Gå til innhold

Datteren min har en kopp i panna, men hadde vannkopper for 1,5 år siden.


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Har skjønt dette kan være brennkopper. Hun har to små utslett i panna og en knøttliten kopp. Jeg ser at det er en kopp men måtte lyse med lommelykt for å faktisk se at det er væske i den. Hun fikk disse fredag kveld og har ingen flere, har nå saumfart hele henne. Hun har ingen feber og er i knallform. Lest på nett at de kan gå på skole så lenge utbruddet er lite og formen er bra. Burde vi dekke til den ene koppen med plaster? Smitten kommer fra berøring av kopp og ikke vaske hender ikke sant?

Anonymkode: 28863...379

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hadde hun mange prikker 1,5 år siden? Jenta mi fikk vannkopper to ganger og forklaringen vi fikk var at hun fikk for få prikker første gangen. Da fikk hun kun 6 prikker og "grensen" var 12 prikker. Dette fortalte legen. Så ikke umulig å få det to ganger. Riktignok ikke svar på det du spør om, men ville bare si det. Ang. brannkopper vet jeg ikke. 

Anonymkode: 45f87...81c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hadde hun mange prikker 1,5 år siden? Jenta mi fikk vannkopper to ganger og forklaringen vi fikk var at hun fikk for få prikker første gangen. Da fikk hun kun 6 prikker og "grensen" var 12 prikker. Dette fortalte legen. Så ikke umulig å få det to ganger. Riktignok ikke svar på det du spør om, men ville bare si det. Ang. brannkopper vet jeg ikke. 

Anonymkode: 45f87...81c

Ja. Hun hadde endel. Ikke sånn megautbudd som de som som ble hardest rammet. Men hun hadde vel rundt 50-60 kopper da det brøt ut. Telte ikke selvsagt men det var såpass mange at ansikt og overkropp var rimelig prikkete. 
Har tørket pannen med klorheksidin flere ganger om dagen og den ene jeg kunne skimte væske i ser nesten tørr ut nå. Er litt i tvil om skole er OK. 

Anonymkode: 28863...379

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...