Gå til innhold

Syns du det er pinlig når folk legger ut sangsnutter av at de synger?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Du er jo sprø.

Anonymkode: 46f87...472

Fordi jeg ikke syns det er verre å legge ut sanger enn å legge ut kakebilder??

Anonymkode: 333c8...4f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Det har jeg aldri opplevd. Min beste venninne er profesjonell klassisk sangerinne, og jeg er blitt kjent med mange sangere gjennom henne. Har aldri sett at noen har lagt ut noe slikt. 

Anonymkode: db3d4...adf

Jeg vil vel si at omtrent alle mine venner er musikere, klassisk utdannet eller via jazz/pop/andre genrer. Og de legger ut sanger og nye komposisjoner hele tida. Særlig det siste året, når det ikke har vært så lett å tjene penger på konsertering og undervisning. De har drevet strømmekonserter, gitt sangtimer som webinar, eller laget små opplæringsvideoer, delt smakebiter av egne nye låter, sendt konsertopptak fra gamle produksjoner eller øvesituasjoner der de viser hva neste konsert blir, de deler ferdigproduserte singler som forsmak på fulle album... mye forskjellig. Så da er det vel noen rimelig passive sangere du er blitt kjent med. Mange ville jo ikke ha tjent et øre om de ikke hadde brukt sosiale medier for å vise sine greier. Jeg har også vært medlem av 3 ulike FB-grupper der man deler sanger, der synger både profesjonelle og amatører når det er noe de vil spre. Da er det bare for moro, ikke for å lage promotion. 

Anonymkode: 333c8...4f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Tenker feks på Facebook, my story Snapchat, Instagram e.l.

Er veldig glad i å synge og kunne tenkt meg å dele litt men veit ikke om jeg tør... Hva tenker folk? Jeg har ganske fin stemme så det er ikke det. 

Hvordan reagerer du når folk rundt deg gjør liknende? 

Anonymkode: bbaa0...cbd

Er du flink, eller er sykt dårlig at det er morsomt er det ikke pinlig... 

Anonymkode: 64c78...03c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det er jo teit å si. Folk legger ut bilder av hagen sin og andre hobbyer uten at fet er «flaut». Men vil jeg se blomster kan jeg gå i min egen hage, vil jeg se på strikketøy kan jeg kikke i en katalog, og vil jeg se på bakverk kan jeg gå i butikken. (Det er forresten slemt å vise fram bakverk som ingen får smake!)

Anonymkode: 333c8...4f2

Blir ikke det samme akkurat. Bilder av hager og interiør osv kan gi inspirasjon, tips og ideer til å endre hjemme. Høre en bekjent synge gir ikke noe annet en oppgitthet og en trang til å blokkere vedkommende. Sånne folk som skal presse sin synging på andre trenger jeg ikke...

Anonymkode: ce280...e74

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Synes det er litt småkleint, må jeg innrømme. 
Hva er hensikten? Skryt og ros?

Anonymkode: 195f7...24f

 

5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Kleint, bare kleint.. hvorfor liksom? Hvorfor skulle vi være interessert i å høre deg synge? Vil vi høre på musikk gjør vi det tenker jeg. Får følelsen av at folk som deler slikt er litt høye på seg selv og synes de er så fantastiske. 

Anonymkode: ce280...e74

 

3 timer siden, TinaK 1990 skrev:

Kleint!!!!!

 

3 timer siden, CherryC skrev:

Jeg hadde syntes det var veldig kleint 🙈

 

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det er kjempe kleint 

Anonymkode: 41548...

Synes det lyser misunnelse lang vei av enkelte av svarene her😅

Anonymkode: 64c78...03c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

 

 

 

 

Synes det lyser misunnelse lang vei av enkelte av svarene her😅

Anonymkode: 64c78...03c

Misunnelse? Hi spør jo om andres mening?

Jeg har aldri lyd på snap, så for meg kan man bare synge, men jeg har aldri opplevd at noen gjør det på personlig snap. Å legge ut en snurt på Facebook er en annen ting, er man flink er jo det bare hyggelig. Og man kan scrolle forbi om det ikke interesserer. 

Eneste gangen noen sender synge-snap til meg er på bursdagen min, og det er knallkoselig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

 

 

 

 

Synes det lyser misunnelse lang vei av enkelte av svarene her😅

Anonymkode: 64c78...03c

Misunnelse? DET var det beste du hadde? Vi er misunnelig på deres dårlige dømmekraft da eller? Hadde de vært virkelig gode til å synge kunne de vel drevet med det? Ikke bare spammet venner med det?

Anonymkode: ce280...e74

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg vil vel si at omtrent alle mine venner er musikere, klassisk utdannet eller via jazz/pop/andre genrer. Og de legger ut sanger og nye komposisjoner hele tida. Særlig det siste året, når det ikke har vært så lett å tjene penger på konsertering og undervisning. De har drevet strømmekonserter, gitt sangtimer som webinar, eller laget små opplæringsvideoer, delt smakebiter av egne nye låter, sendt konsertopptak fra gamle produksjoner eller øvesituasjoner der de viser hva neste konsert blir, de deler ferdigproduserte singler som forsmak på fulle album... mye forskjellig. Så da er det vel noen rimelig passive sangere du er blitt kjent med. Mange ville jo ikke ha tjent et øre om de ikke hadde brukt sosiale medier for å vise sine greier. Jeg har også vært medlem av 3 ulike FB-grupper der man deler sanger, der synger både profesjonelle og amatører når det er noe de vil spre. Da er det bare for moro, ikke for å lage promotion. 

Anonymkode: 333c8...4f2

Fordi mine venner velger andre former å promotere seg på enn sin personlige Facebook er de passive?

Anonymkode: db3d4...adf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikkje gjer det viss du skal ha kamera i selfiemodus og synge inn i mobilen. Det er kleint. 

Har du ein større «produksjon» rundt filmane, og legg dei ut slik at folk kan velja sjølv om dei vi sjå, kjør på. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å kjøre «synge-selfie» er litt kleint. Jeg skal innrømme at jeg ikke helt skjønner formålet med det. 
 

Men dersom du synger i et band, et kor, skal holde konsert, gi Ut musikk, gir sangtime etc og ønsker å promotere dette, så er det ingenting i veien for å bruke sosiale medier til dette.

Anonymkode: 09340...55a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

43 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Har kun sett det et par ganger heldigvis og syns det var dødspinlig. Skjønner ikke vitsen! Skryt??

Anonymkode: 23697...d9d

Ikke mer skrytete enn å vise fram håndarbeid og mat?

Anonymkode: 333c8...4f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Fordi mine venner velger andre former å promotere seg på enn sin personlige Facebook er de passive?

Anonymkode: db3d4...adf

Ja, det er de. Sosiale medier har vist seg å være overlegne promoteringsverktøy. Trenger ikke være kun FB; det har jeg aldri sagt. Andre kanaler brukes også. Men jeg regner med at dine bekjente henger opp plakater med tegnestifter? Eller kjøper seg reklametid i radio...? 

Anonymkode: 333c8...4f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Blir ikke det samme akkurat. Bilder av hager og interiør osv kan gi inspirasjon, tips og ideer til å endre hjemme. Høre en bekjent synge gir ikke noe annet en oppgitthet og en trang til å blokkere vedkommende. Sånne folk som skal presse sin synging på andre trenger jeg ikke...

Anonymkode: ce280...e74

Jeg lar meg inspirere av andres sang, hvis de er gode. Interiørbilder gir meg kløe, det finnes ikke noe mer kleint og klamt enn å se kählervasene, dunputene og lysfatene til folk... 

Anonymkode: 333c8...4f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg lar meg inspirere av andres sang, hvis de er gode. Interiørbilder gir meg kløe, det finnes ikke noe mer kleint og klamt enn å se kählervasene, dunputene og lysfatene til folk... 

Anonymkode: 333c8...4f2

Hvordan inspirert blir du av å se en dårlig filmsnutt med halvbra sang? Og, poenget med interiør inspirasjon er jo å finne ting som ikke er nettopp det du nevnte. 

Anonymkode: ce280...e74

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja, det er de. Sosiale medier har vist seg å være overlegne promoteringsverktøy. Trenger ikke være kun FB; det har jeg aldri sagt. Andre kanaler brukes også. Men jeg regner med at dine bekjente henger opp plakater med tegnestifter? Eller kjøper seg reklametid i radio...? 

Anonymkode: 333c8...4f2

Hvorfor er du så frekk? Har jeg fornærmet deg på noen måte? I så fall var det ikke meningen. 

Anonymkode: db3d4...adf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvordan inspirert blir du av å se en dårlig filmsnutt med halvbra sang? Og, poenget med interiør inspirasjon er jo å finne ting som ikke er nettopp det du nevnte. 

Anonymkode: ce280...e74

Jeg lytter vel uten å dømme, da. Halvbra sang kan ha gylne øyeblikk. 
Poenget med interiørbildene er ikke å inspirere andre, men å skryte av egen husmorgjerning.

Anonymkode: 333c8...4f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor er du så frekk? Har jeg fornærmet deg på noen måte? I så fall var det ikke meningen. 

Anonymkode: db3d4...adf

Hva er frekt med å antyde at du kanskje ikke har heeeeeelt på pulsen hvordan livet som musiker er i 2020? For det har nemlig jeg, og jeg er villig til å korrigere din oppfatning. Men da må du slutte å ta det personlig at noen andre har mer peiling enn du.

Anonymkode: 333c8...4f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min datter sa en gang, "mamma, det gjør ingenting at du synger falsk, jeg synes det er fint likevel". Det er det fineste noen har sagt til meg noensinne. ❤️ 

Anonymkode: 624c8...87e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var det nesten enstemmig ser jeg. 🙈 Da veit jeg det iallfall. Skjønner ikke helt den store forskjellen da... Noen talenter kan man dele men ikke alle? 🧐 Syns det er nesten synd at det er lov å vise hvis man har fint hjem men ikke hvis man kan synge pent. 

 

Anonymkode: bbaa0...cbd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

 

 

 

 

Synes det lyser misunnelse lang vei av enkelte av svarene her😅

Anonymkode: 64c78...03c

Hvorfor dras misunnelseskortet alltid når folk er uenig?

Anonymkode: 5ac7f...b1c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Her var det nesten enstemmig ser jeg. 🙈 Da veit jeg det iallfall. Skjønner ikke helt den store forskjellen da... Noen talenter kan man dele men ikke alle? 🧐 Syns det er nesten synd at det er lov å vise hvis man har fint hjem men ikke hvis man kan synge pent. 

 

Anonymkode: bbaa0...cbd

Det er mye skam knyttet til sang. For meg som underviser i sang er det faktisk utrolig leit å merke hvor mye folk pisker seg selv over egen stemme. Men man ser jo hvor skammen kommer fra....

Anonymkode: 333c8...4f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Her var det nesten enstemmig ser jeg. 🙈 Da veit jeg det iallfall. Skjønner ikke helt den store forskjellen da... Noen talenter kan man dele men ikke alle? 🧐 Syns det er nesten synd at det er lov å vise hvis man har fint hjem men ikke hvis man kan synge pent. 

 

Anonymkode: bbaa0...cbd

Men hvis du ønsker å legge det ut, så gjør du jo det uansett hva noen få her inne svarer

Anonymkode: 5ac7f...b1c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...