Gå til innhold

Noen som har blitt henvist for pakkeforløp kreft underliv ?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Kreft i underlivet er jo ikke en ensartet greie. Er det eggstokker eller livmor? Er det påvist kreft eller kun påvist kreftgener. Skal du operere bort organer eller «kun» konisere?

Det er litt lettere p gi råd hvis du gir litt mer informasjon.

Uansett; lykke til🥰 

Anonymkode: f0226...a33

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor i underlivet da?

De kalte det aldri pakkeforløp kreft da gynekologen fant en svulst på eggstokken min, men det ble tatt blodprøver som var negative (de har vel noen ting de ser etter ved svulster i kroppen som ofte blir positive når svulsten er ondartet) og jeg ble henvist til sykehus. Der tok de ct og den vokste fort, på under en uke var den blitt betydelig større så jeg ble satt opp til operasjon. Da jeg ble operert var det meningen de skulle ta kikkhull, men den var for stor så de åpnet keisersnittarret og tok den ut der. Den hadde vokst enda mer og de ante ikke om den var ondartet så de turte ikke la den andre eggstokken stå og fjernet begge.

Jeg ble lagt i narkose og trodde de skulle fjerne en eggstokk med kikkhull, våknet med et større operasjonsarr på magen og begge eggstokker fjernet så jeg ble kastet rett i overgangsalderen. Det var nesten det verste, vanligvis skal jo overgangen komme litt gradvis fordi det blir dannet mindre og mindre hormoner, så den overgangen når det brått blir helt stopp var brutal. Kunne ikke få hormonbehandling heller fordi de ikke visste om den var ondartet, er den det må kreften være ute av kroppen før man får hormonbehandling.

Svulsten ble sendt inn og heldigvis var den godartet, så jeg fikk hormoner i tablettform og levde videre uten eggstokker. Hadde den vært ondartet hadde jeg måttet behandles videre for å være sikker på at det ikke var noe spredning, men det slapp jeg heldigvis.

Mitt beste råd er å ikke synke ned i alle tankene, frykten osv, ting er som de er og evt kamper må kjempes når de kommer. Flyt med, la legene gjøre det de er gode på og gjør selv det du kan for å ta vare på deg selv og de rundt deg. All bekymring og tankekjør hjelper deg ikke uansett, det må bare tas som det kommer også krysser man fingrene for at det går bra. De fleste overlever kreft i dag, du må bare bestemme deg for å være en av dem og kjempe når det skal kjempes. Skulle det gå til helvete så er det selvfølgelig noe skikkelig dritt, men ikke ta sorgene på forskudd.

Lykke til.

Anonymkode: 909c7...2ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...