Gå til innhold

Jeg vet det sies at det kalorier inn og kalorier ut som teller ved overvekt


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Vanskelig å si siden det høres ut som om du har noen medisinske utfordringer osv, men for meg så har det hjulpet å;

Spise regelmessige måltider

Få i meg nok mat - som er variert og bestående av sunn mat

Drikk nok vann

Styrketrening

Nok søvn

Håper du finner ut av det. 1000 kcal per dag høres litt lite ut....

Anonymkode: a8a8b...dc5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Vanskelig å si siden det høres ut som om du har noen medisinske utfordringer osv, men for meg så har det hjulpet å;

Spise regelmessige måltider

Få i meg nok mat - som er variert og bestående av sunn mat

Drikk nok vann

Styrketrening

Nok søvn

Håper du finner ut av det. 1000 kcal per dag høres litt lite ut....

Anonymkode: a8a8b...dc5

Takk 😊 Ja, jeg har endel medisinske utfordringer dessverre, og nok søvn og det å spise regelmessige måltider er noe jeg sliter med pga sykdom.

Hi

Anonymkode: a9384...0f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sliter med det samme. Er og kronisk syk, så det blir jo ikke mye trening. Først prøvde jeg å gå ned ved å spise 1500 kalorier om dagen, gikk ikke ned noe. Så 1000 kalorier om dagen, og lå på det i 4 mnd, gikk ikke ned noe. Så jeg gå opp. Men jeg har i flere år slitt veldig med magen. Så i fjor så slet jeg veldig med magen, fikk i meg 200-400 kalorier om dagen i 4 mnd, jeg kastet opp og fikk ekstreme magesmerter hvis jeg spiste mer. Og magen likte helst bare flytende mat. Gikk ned 10 kg, på de 4 mnd. Ikke mye med tanke på hvor lite jeg spiste. Men ble gradvis bedre, og har siden da ligget på 1000 kalorier om dagen. Så har gått ned 22 kg tilsammen nå. Men nå går jeg ned ca 1 kg i måneden. Og har 10 kg igjen å gå ned.

Håper jeg har klart å gå ned det til neste sommer. Men er jo spent på hva som skjer da. Jeg har jo ikke lyst til å ligge på 1000 kalorier om dagen, resten av livet. 

Anonymkode: 03c04...988

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg sliter med det samme. Er og kronisk syk, så det blir jo ikke mye trening. Først prøvde jeg å gå ned ved å spise 1500 kalorier om dagen, gikk ikke ned noe. Så 1000 kalorier om dagen, og lå på det i 4 mnd, gikk ikke ned noe. Så jeg gå opp. Men jeg har i flere år slitt veldig med magen. Så i fjor så slet jeg veldig med magen, fikk i meg 200-400 kalorier om dagen i 4 mnd, jeg kastet opp og fikk ekstreme magesmerter hvis jeg spiste mer. Og magen likte helst bare flytende mat. Gikk ned 10 kg, på de 4 mnd. Ikke mye med tanke på hvor lite jeg spiste. Men ble gradvis bedre, og har siden da ligget på 1000 kalorier om dagen. Så har gått ned 22 kg tilsammen nå. Men nå går jeg ned ca 1 kg i måneden. Og har 10 kg igjen å gå ned.

Håper jeg har klart å gå ned det til neste sommer. Men er jo spent på hva som skjer da. Jeg har jo ikke lyst til å ligge på 1000 kalorier om dagen, resten av livet. 

Anonymkode: 03c04...988

Oi, hvordan klarte du deg på 200 - 400 kalorier så lenge, det er jo ikke noenting.
Jeg synes det er helt utrolig at det skal være så vanskelig, mister nesten helt gnisten fullstendig. Å ligge så lavt på kalorier over tid gjør ikke sykdommene mine noe bedre heller, det er litt som å velge mellom pest og kolera føler jeg. Jeg sliter og mye med magen, alle medisiner som er prøvd og brukes roter til magen min. Føles som kiloene sitter limt på kroppen min. Du er kjempeflink da som har gått ned 22 kilo, men tenker at det er hardt for deg.

Hi

Anonymkode: a9384...0f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Oi, hvordan klarte du deg på 200 - 400 kalorier så lenge, det er jo ikke noenting.
Jeg synes det er helt utrolig at det skal være så vanskelig, mister nesten helt gnisten fullstendig. Å ligge så lavt på kalorier over tid gjør ikke sykdommene mine noe bedre heller, det er litt som å velge mellom pest og kolera føler jeg. Jeg sliter og mye med magen, alle medisiner som er prøvd og brukes roter til magen min. Føles som kiloene sitter limt på kroppen min. Du er kjempeflink da som har gått ned 22 kilo, men tenker at det er hardt for deg.

Hi

Anonymkode: a9384...0f8

Jeg var jo veldig syk, da jeg lå på så lite kalorier. Og siste måneden, turte jeg ikke å gå ut, da jeg var så svimmel, og holdt på å besvime ofte. Kjenner jeg er litt mer sliten på 1000 kalorier, men mye bedre. Og jeg prøver å spise så sunt som mulig, så jeg skal få i meg en del av det jeg trenger. 

Er ikke lett med motivasjonen, men nå er jeg så i rutinene på dette, at jeg bare fortsetter. Og håper virkelig jeg på lang sikt kan ligge på nærmere 1500 kalorier om dagen, uten å gå opp i vekt.

Anonymkode: 03c04...988

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du ikke kan trene, så ville jeg virkelig vurdert begynt på lavkarbo, da slipper du å sulte. Jeg ville prøvd noe nytt, du virker jo målrettet og standhaftig. Nå vet jeg ikke hvilken sykdom du har, selv var jeg overvektig og kronisk syk, trente og trosset smerter og nå lever jeg mye bedre med regelmessig styrketrening og en lettere kropp.

Anonymkode: 62d7d...43a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

23 timer siden, Anonym bruker skrev:

Er det jeg som lurer meg selv når jeg ikke går ned i vekt. Jeg spiser et fast inntak med kalorier hver dag, drikker ikke brus, spiser ikke snop og mye ferdigmat. Så hva gjør jeg galt, blir helt fortvila når vekta mi står mer eller mindre bom stille. Bruker endel medisiner, og har vært gjennom testing av enda flere på veien, magen og vekta er på grunn av det helt messa opp, har og lavt stoffskifte som svinger som en jojo omtrent.
Nå følger jeg et livstilsendringskurs, men jeg ser at jeg ikke har noe særlig å endre på i forhold til de tingene de snakker om der. Jeg har tidligere fått beskjed av ernæringsveileder? (litt usikker på om det var det hun var) om at det ikke er noe galt med kostholdet mitt og at hun derfor ikke kunne hjelpe meg med noe. Så hva gjør jeg galt, akkurat nå er jeg så fortvila at jeg er på vei helt ned i kjelleren, jeg skjønner det ikke og vet ikke hva jeg skal gjøre lenger.

Jeg vet ikke helt hva jeg vil med innlegget, trengte kanskje bare å få luftet meg litt.

Anonymkode: a9384...0f8

Tracker du det du spiser 100 % nøyaktig? Vei alt (absolutt alt). Ikke glem smøret du steker i og oljen du har som dressing. Nøtter og mørk sjokolade er proppfullt med kcal. Samme med bakverk og sjokolade. Det bør man bare spise til jul, påske og 17. mai. 

Anonymkode: 4af88...c81

Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Når du ikke kan trene, så ville jeg virkelig vurdert begynt på lavkarbo, da slipper du å sulte. Jeg ville prøvd noe nytt, du virker jo målrettet og standhaftig. Nå vet jeg ikke hvilken sykdom du har, selv var jeg overvektig og kronisk syk, trente og trosset smerter og nå lever jeg mye bedre med regelmessig styrketrening og en lettere kropp.

Anonymkode: 62d7d...43a

Jeg har gått på lavkarbo og gikk ned endel kilo, men magen min tålte det ikke etterhvert og jeg sleit litt med å holde lavkarbo i dårlige perioder, men det er er noen år siden nå, så jeg har vurdert å prøve det igjen. Du har rett i at jeg er målrettet og standhaftig, men må si at det tærer på etterhvert. Jeg har flere sykdommer å ta hensyn til, den ene diagnosen, den som styrer livet mitt, den gjør meg sengeliggende i perioder, og det finnes ingen mulighet til å trosse de smertene, da blir det enda verre desverre, jeg kan ikke trene og bevege mer bedre av den. Skulle ønske jeg kunne det, men det fungerer ikke sånn med den. Andre plager kan jeg trosse, men ikke den.

Hi

Anonymkode: a9384...0f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Tracker du det du spiser 100 % nøyaktig? Vei alt (absolutt alt). Ikke glem smøret du steker i og oljen du har som dressing. Nøtter og mørk sjokolade er proppfullt med kcal. Samme med bakverk og sjokolade. Det bør man bare spise til jul, påske og 17. mai. 

Anonymkode: 4af88...c81

Ja, som sagt så veier jeg alt og fører inn absolutt alt, 100%. Jeg spiser omtrent ikke godteri, jeg spiser nesten heller aldri bakverk. Jeg spiste en kanelbolle og 2 smørbrød for 2 uker siden, da var jeg i konfirmasjon. Ellers så spiser det omtrent ikke, jeg liker det godt, men magen min liker det ikke........heldigvis skal jeg vel si. Jeg spiser litt nøtter hver dag, men det er den lille håndfullen som er anbefalt og den måles opp hver eneste dag. Jeg vet det antageligvis høres ut som om jeg lurer meg selv og ikke fører alt, men det gjør jeg.

Hi

Anonymkode: a9384...0f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har gått på lavkarbo og gikk ned endel kilo, men magen min tålte det ikke etterhvert og jeg sleit litt med å holde lavkarbo i dårlige perioder, men det er er noen år siden nå, så jeg har vurdert å prøve det igjen. Du har rett i at jeg er målrettet og standhaftig, men må si at det tærer på etterhvert. Jeg har flere sykdommer å ta hensyn til, den ene diagnosen, den som styrer livet mitt, den gjør meg sengeliggende i perioder, og det finnes ingen mulighet til å trosse de smertene, da blir det enda verre desverre, jeg kan ikke trene og bevege mer bedre av den. Skulle ønske jeg kunne det, men det fungerer ikke sånn med den. Andre plager kan jeg trosse, men ikke den.

Hi

Anonymkode: a9384...0f8

Hva med en moderat lavkarbo? Kutt brød, poteter, pasta, ris, ol. Hekker gå ned litt saktere,men lettere på sikt.slik jeg lever nå, unner meg litt av og til,men  tålig flink i det daglige.

Anonymkode: 62d7d...43a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Periodisk faste (16:8/20:4) og moderat til lavt karboinntak. Ikke spise mellom måltider og holde deg til rundt 1200 kalorier. Så vil du nok se resultater. Periodisk faste var løsningen for min del. 

Anonymkode: 23771...0bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...