Gå til innhold

Noen som kan gi råd her? Ang. besøk hos pappa’n


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg tenker flere ting. Det ene er at du liker denne kameraten veldig godt, og at ditt syn på situasjonen er preget av det. Datteren omtales som bortskjemt og manipulerende, moren som en dame som undergraver ham. Jeg får dessuten en følelse av at du har «hjulpet» ham til å se at han må sette grenser for jenta, og at dette ikke har fungert som ønskelig. Når far så sterkt ønsker kontakt, men i så liten grad ser at han selv kan ha bidratt til at det har låst seg, er det vanskelig å finne gode løsninger. Særlig når han virkelig ønsker kontakt, men vil sette betingelser som dette med venninnene. Hvis det var min kamerat ville jeg rådet ham til å fortsette å strekke ut hånden. Selv om hun er 17, og ikke et lite barn, er det nok sånn at han ganske lenge må være den modne og den som strekker seg i relasjonen. Det er verre å bli omtalt som «han er så jævla masete» enn «han driter jo i meg, jeg hører ikke noe fra ham lenger». 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

36 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vet far hva årsaken til at hun ikke vil komme? Eller tror han at han vet? Går det på hans tro så må han finne ut årsaken før det hjelper å komme med tips. 

At mor ikke ønsker å samarbeide må han bare overse i denne situasjonen. Han må bare svelge unna kameler og ta i mot det som kommer uten å svare igjen eller forsvare seg i håp om at han skal klare å komme til bunns i årsaken. Det var her jeg mener familievernkontoret kan brukes. Mor og far kan ta denne samtalen hos dem for å kunne ha en uhildete tredjepart som kan hjelpe å unngå det emosjonelle og kanskje komme med spørsmål som kan bidra til å kunne finne årsaken. 

Når han faktisk vet årsaken så kan han begynne å finne måter å fikse det på. Før den tid blir det kun prøve og feilemetoden som kan gjennomføres. For da gjøres alt i blinde. 

Anonymkode: 69e55...b81

Det er fordi han begynte å sette grenser for hva hun kunne få av klær, sminke etc. 

Jeg har ikke sett noen ha så mye tøy og sminke som hun har. Alt har hun fått av han. En gang jeg var der, så handlet hun for over 4000,- i klær på nett og han betalte uten å mukke. Hun har sikkert 12 par sko. Virker på meg som hun bare tror han er glad i henne ved å gi henne ting. Da han prøvde å bremse det, så ble hun sint og flyttet til moren omgående. 
Slik han ser det, så er eneste måten å ordne forholdet på å begynne å gi henne alt hun vil ha igjen. Hun vil ikke prate med han, prøver han det går hun på rommet og låser døren. Så han er ganske fortvilet. 
Når det gjelder moren så svelger han mange kameler. 

Anonymkode: ed381...e2f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Anonym bruker skrev:

En kamerat av meg spurte meg om råd, men vet ikke helt hva jeg skal råde han til, så spør her. 
Han har en datter på 17 år som bor hos moren. Hun bodde 50/50 frem til for ca. Ett år siden, da ville hun bo hos moren på heltid. 
Han har spurt fler ganger om hun vil være hos han en helg, men hun sier nei og oppgir tynne unnskyldninger. Forrige helg sa hun ja til å være der fra lørdag til søndag, men måtte da ha med fire venninner på overnatti g (slik var det forrige gang hun var der også, ca 1/2 år siden. Da ba hun han holde seg unna på lørdagskvelden så hun og venninnene kunne være der alene).  
Han syntes dette er trist, iom at han føler han ikke får noe tid med henne. Hun tar aldri kontakt med han og svarer bare kort på meldinger. Han følte han nærmest tvang henne til å komme forrige helg. 
Han spurte meg om hva jeg syntes, skal han fortsette å spør (mase) på henne om å komme dit? Han må sende flere meldinger for at hun skal svare. 
Han ønsker jo å være sammen med henne, men også fordi hun vil og gjerne litt uten venninne gjengen. Hun viser tydelig at hun ikke ønsker noe særlig kontakt. 
FV har vært innblandet, men de kan ikke hjelpe så lenge hun er 17 år. 
Jeg vet ikke hva jeg skal råde han til, hva syntes dere? 

Anonymkode: ed381...e2f

En 16/17åring er alt for stor for "pappahelg" så her på pappan finne på andre måter å tilbringe tid med datteren på. Invitere med på bowling, tur i skogen hjem på middag og en tur i slalombakken. Hun er nesten voksen, og det er ikke det minste rart at hun ikke vil overnatte hos faren sin lengre. 

Anonymkode: 0fa5e...ac7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke du som har skrevet om denne mannen og datteren utallige ganger, bare at du da har vært samboeren og ikke venninnen hans? Litt for mye likt her... 

Anonymkode: 572b6...f73

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er ikke du som har skrevet om denne mannen og datteren utallige ganger, bare at du da har vært samboeren og ikke venninnen hans? Litt for mye likt her... 

Anonymkode: 572b6...f73

Jeg har også lest om de og det er mye likheter, men det er nok ikke meg. 

Anonymkode: ed381...e2f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er fordi han begynte å sette grenser for hva hun kunne få av klær, sminke etc. 

Jeg har ikke sett noen ha så mye tøy og sminke som hun har. Alt har hun fått av han. En gang jeg var der, så handlet hun for over 4000,- i klær på nett og han betalte uten å mukke. Hun har sikkert 12 par sko. Virker på meg som hun bare tror han er glad i henne ved å gi henne ting. Da han prøvde å bremse det, så ble hun sint og flyttet til moren omgående. 
Slik han ser det, så er eneste måten å ordne forholdet på å begynne å gi henne alt hun vil ha igjen. Hun vil ikke prate med han, prøver han det går hun på rommet og låser døren. Så han er ganske fortvilet. 
Når det gjelder moren så svelger han mange kameler. 

Anonymkode: ed381...e2f

Men, VET han at dette er årsaken? Har hun sagt det selv eller er det det dere har resonnert dere frem til? Ut fra det du svaret her så tolker jeg at han antar dette er årsaken. 

Hvor mange kameler han har svelget er irrelevant. Han bør ta denne samtalen for å få brakt på det rene hva årsaken er til at dette har skjedd. Og der tror jeg nok mor er den eneste som kan gi ett svar på dette. Så ønsker han å finne ut av dette så må han ta denne samtalen med mor. Og for å unngå at det blir atter en runde med skitslenging og skyldfordeling så anbefaler jeg atter en gang å ta dette på familievernkontoret med kun mor og far. 

I tillegg så anbefaler jeg på det sterkeste at du holder deg langt unna. Det er du som fikk satt dette i gang i utgangspunktet, du kaller datteren manipulerende og bortskjemt samtidig som at du mener han har svelget nok kameler ift mor til sitt barn. Man vil aldri svelge nok kameler når man har barn sammen med en eks.

Anonymkode: 69e55...b81

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hun tåler ikke grensesetting, så det var mye av grunnen til at hun flyttet til mor. Moren setter ikke grenser og hun får gjøre som hun vil. 

Anonymkode: ed381...e2f

Det er her det ligger. Hadde jeg vært denne faren, tror jeg jeg hadde sluttet å mase på henne. Det er ikke lett, men... Hun er jo en bortskjemt drittunge.... 

Anonymkode: 4216e...29d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Men, VET han at dette er årsaken? Har hun sagt det selv eller er det det dere har resonnert dere frem til? Ut fra det du svaret her så tolker jeg at han antar dette er årsaken. 

Hvor mange kameler han har svelget er irrelevant. Han bør ta denne samtalen for å få brakt på det rene hva årsaken er til at dette har skjedd. Og der tror jeg nok mor er den eneste som kan gi ett svar på dette. Så ønsker han å finne ut av dette så må han ta denne samtalen med mor. Og for å unngå at det blir atter en runde med skitslenging og skyldfordeling så anbefaler jeg atter en gang å ta dette på familievernkontoret med kun mor og far. 

I tillegg så anbefaler jeg på det sterkeste at du holder deg langt unna. Det er du som fikk satt dette i gang i utgangspunktet, du kaller datteren manipulerende og bortskjemt samtidig som at du mener han har svelget nok kameler ift mor til sitt barn. Man vil aldri svelge nok kameler når man har barn sammen med en eks.

Anonymkode: 69e55...b81

I allverden....jeg har ikke satt i gang dette! 
Jeg visste at datteren var flyttet til moren, men ikke mer enn det før han fortalte meg det. Jeg har kjent han i mange år, vi gikk på skolen sammen. Det er han som sier at han har svelget mange kameler, jeg har jo ikke vært tilstede da han har snakket med moren. Han fortalte meg alt dette nylig og spurte meg om råd. Iom at jeg ikke kunne svare han på det, så spurte jeg her inne. 
Det at jeg sier hun er manipulerende og bortskjemt er jo det jeg har sett og hørt fra han. Men, at jeg har satt i gang dette er totalt feil! 

Anonymkode: ed381...e2f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

I allverden....jeg har ikke satt i gang dette! 
Jeg visste at datteren var flyttet til moren, men ikke mer enn det før han fortalte meg det. Jeg har kjent han i mange år, vi gikk på skolen sammen. Det er han som sier at han har svelget mange kameler, jeg har jo ikke vært tilstede da han har snakket med moren. Han fortalte meg alt dette nylig og spurte meg om råd. Iom at jeg ikke kunne svare han på det, så spurte jeg her inne. 
Det at jeg sier hun er manipulerende og bortskjemt er jo det jeg har sett og hørt fra han. Men, at jeg har satt i gang dette er totalt feil! 

Anonymkode: ed381...e2f

Beklager kommentaren om at det var du som satt i gang dette. Jeg trodde at du hadde skrevet at du hadde sagt han burde sette grenser. Her tok jeg feil og beklager. 

Resten av innlegget mitt bør du lese en gang til og faktisk prøve å se hva jeg skriver uten å gå i forsvarsposisjon. Problemet når man går i forsvarsposisjon som du gjorde her og som jeg vil anta far gjør når han snakker med mor er at da lytter man ikke. Man er da mer opptatt med å forberede forsvarstalen enn å ta innover seg og skjønne hva den andre prøver å formidle. Derfor anbefaler jeg atter en gang familievernkontoret, ikke til datteren men til foreldrene, samt at du holder deg utenfor da dine tanker og følelser vises klart å være farget av denne faren. 

Anonymkode: 69e55...b81

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Beklager kommentaren om at det var du som satt i gang dette. Jeg trodde at du hadde skrevet at du hadde sagt han burde sette grenser. Her tok jeg feil og beklager. 

Resten av innlegget mitt bør du lese en gang til og faktisk prøve å se hva jeg skriver uten å gå i forsvarsposisjon. Problemet når man går i forsvarsposisjon som du gjorde her og som jeg vil anta far gjør når han snakker med mor er at da lytter man ikke. Man er da mer opptatt med å forberede forsvarstalen enn å ta innover seg og skjønne hva den andre prøver å formidle. Derfor anbefaler jeg atter en gang familievernkontoret, ikke til datteren men til foreldrene, samt at du holder deg utenfor da dine tanker og følelser vises klart å være farget av denne faren. 

Anonymkode: 69e55...b81

Den er grei, no hard feelings 😊

Anonymkode: ed381...e2f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Synes det er rart at så mange av dere legger all skyld på faren og leser bare negativt om han i det hi skriver

Anonymkode: 68e8f...385

Enig. Det kan jo faktisk være at datteren ikke er et snilt menneske, men faktisk er manipulerende og ugreit. Hun er jo nesten voksen, så kan ikke skylde på at hun er et barn..

Anonymkode: a026b...55d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Anonym bruker skrev:

De bor nærme hverandre, men samarbeider dårlig dessverre. 
De har vært ute og øvekjørt, men da er hun bare mutt og vil ikke snakke om noe.  
Jeg har også en tenåring som ikke er særlig interessert i å være med oss, men vi bor i samme hus så det er forståelig. Det kan gå mange uker mellom hver gang han ser/snakker med henne hvis han ikke tar kontakt. Hun viser null interesse for sin far. 
Moren fikk han til å skrive under på at han ikke har foreldreansvar så han får heller ingen info om datteren. 

Anonymkode: ed381...e2f

Det rareste her: "Moren fikk han til å skrive under på at han ikke har foreldreansvar". Holdt hun en pistol mot hodet hans? Har hun noe informasjon på far? Eller er han en dott? INGEN skriver vel fra seg foreldreansvaret om de er oppegående og ønsker å delta i barnets liv. Det er så alvorlig. Han har jo skrevet seg ut av livet hennes for lenge siden. Stakkars unge. Mye som skurrer i informasjonen her. 

Anonymkode: 2b87b...4cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det rareste her: "Moren fikk han til å skrive under på at han ikke har foreldreansvar". Holdt hun en pistol mot hodet hans? Har hun noe informasjon på far? Eller er han en dott? INGEN skriver vel fra seg foreldreansvaret om de er oppegående og ønsker å delta i barnets liv. Det er så alvorlig. Han har jo skrevet seg ut av livet hennes for lenge siden. Stakkars unge. Mye som skurrer i informasjonen her. 

Anonymkode: 2b87b...4cc

Tror ikke du vet hvor manipulerende enkelte damer kan være altså

Anonymkode: 68e8f...385

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ja, jeg er nok litt farget iom at han er en god venn av meg og veldig snill. Men, jeg ser selvfølgelig ikke alt og får hans versjon. Det jeg har sett de sammen er at hun har fått alt hun peker på om mer til. Hun er veldig manipulerende og bortskjemt. Da han tok grep og satte grenser så tålte hun ikke det. Han satte vel grensene for raskt muligens. Han hadde også en kjæreste en periode, hun var veldig grei mot datteren, men datteren hatet henne. Jeg hørte selv hva datteren sa om henne og det var ikke pent. Så kjæresten hans gjorde det slutt, hun orket ikke stå i konflikten. 

Anonymkode: ed381...e2f

Dette minner mistenkelig om noen tråder jeg har lest tidligere. Jeg tror du er kjæresten og at dere fortsatt er sammen.

Anonymkode: f7631...185

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Dette minner mistenkelig om noen tråder jeg har lest tidligere. Jeg tror du er kjæresten og at dere fortsatt er sammen.

Anonymkode: f7631...185

Vi er ikke kjærester og kommer ikke til å bli det. Vil ikke ødelegge ett godt vennskap, han er ikke engang min type😊. At det er mye likheter med hun andre som har skrevet her inne ser jeg, men er tydeligvis to døtre og to fedre i Norge med problemer. 

Anonymkode: ed381...e2f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...