Gå til innhold

Hvordan oppføre seg og ikke oppføre seg på treningssenter


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg har meldt meg inn for første gang, har aldri vært på treningssenter før. Er det noen uskrevne regler jeg burde vite om? Det står at jeg må ha med håndkle, hva bruker jeg det til, legger det på setet på apparatene? Noe man bør gjøre/ikke gjøre? Pleier det å være skap med lås i garderober, eller må jeg ha med egen lås tro?

Anonymkode: 2ce8f...7f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De fleste steder må man ha med egen hengelås.

Håndkle for å beskytte apparatene ja.

Ikke lov med bar mage, for korte shortser etc. (Altså ta på deg t-skjorte utenpå sports-bh’en og ha shorts som er større enn en hipstertruse.)

Anonymkode: 833c5...078

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri med håndkle, men bruker spayflaske og papir til å tørke av etter meg når jeg er ferdig å bruke et apparat eller vekter. Ellers så rusler jeg rundt for meg selv og unngår å forstyrre andre. Det er også greit å ikke okkupere et apparat lenge, spesielt hvis det er mange folk. Jeg blir skikkelig irritert over de som f.eks. tar et sett, så blir de sittende og scrolle lenge på mobilen eller skravle med venninnen, så nytt sett osv. Bli ferdig og flytt deg videre.

Anonymkode: aff36...6ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vær der for å trene, ikke for å skravle, ta selfies, snakke i mobilen eller annet tull. Vask og rydd etter deg. 

Anonymkode: 33251...99c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sitter/ligger på håndkle på alle treningsapparat da undersøkelser viser funn av tarmbakterier på apparat og matter på treningssentere. Dette er ikke bakterier jeg ønsker å få på tøyet mitt. 

Vask av alle kontaktflater etter bruk. Vask gjerne før bruk også hvis du ikke bruker håndkle. Mange som ikke gidder å vaske etter seg.

Ikke dynk deg i parfyme.

Bruk rent treningstøy.

Bruk innesko, altså sko du ikke har brukt utendørs. De må i så fall vaskes før bruk innendørs.

Gammel svette lukter. Du bør ha vasket deg samme dag som du trener.

Ikke slipp vekter hardt ned gulvet eller på apparatet. Må du det, løfter du for tungt.

Mobilen kan gjerne ligge i skapet mens du trener. Ikke ta bilder av andre uten samtykke. Ikke snakk høyt og ta lange samtaler i telefonen.

Fjern deg fra apparatene hvis du bare sitter og skravler med venner og ikke benytter det. 

Høylytt skravling og "fjas" bør holdes til et minimum. Folk er på treningssenter for å trene, ikke skravle hele tiden.

Kort hvile mellom settene på apparatene er greit, men ved stor pågang bør du tilby andre å trene på det innimellom settene dine.

 

Anonymkode: a816a...c6b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Jeg sitter/ligger på håndkle på alle treningsapparat da undersøkelser viser funn av tarmbakterier på apparat og matter på treningssentere. Dette er ikke bakterier jeg ønsker å få på tøyet mitt. 

Vask av alle kontaktflater etter bruk. Vask gjerne før bruk også hvis du ikke bruker håndkle. Mange som ikke gidder å vaske etter seg.

Ikke dynk deg i parfyme.

Bruk rent treningstøy.

Bruk innesko, altså sko du ikke har brukt utendørs. De må i så fall vaskes før bruk innendørs.

Gammel svette lukter. Du bør ha vasket deg samme dag som du trener.

Ikke slipp vekter hardt ned gulvet eller på apparatet. Må du det, løfter du for tungt.

Mobilen kan gjerne ligge i skapet mens du trener. Ikke ta bilder av andre uten samtykke. Ikke snakk høyt og ta lange samtaler i telefonen.

Fjern deg fra apparatene hvis du bare sitter og skravler med venner og ikke benytter det. 

Høylytt skravling og "fjas" bør holdes til et minimum. Folk er på treningssenter for å trene, ikke skravle hele tiden.

Kort hvile mellom settene på apparatene er greit, men ved stor pågang bør du tilby andre å trene på det innimellom settene dine.

 

Anonymkode: a816a...c6b

Det der er ikke helt sant. 
 

Å droppe vekter betyr ikke at man løfter for tungt. 
 

Men man kan selvsagt ikke gjøre noe som kan ødelegger utstyret.

Anonymkode: eba49...f02

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...