase det også, men store barn, og jeg liker tanken på at det er en stund til barnebarna kommer, en liten friperiode fra små barn før vi er veldig klare for små i huset igjen, da i form av barnebarn vi kan skjemme bort ;)

 

Anonymkode: 1f635...61c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke gjort det. Syns to er nok. Og det er godt å få «friheten» tilbake. Ser at nesten alle her skriver at du bare skal«kjøre på», men jeg håper du tenker deg godt om!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vært der, endte opp med å få nummer 3 en måned før jeg ble 40, har ikke angret en dag.

Anonymkode: c4662...725

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

kjør på :) det gjorde vi. nå har vi en på 13, 11 og tvillinger på snart 1, Aldri angret et sekund, jeg var fylte akkurat 40 når tvillingene kom, faren er 38

Anonymkode: d04ab...fe0

Slutt å gi falske råd med falske opplysninger. 

Anonymkode: 63e77...bcd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Luksusproblem. 

Vi var sammen i 12 år uten prevensjon, så ett prøverørsforsøk, som endte med en datter som nå er 15. Og etter det har vi ikke brukt prevensjon på 15 år. Og ingen ny baby. 

Ingenting galt med noen av oss. Han har litt få sædceller men iflg ekspertene er befruktning godt mulig. 

Min store sorg er å ilke få nr 2. M7n datter har altid ønsket seg søsken, i en klasse (10 trinn) på 24 elever er hun eneste enebarn....

 7 av elevene har fått småsøsken siste par år.....

Så hi, herres så heldig du er, ikke bare har du flere bsrn, men du kan få enda ett.....hvis du vil.....

 

 

Anonymkode: fc487...bc6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har prøvd på en siste i et år og gir meg snart, her har alderen tatt meg (eller eggkvaliteten). Straks 35 år... Kan du, så kjør på! 

Anonymkode: 955bd...8be

Hvor gamle er de du har fra før? Hva har dere gjort i prøveperioden? Mye sex? Eggeløsningstester?

Jeg er 37 år og har nettopp sluttet på prevensjon. Vi synes fremdeles det er en litt skummel tanke å få nr. 3, så vi har ikke begynt å prøve aktivt enda.

Barna våre er ti og syv år gamle.

Anonymkode: af602...bf7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 2.10.2020 den 18.24, Anonym bruker skrev:

Bare husk at sjansen for flerlinger øker med alderen 😉Vi skulle bare ha en til og fikk tvillinger.

Anonymkode: ff651...83c

Syns ikke det burde være et argument. Liten sjanse for det 

Anonymkode: fd6a5...c97

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvor gamle er de du har fra før? Hva har dere gjort i prøveperioden? Mye sex? Eggeløsningstester?

Jeg er 37 år og har nettopp sluttet på prevensjon. Vi synes fremdeles det er en litt skummel tanke å få nr. 3, så vi har ikke begynt å prøve aktivt enda.

Barna våre er ti og syv år gamle.

Anonymkode: af602...bf7

Mine andre er 10, 7 og 2. Gikk radig med alle dem. Jeg har ikke eggløsning av meg selv, derfor må jeg ha medisinsk hjelp. Har vært uproblematisk med de andre barna. Nå har jeg fått hjelp i ett år til jul og det tærer såpass på med medisiner og negative forsøk at jeg gir meg i desember. Da kan jeg si til meg selv at jeg gjorde mitt, lettere å gi seg da. Prøverør er uaktuelt for mannen, han er ikke like gira på en siste som meg. Hadde jeg hatt eggløsninger av meg selv kunne vi jo fortsatt å prøve i årene fremover, men for oss blir der stopp her. Og ja, jeg har tre barn, og likevel er det en liten sorg å gi opp siste, som man har ønsker og prøvd lenge på. Blodprøver, slimhinne, eggstokker, osv, alt ser supert ut hos meg. Så er nok alderen, ingen annen forklaring. 

Anonymkode: 955bd...8be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ødela vår familie. Vi fikk et barn som spiser oss opp. Vil ikke si mer, men tenk dere godt om. Tenk på de store også. Her har det gått fryktelig ut over dem fordi minste er som hen er.

Anonymkode: cbb29...40a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Luksusproblem. 

Vi var sammen i 12 år uten prevensjon, så ett prøverørsforsøk, som endte med en datter som nå er 15. Og etter det har vi ikke brukt prevensjon på 15 år. Og ingen ny baby. 

Ingenting galt med noen av oss. Han har litt få sædceller men iflg ekspertene er befruktning godt mulig. 

Min store sorg er å ilke få nr 2. M7n datter har altid ønsket seg søsken, i en klasse (10 trinn) på 24 elever er hun eneste enebarn....

 7 av elevene har fått småsøsken siste par år.....

Så hi, herres så heldig du er, ikke bare har du flere bsrn, men du kan få enda ett.....hvis du vil.....

 

 

Anonymkode: fc487...bc6

Var det ikke aktuelt med nytt IVF-forsøk?

Anonymkode: 73dfe...ce7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Var det ikke aktuelt med nytt IVF-forsøk?

Anonymkode: 73dfe...ce7

Vi gjorde 2 fryseforsøk, ett ble positiv test men ente i en IA,  og ett ble ikke noe. Og så ett nytt ivf som endte i MA.

Min store store sorg i livet. De fleste stunder rr gleden over vår flotte datter størst. Men jeg må innrømme at sorgen over de jeg ikke fikk er enormt stor, og jeg gråtet innimellom og er ofte trist og litt nedstemt når jeg ser andre har fine relasjoner mellom søsken....

Anonymkode: fc487...bc6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det ødela vår familie. Vi fikk et barn som spiser oss opp. Vil ikke si mer, men tenk dere godt om. Tenk på de store også. Her har det gått fryktelig ut over dem fordi minste er som hen er.

Anonymkode: cbb29...40a

Takk for din tilbakemelding. Dette er jo min største frykt når det gjelder å få et barn til. Leser mellom linjene at yngste har utfordringer langt ut over normalen. Ene barnet mitt har litt utfordringer som har krevd mye og sannsynligvis vil kreve en del fremover av oss foreldre. I tillegg har jeg jobbet med barn med ulike utviklingshemminger og autisme, så jeg vet litt om hva det krever.

Hilsen meg med tiåring og syvåring (ikke HI).

Anonymkode: af602...bf7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...