Gå til innhold

Hvordan gjør dere det med barselbesøk nå i coronatiden?👶🏻


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg føder trolig innen 1-2 uker. Nå som smittetallene er økende ønsker vi å skjerme lillesøster for mye besøk den første tiden. Jeg begynte å regne litt på hvor mange vi er i vår nærmeste krets, å det er jo mange potensielle smittebærere her.

- 4 besteforeldre

- 2 onkler

- 4 tante/onkel/nevøer

- nære venninner m/ fam 6 stkx4= 24stk

- nevø/niese (etter avdød bror) ett stykke unna kommer ofte på besøk med sin familie:  5 stk. 

- 2 oldeforeldre

- venner av barna/nabobarn?

- venner men ikke de nærmeste: 16stk

 

Dette blir godt over 50stk om alle skal innom. Unntatt to oldeforeldre er alle voksne i jobb, alle barna er mellom 2-8år.

 

Anonymkode: f57d6...680

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da lar du besteforeldre, oldeforeldre og tanter/onkler (kanskje uten unger) komme innom. Vasking av hender når de kommer, spriting og selvsagt helt friske.

 

venninner, barnas venner, naboer hadde jeg holdt unna babyen en periode. Selvsagt kan de jo komme innom men holde 2-3 meters avstand. Barna må selvsagt få ha venner på besøk, men de kan jo leke på rommene og trenger ikke være i nærheten av baby.

Anonymkode: b7445...778

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mtp babyen hadde vi egentlig ingen begrensninger, og gjorde som vi ville gjort hvis det ikke var korona - besøk etter ønske, så lenge de var/er friske. For babyen sin del er det mange infeksjoner som skremmer meg mer enn korona!Sånn sett er det nesten mindre risiko og ha besøk nå enn før, siden alle (hvertfall i min krets) er nøye på å holde seg/barn hjemme med symptomer. Opplevde at besøket ofte var mer nervøst enn meg, og mange som var på besøk holdt god avstand av flere grunner (at de selv eller familiemedlemmer var i risikogruppe). 

Ellers begrenset besøk seg naturlig, siden færre reiste og det er mindre "stikke innom"-besøk nå enn før".

Anonymkode: 24ce1...5da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kjører som vanlig med håndvask og bare friske får komme. Barna trenger ikke holde og kose baby (det pleier de uansett ikke gjøre) Jeg er mer redd for RS virus (som er mer sannsynlig å få) enn korona. Eldste lå på intensiven i 6 dager pga den. Skikkelig skummelt virus å få. 
De spedbarna jeg har hørt som har fått korona har klart seg veldig fint. 
Jeg er mer redd mine besteforeldre skal få korona faktisk. 

Anonymkode: 35540...5f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...