Gå til innhold

Halloween i år (beklager hvis det er tatt opp før).


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg er litt redd det ikke vil komme noen ordentlige råd og anbefalinger før den tid. Det er vel kanskje ikke det lureste å gå dør til dør og spise godis som andre har tatt på i år? Eller er jeg hysterisk? 🙈

Vi skal feire med unga uansett, så jeg er ikke en av de som hater denne dagen.

Anonymkode: 987c7...924

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det ble vel uttalt fra regjeringen tidligere i uka at Halloween kan gjennomføres som normalt, men at innpakket godteri er å foretrekke. Sikkert også greit å dele ut og ikke la alle barn ta i samme kurv/skål

Står her under avsnittet om bursdag: https://www.regjeringen.no/no/tema/Koronasituasjonen/informasjon-til-foreldre-om-barn-og-koronavirus/id2741570/

Her jeg bor er det allerede planlagt klassefester. Men ungene selv ønsker å gå på dørene, så tiden på festen er lagt sånn at det er mulig å gjøre det. Det er jo 6 uker til og vanskelig å vite hvordan forholdene er da. Her vi bor har det ikke vært smitte siden slutten av mars, så forsåvidt trygt pr i dag, men kan fort snu her også.

Anonymkode: 024d7...5df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi blir å ha halloween fest med barnas 5-6venner,så gå til de vennenses hus. Det blir en liten runde. Kommer ikke til å gå dør til dør, og vil ikke ha masse fremmede på døra her. 

Fint at de råder til innpakket godteri, som om det var nytt... 😏 Vi har aldri hverken gitt ut eller tatt imot annet, ikke rart det er omgangssyke sesong rundt de tider. Folk er rare. 

Anonymkode: 224ec...f9e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kan ikke selge kake og is på fotballcup, men dette er lov. Hva med eldre i risikogruppen som ikke ønsker folk på døra og som heller ikke ønsker at noen kaster egg på boligen? Dette er ikke greit i år. 

Anonymkode: fdf7c...dad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det ble vel uttalt fra regjeringen tidligere i uka at Halloween kan gjennomføres som normalt, men at innpakket godteri er å foretrekke. Sikkert også greit å dele ut og ikke la alle barn ta i samme kurv/skål

Står her under avsnittet om bursdag: https://www.regjeringen.no/no/tema/Koronasituasjonen/informasjon-til-foreldre-om-barn-og-koronavirus/id2741570/

Her jeg bor er det allerede planlagt klassefester. Men ungene selv ønsker å gå på dørene, så tiden på festen er lagt sånn at det er mulig å gjøre det. Det er jo 6 uker til og vanskelig å vite hvordan forholdene er da. Her vi bor har det ikke vært smitte siden slutten av mars, så forsåvidt trygt pr i dag, men kan fort snu her også.

Anonymkode: 024d7...5df

Oi, dette gikk meg visst hus forbi 😳 Takk for info og link! Kjenner jeg er litt skeptisk til dette med å gå dør til dør, altså. Bor i en av kommunene hvor det har vært/er mye smitte om dagen.

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vi blir å ha halloween fest med barnas 5-6venner,så gå til de vennenses hus. Det blir en liten runde. Kommer ikke til å gå dør til dør, og vil ikke ha masse fremmede på døra her. 

Fint at de råder til innpakket godteri, som om det var nytt... 😏 Vi har aldri hverken gitt ut eller tatt imot annet, ikke rart det er omgangssyke sesong rundt de tider. Folk er rare. 

Anonymkode: 224ec...f9e

Haha, innpakket godteri burde de fleste ha rutine på fra før av, ja.

 

Må innrømme at jeg syns det er litt rart at det er ok med dør til dør når det er så mange andre restriksjoner jeg, da! (Som anonym over sier)

Mulig jeg «nekter» mine egne å gå i år uansett, får følge med på smittetrenden fremover. Har framsnakke hjemmehalloween med et vennepar med barn i noen dager nå, og foreløpig er de veldig gira på det, så 😅

Anonymkode: 987c7...924

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine får ikke gå dør til dør i år, om vi eller noen de har vært hos skulle bli syke er jo smittesporing umulig om ungene har ringt på alle dørene i gud veit hvor stort område...

Men det blir halloween hjemme, også har de avtalt med tre av naboene som har barn de leker med, og en barnløs nabo de snakker med flere ganger i uka at de skal gå til hverandre og få litt snop.

Anonymkode: c2cf8...ca7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi blir hjemme i år. Håper på fint vær og marshmallows og varm drikke på bålpanna. Ellers blir det film og godis inne🎃

Anonymkode: 669af...bdf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Hva skjedde med å tenke sjæl?

Anonymkode: 20e36...61f

Det er fali, det 🙄

Anonymkode: 785fc...d97

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Mine får ikke gå dør til dør i år, om vi eller noen de har vært hos skulle bli syke er jo smittesporing umulig om ungene har ringt på alle dørene i gud veit hvor stort område...

Men det blir halloween hjemme, også har de avtalt med tre av naboene som har barn de leker med, og en barnløs nabo de snakker med flere ganger i uka at de skal gå til hverandre og få litt snop.

Anonymkode: c2cf8...ca7

Tror du bør gjøre deg kjent med hva som menes med «nærkontakt» altså. Dette rammes ikke, og man skal ikke smittespore alle man går på døra hos.

Anonymkode: b09ff...514

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Vi avlyser i år. 

Anonymkode: 5da9e...2a7

Avlyser dør til dør,og ta i mot folk på døra. Kanskje vi inviterer en venn eller to,eller bare koser oss hjemme med fest og spill .

Anonymkode: 5da9e...2a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi blir hjemme. Ikke året for å gå fra dør til dør, samles ute (som de større ungene gjør) og stikke hendene i bøtter som alle andre har tatt i. Helt merkelig at det ikke oppfordres til å stå over i år. Kjøper ikke noe for å dele ut heller. Slår av utelyset. 

Anonymkode: 18cb9...fae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg åpnet ikke linken, bare tanken på at regjeringen må lage retningslinjer for halloween er for drøy. 

Det blir ingen halloween her. Det er høyt smittetrykk og det får man ta hensyn til. Av alle ting som burde være enkle å unngå kommer halloween høyt opp på listen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her i området pleier det å være fullt av unger som går dør til dør. Jeg elsker Halloween, og pynter alltid huset så mye jeg kan 🎃Men mine må holde seg hjemme i år, evnt med et par venner på besøk. Dessverre så tror jeg ikke at alle tenker sånn, og ser for meg at det uansett kommer til å ringe på endel barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kommer yngste til å samles med de tre nærmeste venninnene å feire Halloween hjemme hos en av oss foreldrene. Blir ikke dør til dør i år.

Anonymkode: 1fdf0...bb8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så lei hjernevaska folk, hysteri og tulleregler. Hvor mange er reelt syke? Hvor mange er på respirator? Hvor mange er døde siden juli?

Anonymkode: 785fc...d97

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er så lei hjernevaska folk, hysteri og tulleregler. Hvor mange er reelt syke? Hvor mange er på respirator? Hvor mange er døde siden juli?

Anonymkode: 785fc...d97

Du jobber ikke eller lever ikke sånn at du påvirkes av corona i det daglige, skjønner jeg? Hvis du har det fint der inne under steinen din foreslår jeg at du blir der. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, amandine skrev:

Du jobber ikke eller lever ikke sånn at du påvirkes av corona i det daglige, skjønner jeg? Hvis du har det fint der inne under steinen din foreslår jeg at du blir der. 

Jo, virkelig. Jeg jobber i luftfart. Jeg merker corona på kroppen HVER dag i form av permittering. I tillegg har jeg barn på skole og i bhg som også føler på rare regler, skam og skyldfølelse. 
Men svarte du på spørsmålene mine?

Anonymkode: 785fc...d97

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jo, virkelig. Jeg jobber i luftfart. Jeg merker corona på kroppen HVER dag i form av permittering. I tillegg har jeg barn på skole og i bhg som også føler på rare regler, skam og skyldfølelse. 
Men svarte du på spørsmålene mine?

Anonymkode: 785fc...d97

Tja, det er straks en million som er døde. 32 mill som er smittet. 

Anonymkode: 7857f...699

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg regner ikke med at det kommer noen på døra i år, men jeg kommer til å ha litt godteri på lur i tilfelle det kommer noen. Det har ikke vært noen nye tilfeller her jeg bor på noen uker, så det kan jo tenkes at noen vi komme. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Tja, det er straks en million som er døde. 32 mill som er smittet. 

Anonymkode: 7857f...699

Er det mange? Sånn når du tenker over at hver eneste dag dør det omtrent 150.000 mennesker? Siden midten av mars har 28 millioner mennesker dødd av alle mulige årsaker.
50.000 dør hver dag av hjerte- og karsykdommer. Vi stopper ikke verden for det. Just saying. 

Anonymkode: 785fc...d97

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...