Gå til innhold

Kjøpe drømmetomten når vi bor i flott hus fra før?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hva hadde dere gjort? Vi bor i dag i et nyoppusset og vedlikeholdsfritt hus der «alt er på stell», men nå dukket drømmetomten opp for salg. Sammen med denne tomten følger en gammel bolig som vi må pusse opp, dette er et minus. Er også usikker på hvordan det blir for barna å flytte fra her vi bor nå og inn i dette huset. Tomten er paradis for barna, året rundt, og ligger ikke så langt fra her vi bor nå, i samme skolekrins. Det yngste barnet flytter også nærmere noen av kameratene sine, som betyr at han kan leke med disse uten at det må være avtalt på forhånd. For eldstemann er avstanden ca lik som før. 


Sansynligheten for at en slik tomt kommer for salg igjen her vi bor er veldig liten. Vi er veldig usikre, da vi bor i et hus vi trives i nå, men har en liten hage og flat tomt. Ønsker at barna skal få større plass å leke på, og drømmetomten har virkelig alt. Det blir et ork å selge huset vi har, og pusse opp det nye huset, men det er gjort en del fra før, og vi har mulighet til å leie inn folk til å gjøre det som må gjøres nå i første omgang. 
 

Hva hadde dere gjort? Vet det er vanskelig å svare på, men kanskje noen kan komme med noen råd? Kanskje noen av dere har gjort det samme tidligere? Og sjekker vi med barna om de ønsker dette før vi ev. legger inn bud? Barna er fra ca 7-15 år.

Anonymkode: 53bec...ed3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

For meg er nesten beliggenhet viktigere enn alt annet. Og siden dere står så fritt økonomisk at dere ikke må gjøre det meste selv med oppussing, så tenker jeg det ikke er noe problem. Såsant dere ikke sliter med andre ting som gjør at det blir for mye for dere. Og ikke minst, at både du og mannen er like innstilt på det.

Jeg ville hoppet i det om jeg hadde økonomi til det. Som du selv sier, slike tomter kommer sjelden på markedet.

Siden ungene egentlig ikke blir særlig berørt, så tenker jeg det ikke er nødvendig å involvere dem særlig før dere ev. legger inn bud. Men her vil nok meningene være delte. Tror det er viktig at du og mannen i så fall er helt enige før dere legger det frem til ungene og at dere så fronter fordelene med den flyttingen.

Anonymkode: c8639...1a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis lommeboka sier ja (eller banken såklart), så kjør på! Drømmetomta har så ufattelig mye å si!! Jeg liker huset mitt, men ikke tomten og beliggenheten. Hadde jeg fått en mulighet til å få kjøpt drømmetomten hadde jeg kjøpt umiddelbart

Anonymkode: 53ee7...560

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Totalrenovering er ikke for hvem som helst. Jeg tror ikke jeg hadde orket. Men orker dere, hvorfor ikke..

Anonymkode: 2dd25...0bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om jeg hadde hatt råd til å leie inn folk til ALT, så hadde jeg gjort det, ellers ikke! Oppussing er ikke for meg, ikke engang maling 😅 Men folk er jo forskjellige,  så der må du jo nesten se selv hva dere gidder.  Beliggenhet har jo mye å si,  tross alt.  

Og hadde vært bestemt mellom meg og mannen før det ble lagt fram for ungene! 

Anonymkode: 41fd9...0a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Om det kun er for at ungene skal ha et fint sted å leke, så vet jeg ikke om jeg hadde gjort det. Det er ikke veldig mange år til det ikke er interessant å telte i hagen eller ake bak huset. Om dere voksne også ønsker å boltre dere på denne tomta med hageprosjekter, uteområder osv, så hadde jeg slått til. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...