Gå til innhold

Hvorfor skal hjemmesykepleiere bruke munnbind nå, mens vi i bhg ikke får lov?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Synes dette er rart. Argumentet er alltid meteren og vi har snørrete klemmer og våte nys rett i ansiktet mange ganger daglig. Vet at barn visstnok ikke et de største smittesprederne, men nå kan de jo komme i bhg selv om de er litt forkjølet..

Anonymkode: 17d4d...d0f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du må gi deg med å spamme forumet med disse innleggene. Slutt i jobben din, det vil være det beste for alle. 

Anonymkode: 966f8...e99

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer nok av at munnbind kan skremme barna, vil jeg tro. Er det forbudt for barnehageansatte? Kanskje dere kan sy noen selv i er morsomt mønster?

Anonymkode: 820b5...f51

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Munnbind har man i hovedsak for å beskytte omverdenen om man selv er smittet, ikke for å beskytte seg selv.

Hjemmesykepleien er stort sett innom eldre mennesker i løpet av runden sin og beskytter brukerne sine med munnbindet, for får en mann på 87 år som trenger hjemmesykepleie korona kan han dø.

Anonymkode: 02faa...112

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel fordi munnbind beskytter de rundt deg fra din smitte. Det vil ikke hjelpe deg å ha munnbind på jobb. Dersom du ikke mener at alle barna skal ha på munnbind? 🧐

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I hjemmesykepleien er jeg innom alt fra 3-20 pasienter hver dag, de er alle i risikogruppe og de er sårbare. Derfor. Jeg beskytter pasientene mot meg selv, ikke nødvendigvis meg mot pasientene..

 

Anonymkode: 29cf1...8fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Alt som er skrevet over og det at barn leser annsikt Itilegg til og høre ord så har du på munnbind så vill barna ha problemer med og forstå. 

Det vill og skremme de minste barna. 

Anonymkode: 821b3...abf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkars de som har deg som barnehageansatt men også kollega. Hvordan går det an å være så misfornøyd med sin egen jobb....

Anonymkode: 6a8f7...29a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du er pen bør du heller satse på en karriere som hjemmeværende rikmannsfrue. Du passer iallefall ikke til å ta vare på barn. Hvis du ikke er pen forslår jeg telefonsalg.

Anonymkode: c89da...e98

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poenget med munnbind er ikke hovedsaklig å beskytte deg mot smitte men å hindre deg i å smitte andre. Om du sitter et barn er ikke så farlig. De tåler det gjerne godt. Drt gjør som regel foreldrene også.

Om en av dem hjemmesykepleieren er på besøk hos smittes er drt derimot ofte kritisk. Det er mennesker som ofte vil bli veldig syke og har ganske stor risiko for å dø.

Anonymkode: 9640e...eef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Synes dette er rart. Argumentet er alltid meteren og vi har snørrete klemmer og våte nys rett i ansiktet mange ganger daglig. Vet at barn visstnok ikke et de største smittesprederne, men nå kan de jo komme i bhg selv om de er litt forkjølet..

Anonymkode: 17d4d...d0f

Fordi munnbindet ikke er for å skjerme deg selv, men den andre parten. Så hjemmesykepleien skal bruke det for å skjerme de gamle og syke.

Anonymkode: ca752...539

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Stakkars de som har deg som barnehageansatt men også kollega. Hvordan går det an å være så misfornøyd med sin egen jobb....

Anonymkode: 6a8f7...29a

Hi spør om hvorfor barnehageansatte ikke får bruke munnbind mens folk i hjemmesykepleien får bruke det, og basert på den informasjonen konkluderer du med at det er synd på barna hi jobber med og hennes kollegaer? Ikke minst konkluderer du med at hi er misfornøyd med jobben sin?

Dømmer du alltid folk på så syltynt, om ikke fullstendig manglende, grunnlag? Er du så enkelt møblert at du ikke forstår at folk kan være glitrende arbeidstakere selv om det er sider ved jobben sin de ikke liker eller stiller spørsmål ved?

Anonymkode: 48d60...2fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hi spør om hvorfor barnehageansatte ikke får bruke munnbind mens folk i hjemmesykepleien får bruke det, og basert på den informasjonen konkluderer du med at det er synd på barna hi jobber med og hennes kollegaer? Ikke minst konkluderer du med at hi er misfornøyd med jobben sin?

Dømmer du alltid folk på så syltynt, om ikke fullstendig manglende, grunnlag? Er du så enkelt møblert at du ikke forstår at folk kan være glitrende arbeidstakere selv om det er sider ved jobben sin de ikke liker eller stiller spørsmål ved?

Anonymkode: 48d60...2fb

Hi har skrevet utallige innlegg før, det er en grunn til at hun får flere av de svarene hun gjør. Så innlegget ditt er pinlig,  du klager på personangrep med et personangrep...good job

Anonymkode: ca752...539

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hi her. Jeg har aldri tidligere skrevet innlegg knyttet til dette tidligere. Jeg er avdelingsleder i bhg og elsker jobben min!

Anonymkode: 17d4d...d0f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hi har skrevet utallige innlegg før, det er en grunn til at hun får flere av de svarene hun gjør. Så innlegget ditt er pinlig,  du klager på personangrep med et personangrep...good job

Anonymkode: ca752...539

Hva hi har skrevet før og ikke aner du ingenting om.
Jeg klager heller ikke på personangrep, jeg anklager deg for å være særdeles enkelt møblert når du konkluderer som du gjør på syltynt grunnlag. Bra jobba (som det heter på norsk)!

Anonymkode: 48d60...2fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Hva hi har skrevet før og ikke aner du ingenting om.
Jeg klager heller ikke på personangrep, jeg anklager deg for å være særdeles enkelt møblert når du konkluderer som du gjør på syltynt grunnlag. Bra jobba (som det heter på norsk)!

Anonymkode: 48d60...2fb

Sier du som ikke kan skille mellom anonymkoder engang

Anonymkode: ca752...539

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Sier du som ikke kan skille mellom anonymkoder engang

Anonymkode: ca752...539

Du er jo åpenbart like enkelt møblert som tror du har oversikt over hva en anonym på et forum har skrevet tidligere og ikke.

Anonymkode: 48d60...2fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du tenker deg om så skjønner du nok dette helt av deg selv?

Små barn tåler for det første corona mye bedre enn gamle mennesker pluss at de kan bli utrygge om alle rundt dem har munnbind. Det kan forsåvidt de gamle bli også, men de er i en risikogruppe så der velger man munnbind. 

Jeg er fremdeles litt satt ut av at et voksent menneske ikke skjønner dette av seg selv...  

Anonymkode: da5ec...7c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Du er jo åpenbart like enkelt møblert som tror du har oversikt over hva en anonym på et forum har skrevet tidligere og ikke.

Anonymkode: 48d60...2fb

Det virker ærlig talt som dere ikke når helt opp til den øverste grena noen av dere. 

Kan dere ta krangelen et annet sted?

Anonymkode: da5ec...7c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hi her. Jeg har aldri tidligere skrevet innlegg knyttet til dette tidligere. Jeg er avdelingsleder i bhg og elsker jobben min!

Anonymkode: 17d4d...d0f

Også skjønner du ikke at det ikke er bra for små barn å bare se øynene til de voksne rundt seg?

Anonymkode: 02faa...112

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hi her. Jeg har aldri tidligere skrevet innlegg knyttet til dette tidligere. Jeg er avdelingsleder i bhg og elsker jobben min!

Anonymkode: 17d4d...d0f

Gå tilbake til lærebøkene og les deg opp igjen på hvor viktig det er for barns utvikling å observere mimikk. Så ser du det sammen med det faktum at munnbind først og fremst brukes for å beskytte andre, ikke en selv. Og så med det at barn sjelden blir syke av covid-19.

Vurderingen, ut fra det man vet i dag, blir dermed at det er bedre for barna (og ansatte - det er tungt å bruke munnbind hele tiden, enda verre om man skal gjøre det helt riktig med å ikke ta seg til ansiktet, ikke kunne ta seg noe å drikke osv. uten å bytte munnbind) at de ansatte ikke bruker munnbind.

Anonymkode: c7ca7...493

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hi her. Jeg har aldri tidligere skrevet innlegg knyttet til dette tidligere. Jeg er avdelingsleder i bhg og elsker jobben min!

Anonymkode: 17d4d...d0f

Som ped.leder burde du ha såpass kunnskap om barn og arbeid med barn, at du vet hvorfor vi ikke kan bruke munnbind på jobb. Jeg er veldig glad vi slipper, det er utrolig ubehagelig å ha på. 

Har du prøvd å gå en hel dag (7,5-8 t) med munnbind hjemme? Prøv det først. 

Anonymkode: 819ac...931

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den dagen barnehageansatte eller lærere bruker munnbind da har det offisielt bikka over for folk. Det får være grenser. Hva slags mennesker blir det av oss når dette er over lurer jeg på.. 

Anonymkode: 6c61d...cbf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hi her igjen. Jeg kommer fra Italia og mine kolleger der bruker munnbind hver dag på jobb, det samme gjør barna fra tre år og opp. De yngste får ikke komme i bhg.

Anonymkode: 17d4d...d0f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...