Gå til innhold

4,2 mill i lån med en inntekt på ca 1,1mill. Noen som har det?🌼


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Takk så mye for svar og at du deler egne erfaringer. Hehe, vil tro de spiser myye! Mannen spiser som en tenåring så det blir dyrt når vi plutselig får to sånne i hus (far og sønn).

 

Vi er nå tilbake fra visning. Huset er nydelig!! En 10/10. Men, ett stort men som gjør at vi har lagt det fra oss med en liten klump i hjertet er tomta. Det kommer ett hus kliss inntil husveggen å skygger for tomta og terrassen vår å det blir ikke aktuelt. Kjøper vi så dyrt skal det være «perfekt». Her blir det ikke verdt å ofre shopping og ferier de nærmeste årene. 
 

Det kom for så vidt noe godt ut av det. Vi har bestemt oss for å skru opp innbetalingene på huslånet . Dette kan vi fint ordne selv fra mnd til mnd da vi har rammelån. Så får vi testet ut hvordan det blir om vi en dag skulle finne en bolig som vil koste oss 15-17000kr/mnd. Om det er verdt det😉
 

hi

Anonymkode: 6454d...81d

Veldig fint å betale inn ekstra de månedene det går uansett, for da sparer dere jo opp mer egentkapital til den dagen det blir aktuelt å kjøpe.

Det er veldig fint å ha stor plass når ungene vokser til, her er de nå 11, 13, 16 og 19 år og det å ha kjellerstue med bad ved siden av og egen inngang nede gjør at tenåringene faktisk velger å være her. Jeg synes det er helt supert når det står 7 motorsykler parkert på utsiden og musikken dundrer der nede, da er de i hus og har det trivelig hjemme.

Men man må veie litt for og imot, for man kan ha så fin utsikt som bare det, men når kveldsmørket senker seg er vinduene sorte uansett og du har bare råd til knekkebrød liksom. Da kan det være bedre å kjøpe en biff og ha litt mindre utsikt ;)

 

Anonymkode: 635e5...843

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Veldig fint å betale inn ekstra de månedene det går uansett, for da sparer dere jo opp mer egentkapital til den dagen det blir aktuelt å kjøpe.

Det er veldig fint å ha stor plass når ungene vokser til, her er de nå 11, 13, 16 og 19 år og det å ha kjellerstue med bad ved siden av og egen inngang nede gjør at tenåringene faktisk velger å være her. Jeg synes det er helt supert når det står 7 motorsykler parkert på utsiden og musikken dundrer der nede, da er de i hus og har det trivelig hjemme.

Men man må veie litt for og imot, for man kan ha så fin utsikt som bare det, men når kveldsmørket senker seg er vinduene sorte uansett og du har bare råd til knekkebrød liksom. Da kan det være bedre å kjøpe en biff og ha litt mindre utsikt ;)

 

Anonymkode: 635e5...843

Ja det jeg tenker også. Vi må uansett opp i den prisen på sikt, men i mellomtiden kan vi betale ned enda mer enn i dag. Vi betaler ekstra men jeg tenker vi legger på enda mer også tester vi ut hvordan det føles.
 

Jeg ønsker som deg å ha ett sted hvor barna og deres venner kan møtes. Jeg ønsker å kunne ha huset fult (helst i en kjeller), så vet jeg hvor jeg har ungene 😅. Men jeg vil også ha råd til både litt biff og knekkebrød. Trenger ikke bare biff, men orker ikke bare knekkebrød heller🤪.

 

hi

Anonymkode: 6454d...81d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...