Gå til innhold

En konto som advarer meg mot kjæresten har lagt meg til som venn på Instagram


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hva er det som gjør at du ikke avfeier det helt som tull lurer på om det kan være noen som prøver å advare deg?

Anonymkode: ef450...a21

Fordi det bare virket litt påfallende at denne kontoen la meg til samtidig som det ble kjent at vi er sammen, kanskje? Jeg ble bare litt redd. Det er ikke gøy med anonyme kontoer sånn. Likevel... kontoen følger flere fra hans nærområde. Han har vært litt stille etter jeg fortalte ham om dette. Merkelig.
HI

Anonymkode: 1872e...3da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du er allerede i klistret. Man er ikke som mor for noen andre sine barn etter 2 måneder. Da har de fleste ikke møtt den andres barn engang. Og han trenger deg tydeligvis til å kjøre og passe barna sine. Veldig mye som skurrer her... 

Anonymkode: 36a79...cb1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det er ikke trolling, hvorfor skulle jeg det? Jeg bare lurte på om jeg burde ta det på alvor. Kan jo like gjerne være tilfeldig, man blir jo lagt til av anonyme kontoer innimellom. Eller den gale eksen hans (hun ville visst ikke gi slipp).

Burde ikke barna involveres så tidlig? Når burde vi gjort det da? Vi har det jo helt fantastisk, og det skal jo være oss uansett. Og han trenger at jeg hjelper til med kjøring av barna, osv, når han er på jobb.

HI

Anonymkode: 1872e...3da

Å hjelpes... 

Ett halvt år etter brudd med eksen og så 4-6 måneder inn i et nytt forhold etter det, er det er det greit å la deg møte barna. 

Alle mine varselklokker ringer, både av ham og av deg. 

Anonymkode: bba56...f6f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du er allerede i klistret. Man er ikke som mor for noen andre sine barn etter 2 måneder. Da har de fleste ikke møtt den andres barn engang. Og han trenger deg tydeligvis til å kjøre og passe barna sine. Veldig mye som skurrer her... 

Anonymkode: 36a79...cb1

Han har fått gratis ung og naiv au pair som han kan ha sex med, og han bryr seg ikke nevneverdig om sine barns emosjonelle tilknytningsbehov.

Anonymkode: bba56...f6f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Han har fått gratis ung og naiv au pair som han kan ha sex med, og han bryr seg ikke nevneverdig om sine barns emosjonelle tilknytningsbehov.

Anonymkode: bba56...f6f

Og jeg anser det som mer sannsynlig at han ligger med eksen fremfor at han jobber ekstra for å spare til felles hus, når HI kjører barna hans rundt. 

Anonymkode: bba56...f6f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du er som en mor for barna hans mens han er på jobb fordi dere skal bygge hus? Og dere har kjent hverandre i to måneder? 😂

Anonymkode: 24535...530

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor tror dere at det er trolling? Virker forholdet vårt for godt til å være sant?

HI

Anonymkode: 1872e...3da

Nei, vi er voksne og vet at gode, trygge, varige forhold tar tid å bygge opp.

Anonymkode: 24535...530

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor tror dere at det er trolling? Virker forholdet vårt for godt til å være sant?

HI

Anonymkode: 1872e...3da

Nei det virker rushed (xet ikke hvordan jeg skal beskrive det på norsk)

Anonymkode: ef450...a21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei det virker rushed (xet ikke hvordan jeg skal beskrive det på norsk)

Anonymkode: ef450...a21

«forhastet» 😊

Anonymkode: 9957b...3e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor tror dere at det er trolling? Virker forholdet vårt for godt til å være sant?

HI

Anonymkode: 1872e...3da

For godt til å være sant? Det virker snarere tvert imot, ikke noe reflekt og godt forhold, med barn involvert, blir til så forhastet. 

At du føler forelskelse og lidenskap er nok riktig, men etter 2 mnd kjenner dere jo ikke hverandre skikkelig. 

Anonymkode: de9ba...797

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei HI. Jeg kan bare si at jeg sitter på andre siden i akkurat samme situasjon som du er (minus den IG siden). Her fikk mannen ny kjæreste en uke etter vi gikk fra hverandre (helt sikkert før også) og han fortalte det til barna tidlig. Han introduserte også nye kjæresten etter et par mnd og har store planer om å kjøpe hus sammen. Min eksmann er psykopat, tvers gjennom. Vet du hvorfor han introduserte barna så tidlig? Jo, det er fordi da kan nye kjæresten være sammen med de når han har barna, og på den måten kan han kontrollere hva hun gjør til en hver tid. Hadde han måtte være hjemme med barna mens hun lever sitt liv så hadde han blitt gal. Han er storsjarmør nå, og lokker henne inn og fanger henne, slik han gjorde med meg. Stakkars våre barn oppi det her, men de er heldigvis mest hos meg og tross alt rundt så har barna det bra hos han den lille tiden de er der

Anonymkode: fc42d...976

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor tror dere at det er trolling? Virker forholdet vårt for godt til å være sant?

HI

Anonymkode: 1872e...3da

Nei, forholdet deres virker ikke for godt til å være sant. Du virker for naiv og lettlurt til at det er sant. Så lite reflektert tror jeg ikke det er mulig å være selv om man er stormende forelsket. I tillegg forstår vanligvis voksne mennesker at det ikke er særlig smart å introdusere barna for ny partner så kort tid etter et brudd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 26.9.2020 den 13.45, Anonym bruker skrev:

Jeg har datet en mann i et par måneder nå. Vi er kjempeforelsket, er sammen hele tiden og forholdet vårt ble nylig offentliggjort. Jeg har allerede blitt som en mor for barna hans også. 

Det som er, er at en konto på Insta la meg til ca samtidig som vi ble offentlig, der innleggene dreier seg om at de som leser dette, må føle seg advart mot en spesiell psykopat (ingen navn er nevnt). Det står at de er flere ofre som har laget kontoen. Det er innlegg om kjennetegn ved psykopater, og advarsler om at hvis man kjenner igjen noe av dette bør man være på vakt og helst komme seg unna. 

Jeg har sendt privat melding til kontoen, og spurt hvorfor den la meg til, men får ikke noe svar. 
 

Kan dette være helt tilfeldig? Eller er det, som jeg tror, en gal eks-kjæreste som prøver å ødelegge for oss? Jeg har spurt han, og han sier at han har ei eks-elsker som sikkert kan finne på noe sånt. Skal jeg tro på det?

Anonymkode: 1872e...3da

Nei, jeg ville ha tatt dette på alvor. Det du skriver i starten er klassisk psyko: «Jeg har datet en mann i et par måneder nå. Vi er kjempeforelsket, er sammen hele tiden og forholdet vårt ble nylig offentliggjort. Jeg har allerede blitt som en mor for barna hans også.»

En mann som vil gå fortere fram enn det som er normalt, som vil at dere skal være sammen hele tida, og ikke minst, drar ungene inn i dette med én gang - det lyser psyko lang vei. Låter ikke friskt. «Blitt som en mor», altså, hallo?! Hvor er den ekte mora? 

Anonymkode: be024...d8c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 26.9.2020 den 16.24, Anonym bruker skrev:

Burde ikke barna involveres så tidlig? Når burde vi gjort det da? Vi har det jo helt fantastisk, og det skal jo være oss uansett. Og han trenger at jeg hjelper til med kjøring av barna, osv, når han er på jobb.

HI

Anonymkode: 1872e...3da

Ha ha! «Det skal jo være oss uansett», hvem sin formulering er det? Og hva skjer hvis du har fritidsplaner som ikke passer med å hjelpe ham å avvikle hverdagen sin...? 

Anonymkode: be024...d8c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 26.9.2020 den 17.11, Anonym bruker skrev:

Jamen hun stakk jo av, uten å gjøre det slutt, sier han. Og så ville hun ha ham igjen, men da hadde han truffet meg. 

Jeg kjører barna sånn at han kan jobbe ekstra for å tjene penger til huset vi skal bygge. 

HI

Anonymkode: 1872e...3da

Du TROR på alt dette? De har en 50/50-barnefordeling, men hun bare stakk av uten å si noe? Ser du virkelig for deg at sånne ting faller på plass uten en eneste samtale? 

Anonymkode: be024...d8c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis han er 40+, har 2 unger i skolealder (+ ei litt eldre), er blond og bor på Nord-Vestlandet bør du springe som nøkken og komme deg bort fortere enn svint før du ender opp på legevakta blodig og forslått...

Uansett så må du være såpass oppegående at du:

a) ikke forsøker å moren til ungene i løpet av et par måneder. Han bruker deg til barnepass fordi det er praktisk for han og han sparer penger/tid. Hvis du kjøper tøyet til ungene, maten til ungene, betaler gaver, regninger etc, blir du lurt. Sannsynligheten for at han spør etter dette er stor fordi han skal «spare opp til huset dere skal bygge»- eller dvs skal bruke pengene til å betale ned egen gjeld eller finansiere rusmisbruk.

b) holder igjen og ikke lar deg lure med på å kjøpe/bygge hus før det har gått MINST 1 år og helst mer

c) for Guds skyld IKKE får barn med han slik at du blir sittende fast!

d) at du løper ved første faresignal rundt kontrollerende oppførsel/sjalusi, vold, forsøk på manipulering, misbruk av alkohol eller rusmidler eller misbruk av deg eller ungene.

Anonymkode: 0fdc3...918

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 28.9.2020 den 12.49, Anonym bruker skrev:

helst komme seg unna. 

Jeg har sendt privat melding til kontoen, og spurt hvorfor den la meg til, men får ikke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
På 28.9.2020 den 13.43, Anonym bruker skrev:

Hvis han er 40+, har 2 unger i skolealder (+ ei litt eldre), er blond og bor på Nord-Vestlandet bør du springe som nøkken og komme deg bort fortere enn svint før du ender opp på legevakta blodig og forslått...

Uansett så må du være såpass oppegående at du:

a) ikke forsøker å moren til ungene i løpet av et par måneder. Han bruker deg til barnepass fordi det er praktisk for han og han sparer penger/tid. Hvis du kjøper tøyet til ungene, maten til ungene, betaler gaver, regninger etc, blir du lurt. Sannsynligheten for at han spør etter dette er stor fordi han skal «spare opp til huset dere skal bygge»- eller dvs skal bruke pengene til å betale ned egen gjeld eller finansiere rusmisbruk.

b) holder igjen og ikke lar deg lure med på å kjøpe/bygge hus før det har gått MINST 1 år og helst mer

c) for Guds skyld IKKE får barn med han slik at du blir sittende fast!

d) at du løper ved første faresignal rundt kontrollerende oppførsel/sjalusi, vold, forsøk på manipulering, misbruk av alkohol eller rusmidler eller misbruk av deg eller ungene.

Anonymkode: 0fdc3...918

Det er ikke han du beskriver. 

Jeg er så forelsket, vi har det så bra sammen. Går mye på fjelltur. Men jeg fant nettopp ut han han har vært konkurs tidligere (en gang med firmaet sitt og en gang personlig konkurs). Han har også tre ekser i bygda vi bor i. Hvor normalt er det å slå seg konkurs?

HI

Anonymkode: 1872e...3da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er ikke han du beskriver. 

Jeg er så forelsket, vi har det så bra sammen. Går mye på fjelltur. Men jeg fant nettopp ut han han har vært konkurs tidligere (en gang med firmaet sitt og en gang personlig konkurs). Han har også tre ekser i bygda vi bor i. Hvor normalt er det å slå seg konkurs?

HI

Anonymkode: 1872e...3da

Søppel. Du vil ikke menge deg med sånt.

Anonymkode: 9f1e5...7e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Søppel. Du vil ikke menge deg med sånt.

Anonymkode: 9f1e5...7e8

 

45 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er ikke han du beskriver. 

Jeg er så forelsket, vi har det så bra sammen. Går mye på fjelltur. Men jeg fant nettopp ut han han har vært konkurs tidligere (en gang med firmaet sitt og en gang personlig konkurs). Han har også tre ekser i bygda vi bor i. Hvor normalt er det å slå seg konkurs?

HI

Anonymkode: 1872e...3da

Veit ikkje så mykje om konkursar, men ser at om han har starta sitt eige firma, gått inn med mykje kapital, arbeidd mykje gratis for å få det til å gå rundt, også går firmaet konkurs så kan den personlege konkursen vere ein konsekvens av at firmaet gjekk konkurs. Eller så er han ein surrebukk, umogleg for oss å vite. 3 eksar er vel ikkje all verda heller? Har du grunn til å tru på denne kontoen? Kan vere ein sjalu eks. Eller nokon som oppriktig vil advare deg. Umogleg å vite det òg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...