Gå til innhold

Jeg trenger hjelp til å vite hvor jeg skal begynne, hvem jeg skal kontakte først osv... Gjelder barnefordeling.


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Har i dag 50/50. Barnefar tar stadig vekk kontakt og spør om ungene kan komme hit før fordi han er syk eller har problemer med samboer. Jeg har flere ganger sagt at jeg gjerne vil ha ungene mer, på mer fast basis. Det nekter han. Jeg synes det blir ustabilt slik det er nå. Føler likevel jeg ikke kan si nei til å ha ungene ekstra, samtidig som jeg mener han bør ta sitt ansvar å ha dem i sine uker når det er det han absolutt vil. 
Nå vil jeg prøve å få hjelp til å få ungene mer. Det er mye mer her enn det jeg forteller nå som gjør at dette er noe jeg mener er best for ungene. 
Synes det er vanskelig å vite hvor jeg skal begynne. Det er ikke aktuelt med FVK, det nekter han, og han nekter altså å gi meg mer enn 50% sånn uten videre. Regner vel med det må være snakk om advokat osv, men ja. Hvordan begynne? Orker noen å forklare meg litt? 

Anonymkode: 3c1d8...feb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Svarer meg selv jeg. Fant en side med litt info. Forstår det slik at man må ha en ganske fersk meklingsattest for å i det hele tatt komme til en domstol. 
Er han pliktig til å møte da, hvis jeg bestiller en time på fvk? 

Anonymkode: 3c1d8...feb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, han plikter ikke møte. Men om du møter vil du få meklingsattesr og den er gyldig slik at du kan fremme sak 

Anonymkode: 2ce5f...161

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du bestiller time hos familievernkontoret vil han bli innkalt. Han plikter ikke å møte, men møter han ikke får du en meklingsattest hvor han ikke har noe han skulle sagt så det er jo best om han møter.

Når innkallingen har gått ut ville jeg sendt han en sms:

"Du har fått innkalling til fvk fordi jeg vil snakke om samvær og ha en ny meklingsattest, jeg får det uansett om du kommer eller ikke, men om du vil ha noe å si så må du komme og si det."

Da kan han uansett ikke si etterpå at han ikke visste han måtte komme for å uttale seg. Han har fått tydelig beskjed både fra fvk og fra deg. Greit å ha det skriftlig.

Anonymkode: 187b5...f8f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk å skrive en kalender over hvor mye du har barna, og få det helst skriftlig hver gang han spør deg om å ha dem ekstra. Ikke kveruler eller diskuter med han før en evt rettssak, bare godta forespørselen og ha de når han spør.

Anonymkode: 187b5...f8f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar! Jeg ringer fvk i morgen. Jeg har kun kontakt med han på sms, så jeg har alt lagret på tlf. 

Anonymkode: 3c1d8...feb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...