Gå til innhold

Jeg og sønnen er uenige ang å være hjemme fra skolen/testing


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Har en sønn på 16 år som går på vgs. Han, jeg og lillesøster har vært/er skikkelig forkjøla. Han hadde sår hals og feber i 39 i går. Sier han er mye bedre i dag, men snørrer/nyser og hoster litt. Jeg mener han skal være hjemme i morgen og at vi hører med legesenter om han og jeg skal testes. Han er helt uenig og mener han er mer enn frisk nok til å dra på skolen i morgen, og trenger ikke testes.

Hva mener dere?

Anonymkode: 4ad65...cf4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Han skal være hjemme, og testes!

Hilsen lærer i VGS. 

PS, dette skal han ha blitt grundig orientert om på skolen.

Anonymkode: 1f840...250

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Han skal være hjemme, og testes!

Hilsen lærer i VGS. 

PS, dette skal han ha blitt grundig orientert om på skolen.

Anonymkode: 1f840...250

Han sier at "alle" går rundt og nyser og hoster på skolen. Mener så bestemt at han helt fint kan dra på skolen. 

Anonymkode: 4ad65...cf4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Han sier at "alle" går rundt og nyser og hoster på skolen. Mener så bestemt at han helt fint kan dra på skolen. 

Anonymkode: 4ad65...cf4

Nå kan jeg selvfølgelig ikke uttale meg om hans skole, men jeg ville vært skeptisk. Vi lærere skal sende hjem elever som har symptomer, og jeg har så langt ikke sett/hørt en eneste én som hoster og nyser, og vi har normalt over 1000 elever på skolen vår. Nå er det færre nettopp fordi de som er syke holder seg hjemme til de er så godt som helt friske (bitte litt restsymptomer er greit). Retningslinjene vår skole har fått, kommer rett fra UDIR, så det skal jo være likt over alt. De får jo heller ikke fravær hvis de er hjemme pga. sykdom nå, så lenge foresatte, eller de selv om de er over 18 år, sender inn egenmelding. 

Anonymkode: 1f840...250

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

21 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Har en sønn på 16 år som går på vgs. Han, jeg og lillesøster har vært/er skikkelig forkjøla. Han hadde sår hals og feber i 39 i går. Sier han er mye bedre i dag, men snørrer/nyser og hoster litt. Jeg mener han skal være hjemme i morgen og at vi hører med legesenter om han og jeg skal testes. Han er helt uenig og mener han er mer enn frisk nok til å dra på skolen i morgen, og trenger ikke testes.

Hva mener dere?

Anonymkode: 4ad65...cf4

Du bestemmer at han skal være hjemme. 

Anonymkode: 62ee7...42a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Du bestemmer at han skal være hjemme. 

Anonymkode: 62ee7...42a

Jeg har sagt han skal være hjemme. Blir så irritert over protesteringa hans.

Anonymkode: 4ad65...cf4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nå kan jeg selvfølgelig ikke uttale meg om hans skole, men jeg ville vært skeptisk. Vi lærere skal sende hjem elever som har symptomer, og jeg har så langt ikke sett/hørt en eneste én som hoster og nyser, og vi har normalt over 1000 elever på skolen vår. Nå er det færre nettopp fordi de som er syke holder seg hjemme til de er så godt som helt friske (bitte litt restsymptomer er greit). Retningslinjene vår skole har fått, kommer rett fra UDIR, så det skal jo være likt over alt. De får jo heller ikke fravær hvis de er hjemme pga. sykdom nå, så lenge foresatte, eller de selv om de er over 18 år, sender inn egenmelding. 

Anonymkode: 1f840...250

Er det jeg har sagt til han og, at han får jo ikke fravær. Men, han er veldig opptatt av at han skal møte opp på skolen. Er jo vel og bra det, men i disse tider må man jo se litt annerledes på det. Jeg setter mine tvil til at "alle" hoster og snørrer. Men, jeg vet ikke, jeg er ikke på skolen. Jeg sendte mld til læreren hans, og hun sa at om det er mye snørr, så kan det være greit å ta en dag hjemme. Nevnte ikke noe om testing. Den mld hjalp uansett. Han har godtatt at han blir hjemme og jeg kontakter legesenter for evt testing.

Anonymkode: 4ad65...cf4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...