Gå til innhold

Flere som tenker over hva dere sender med barna ved overnatting hos røykere?😅


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

17 minutter siden, sug lut skrev:

Ingen i familien, venner, kolleger eller bekjente røyker. Det er ikke noe ordentlige folk gjør lenger. 

Min mamma på 81 år røyker. Hun er ganske ordentlig. 

Anonymkode: 946d4...59d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Min mamma på 81 år røyker. Hun er ganske ordentlig. 

Anonymkode: 946d4...59d

Men hun er 81 år. Ingen mennesker røyker lengre nå!! Hi min far skal flytte inn til oss nå, og jeg dusjer alltid barna etter de har vært på besøk hos han, men nå gruer jeg meg fælt til den røyken kommer i hus. Han skal selvfølgelig røyke ute, men hele huset og området kommer til å stinke. Uff noen som har noen råd til å bli kvitt denne stanken. Mine barn har også astma, min far er flink til å ta hensyn. Det skal sies, men uff  hater røyk, og synes det er deilig når den drar, bare at nå gjør den ikke det. 

Anonymkode: 5e8b6...a02

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men hun er 81 år. Ingen mennesker røyker lengre nå!! Hi min far skal flytte inn til oss nå, og jeg dusjer alltid barna etter de har vært på besøk hos han, men nå gruer jeg meg fælt til den røyken kommer i hus. Han skal selvfølgelig røyke ute, men hele huset og området kommer til å stinke. Uff noen som har noen råd til å bli kvitt denne stanken. Mine barn har også astma, min far er flink til å ta hensyn. Det skal sies, men uff  hater røyk, og synes det er deilig når den drar, bare at nå gjør den ikke det. 

Anonymkode: 5e8b6...a02

Joda, det er faktisk endel som røyker enda, unge og

Anonymkode: 83200...a74

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, sug lut skrev:

Ingen i familien, venner, kolleger eller bekjente røyker. Det er ikke noe ordentlige folk gjør lenger. 

Helt enig. 

Anonymkode: 9657d...63b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Min mamma på 81 år røyker. Hun er ganske ordentlig. 

Anonymkode: 946d4...59d

Nei, hun er så gammel at hun tror det fortsatt er "pent å røke"... 

Anonymkode: 9657d...63b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg røyker. Er nok over middels oppegående. Jobber 100% på sykehus og har barn selv. Jeg røyker inne i ovnen når barna har lagt seg eller ute. Min mann røyker ikke. Han merker ikke røyklukt, min mor som omtrent kan lukte sure sokker på vaskerommet merker det heller ikke. Bhg fikk sjokk når de hørte jeg røykte fordi ungene ikke luktet osv. Så hun lyver.

Anonymkode: a1f02...b54

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg røyker. Er nok over middels oppegående. Jobber 100% på sykehus og har barn selv. Jeg røyker inne i ovnen når barna har lagt seg eller ute. Min mann røyker ikke. Han merker ikke røyklukt, min mor som omtrent kan lukte sure sokker på vaskerommet merker det heller ikke. Bhg fikk sjokk når de hørte jeg røykte fordi ungene ikke luktet osv. Så hun lyver.

Anonymkode: a1f02...b54

Tenk at du som jobber på sykehus røyker! Jeg har vært pasient en titalls ganger på sykehus, og jeg merker hvem som røyker eller ikke. 

Anonymkode: 6b2f7...bf2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Nei, hun er så gammel at hun tror det fortsatt er "pent å røke"... 

Anonymkode: 9657d...63b

Nei, det gjør hun da virkelig ikke. 

Hun er gammel, ikke tilbakestående. 

Anonymkode: 946d4...59d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg røyker, men aldri i verden om jeg hadde sendt barna til norn som røyker inne. Under vifta eller noe. Røyker de inne setter det seg fast over alt, har ingenting å si om de ikke gjør det akkurat når de er der. 

Selv røyker jeg ALDRI inne, i bilen eller på steder der røyken siver inn. Uansett hvordan været er. Er det for surt og kaldt å stå ute, jaja, da ble det ikke den dagen da, for å røyke inne er ikke et alternativ. 

Anonymkode: 4729c...4a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Tenk at du som jobber på sykehus røyker! Jeg har vært pasient en titalls ganger på sykehus, og jeg merker hvem som røyker eller ikke. 

Anonymkode: 6b2f7...bf2

Du hadde ikke merket det på meg. Ikke røyker jeg før jeg drar på jobb og ikke røyker jeg mens jeg er på jobb. En eventuelt siste røyk tas ca 12 timer før jeg skal på jobb. Av hensyn til våre pasienter.

Anonymkode: 4729c...4a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutes ago, Anonym bruker said:

Du hadde ikke merket det på meg. Ikke røyker jeg før jeg drar på jobb og ikke røyker jeg mens jeg er på jobb. En eventuelt siste røyk tas ca 12 timer før jeg skal på jobb. Av hensyn til våre pasienter.

Anonymkode: 4729c...4a7

Hensyn til dine egne barn vil du derimot ikke ta? Det siver røyk ut når du røyker inn i en peis, selv om du har evnen til å gjøre det aldri så luktfritt. Hvis du er i stand til å gå over tolv timer uten å røyke, er du i stand til å slutte. 

Anonymkode: 8dfd7...2b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 timer siden, sug lut skrev:

Ingen i familien, venner, kolleger eller bekjente røyker. Det er ikke noe ordentlige folk gjør lenger. 

Du svarer ikke på spørsmålet. Det finnes snille, gode, oppegående mennesker som fortsatt røyker, selv om ikke du kjenner noen. Mener du at du hadde brutt kontakten med f. eks din mormor eller din gode venn fra barndommen pga røyking? Og du hadde fratatt barna dine muligheten for kontakt med besteforeldre hvis en av de røykte? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, sug lut skrev:

Ingen i familien, venner, kolleger eller bekjente røyker. Det er ikke noe ordentlige folk gjør lenger. 

Innimellom mye fornuft så bommer du en gang i blant. Dette er en av de gangene. Jeg er helt enige i at ingen i min generasjon eller de oppadvoksende generasjonene med litt fornuft røyker. Men, å kalle blant annet min mor på 71 og min bestefar 97 for ikke ordentlige folk bare pga de røyker bare fordi ingen i din nære relasjon blir bare lavmål. 

Anonymkode: 18b34...a3a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Anonym bruker skrev:

Tror faktisk ikke det finnes et ensete oppegående menneske som røyker ! Har hvertfall aldri møtt noen ! 

Anonymkode: 0f59d...af0

Enig. Tror ikke det finnes et eneste overvektig menneske som er oppegående heller. Ingen med et snev av vett vil ta sakte livet av seg selv med gift og/eller fett.

Anonymkode: 82efc...4f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Enig. Tror ikke det finnes et eneste overvektig menneske som er oppegående heller. Ingen med et snev av vett vil ta sakte livet av seg selv med gift og/eller fett.

Anonymkode: 82efc...4f3

Du må huske å ta med de med diabetes, fattige og arbeidsledige også. Ingen med ett snev av vett utsetter seg selv for dette. Kanskje vi skal ta med alle som er psykisk syk og ufør også. Det er tross alt bare å ta ser sammen 🤷‍♀️🙄

Anonymkode: 18b34...a3a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Enig. Tror ikke det finnes et eneste overvektig menneske som er oppegående heller. Ingen med et snev av vett vil ta sakte livet av seg selv med gift og/eller fett.

Anonymkode: 82efc...4f3

Så enkelt det må være å leve i din snevre virkelighet

Anonymkode: 83200...a74

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Så enkelt det må være å leve i din snevre virkelighet

Anonymkode: 83200...a74

Men det tar jo aldri feil. Folk harselerer med én gruppe - røykerne - kaller dem dumme og ekle som den naturligste sak i verden. Det å ikke være fordomsfull og generaliserende gjelder åpenbart ikke denne gruppa.

Men harselerer man så med en gruppe som faktisk kan sammenlignes med røykere (avhengighet, vaner som skader egen helse), DA våkner folk og blir krenka.

Anonymkode: 82efc...4f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg røyker, men aldri i verden om jeg hadde sendt barna til norn som røyker inne. Under vifta eller noe. Røyker de inne setter det seg fast over alt, har ingenting å si om de ikke gjør det akkurat når de er der. 

Selv røyker jeg ALDRI inne, i bilen eller på steder der røyken siver inn. Uansett hvordan været er. Er det for surt og kaldt å stå ute, jaja, da ble det ikke den dagen da, for å røyke inne er ikke et alternativ. 

Anonymkode: 4729c...4a7

Da kan du jo likegodt bare slutte, du er jo tydeligvis ikke avhengig... 

Anonymkode: 9657d...63b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg røkte i mange år selv, og jeg tror mange her inne ville blitt overrasket over hvor mange røykere det faktisk finnes der ute. Kjenner 4 stk bare i nærmeste omgangskrets hvor de røyker i skjul. Eldste er over 60. Hvorfor? Fordi de ikke orker hetsen. Jeg får vite det fordi jeg blir et fristed og jeg sladrer heller ikke på bygda. 

Angående hovedinnlegget, jeg hadde ikke sendt barna på overnatting hvor det røykes inne, men har ingen problemer med å sende barna til røykere. 

Klær kan vaskes, barna kan vaskes, og de eksponeres kun kort tid. Finnes mye ille i denne verden. 

Anonymkode: c7325...601

Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men det tar jo aldri feil. Folk harselerer med én gruppe - røykerne - kaller dem dumme og ekle som den naturligste sak i verden. Det å ikke være fordomsfull og generaliserende gjelder åpenbart ikke denne gruppa.

Men harselerer man så med en gruppe som faktisk kan sammenlignes med røykere (avhengighet, vaner som skader egen helse), DA våkner folk og blir krenka.

Anonymkode: 82efc...4f3

Dette retter du mot feil person, det er ikke noe bedre å shame på røykere enn det er på overvektige

Anonymkode: 83200...a74

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, steinbukk30 skrev:

For en imbesil kommentar. Du tenker at man skal bryte kontakt med familie eller gode venner som røyker? 

Ufyselig personlighet på den der. Ignorer 🤮

Anonymkode: 25b19...f88

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.9.2020 den 21.43, Anonym bruker skrev:

Jeg er også oppvokst på åttitallet og du har på ingen måte rett i at ingen drømte om at røyking inne var noe problem da...

Anonymkode: 4a8b6...d7a

Husker du det sånn? Det er interessant. Jeg hadde en mor som røykte ute på nittitallet, og husker det som om absolutt ALLE syntes det var hysterisk og absurd. Røyke UTE midt på vinteren, liksom. Det var ingen som skjønte at det gikk an. 

Moren min gjorde det forøvrig ikke for å beskytte oss barna mot passiv røyking, men fordi hun ikke ville ha røyklukt i gardinene 😄

Anonymkode: 5f67d...a5e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...