Gå til innhold

Flere som tenker over hva dere sender med barna ved overnatting hos røykere?😅


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Barna skal overnatte hos bestemor som røyker. Hun røyker som oftest ute eller under kjøkkenvifta på kalde dager. Når barna er der røyker hun bare ute. Selv om hun ikke har ett røyklagt hjem, kjenner man med engang man åpner døra at det bor en røyker der. Det sitter litt i veggene, i klær, sengetøy, møbler osv. For ikke å snakke om ytterjakker, jeg henger helst ikke fra meg jakka der for da må jeg vaske min etterpå. Nå skal ungene dit på overnatting. Jeg tar med minst mulig klær. Tar ikke med både regntøy, utebukser og to par jakker tilfelle regn. Selv om det ikke blir brukt må alt vaskes etterpå. Barna vil sikkert ha med seg masse bamser, men de får klare seg med to. Det lukter røyk av ungene også selv om hun ikke røyker på dem så både unger og ting må skrubbes etterpå. 

Flere som hater røyklukten?

Anonymkode: 6613b...3f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er det så mye røyklukt der at det lukter av din jakke som henger en liten stund ute i gangen, da røyker hun ikke under kjøkkenviften eller ute til vanlig, da røyker hun inne med lukkede dører og vinduer. Og hun må røyke mye også.

Jeg hadde ikke latt unger overnatte der ofte, og hadde nok, som deg, tatt med minst mulig. Ville heller oppmuntret bestemor til å få ha ungene alene hjemme hos dere en natt eller helg, slik at ungene slipper så mye røyk.

Anonymkode: 0ad6c...a55

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Er det så mye røyklukt der at det lukter av din jakke som henger en liten stund ute i gangen, da røyker hun ikke under kjøkkenviften eller ute til vanlig, da røyker hun inne med lukkede dører og vinduer. Og hun må røyke mye også.

Jeg hadde ikke latt unger overnatte der ofte, og hadde nok, som deg, tatt med minst mulig. Ville heller oppmuntret bestemor til å få ha ungene alene hjemme hos dere en natt eller helg, slik at ungene slipper så mye røyk.

Anonymkode: 0ad6c...a55

Hun røyker ikke 40 om dagen, men heller ikke 10. Vil tippe rundt 15-20 røyk om dagen. Jo hun sitter under kjøkkenvifta, men når hun er ute har hun på seg jakke osv. Det stinker jo av utetøy. Og hun er renslig, dusjer og vasker som vanlige folk. Mulig det er fordi jeg har skikkelig røyknese og er veldig sensitiv på røyk. Jeg får lett hodepine av røyk. Jeg kjenneren en gang om mannen har tatt seg en røyk om han kommer inn døra, selv om jeg sitter i stua 10m unna😅.

 

hi

Anonymkode: 6613b...3f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sier som hun andre, aldri i livet om hun er under vifta eller bare ute. Jeg tror ikke mine unger hadde orket å sove der. Ikke jeg heller.

Anonymkode: 521cb...9c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hun røyker ikke 40 om dagen, men heller ikke 10. Vil tippe rundt 15-20 røyk om dagen. Jo hun sitter under kjøkkenvifta, men når hun er ute har hun på seg jakke osv. Det stinker jo av utetøy. Og hun er renslig, dusjer og vasker som vanlige folk. Mulig det er fordi jeg har skikkelig røyknese og er veldig sensitiv på røyk. Jeg får lett hodepine av røyk. Jeg kjenneren en gang om mannen har tatt seg en røyk om han kommer inn døra, selv om jeg sitter i stua 10m unna😅.

 

hi

Anonymkode: 6613b...3f3

Jeg er også nærmest en sporhund mtp. lukter og røyk, men hun lyver til deg om du påstår at hun røyker under vifta hvis det er så innrøkt hos henne som du beskriver, at det lukter av barnas klær, hud og hår og av din jakke som kun har hengt i gangen. Da er hele huset veldig innrøkt.

Det hjelper ikke å "sitte under vifta", for selv om man står og lener seg under vifta vil mye av røyken komme ut i rommet, sitter hun ved siden av så kommer det aller meste ut i rommet og lite går ut.

 

Anonymkode: 0ad6c...a55

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde aldri sendt unger på overnatting i et slikt hjem, ei heller på timesbesøk. Barn har krav på et røykfritt innemiljø og det får de ikke i dette tilfellet. 

Anonymkode: c5ac7...8f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, jeg tar ikke hensyn til det. Hvis det skulle være litt lukt er det enkelt å bli kvitt etter en vask eller noen timers lufting. Derimot er jeg fiorsiktig med hva jeg sender med til et par hjem der de bruker mye parfyme og til svigermorxsom stadig vasker ungenes klær og bruker e stinkende skyllemiddel. Det er for meg en grusom stank.

Anonymkode: d22dc...b75

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trist med de som sier at de ikke ville sendt barna på overnatting. Min farmor røykte som en skorstein, men minnene med henne er virkelig noe av det jeg verdsetter høyest. 
 

Vask klærne. Verre er det ikke. 

Anonymkode: 96a5c...3da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg sikkert hysterisk i dine øyne, men mine barn hadde ikke fått overnatte der. 
Giften sitter i veggene Og alt ræl, og avgis kontinuerlig, ellers takk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min mamma røyket inne når hun levde. Barna overnattet der av og til. Vil ikke ta fra de den gleden. De hadde bare 1 besteforeldre 

Anonymkode: 3f0ee...3b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner meg igjen. Det var sånn hos svigers før, og ungene måtte rett i badekar og klær vaskes når de kom hjem. 

Tenkte ikke nevneverdig på hva jeg sendte med, men tok feks ikke med absolutt alle kosebamsene - 1 var nok. Og hadde ekstra sett dyne som de kunne bruke første natten hjemme mens det andre ble vasket. 

Svigermor sluttet heldigvis helt for noen år siden 🙂

Anonymkode: f7869...68a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker med gru på at jeg ikke skulle ha fått lov til å besøke bestemoren min som liten fordi hun røyket inne. Bestefaren min også, forsåvidt. Dette var på åttitallet hvor ingen drømte om at røyking inne var noe problem, så jeg fikk heldigvis oppleve de fineste barndomsminnene mine. Jeg røyker ikke selv og er ganske var for røyklukt, men tenkte aldri på det som barn, hadde det bare fantastisk hos verdens snilleste bestemor. Sov der minst en gang i uka hele oppveksten. 

Anonymkode: 5f67d...a5e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Moran min røyker bare ute (sier hun, rimelig sikker på at det er unntak fra den regelen fra tid til annen, selv om hun sier det motsatte). Jeg kjenner ikke noe som helst av yttertøyet når vi har vært der, men jeg synes det henger en svak eim av røyk og parfyme i klær og hår. Jeg vasker alt av innetøy vi har hatt på oss der og vi dusjer når vi kommer hjem.

Jeg sender med vanlig tøy til overnatting, det er vaskbart.

 

Anonymkode: a367f...3e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hun røyker ikke 40 om dagen, men heller ikke 10. Vil tippe rundt 15-20 røyk om dagen. Jo hun sitter under kjøkkenvifta, men når hun er ute har hun på seg jakke osv. Det stinker jo av utetøy. Og hun er renslig, dusjer og vasker som vanlige folk. Mulig det er fordi jeg har skikkelig røyknese og er veldig sensitiv på røyk. Jeg får lett hodepine av røyk. Jeg kjenneren en gang om mannen har tatt seg en røyk om han kommer inn døra, selv om jeg sitter i stua 10m unna😅.

 

hi

Anonymkode: 6613b...3f3

Men hvis hun bare røyker ute og under vifta på kalde dager, så mener jeg at det er umulig at røyklukten setter seg så i tøyet og andre ting til barnebarna som er på besøk, at det må vaskes og skrubbes etter hver gang, spesielt når hun er normalt renslig. Enten pynter hun på det eller så overdriver du. Som tidligere røyker som røykte inne, så vet jeg hvor mye den lukta setter seg i tingene, noe det ikke gjør hvis man stort sett bare røyker ute.

Anonymkode: 83200...a74

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke umulig at det lukter røyk eller spor av røyk av klærne selv om det bare røykes under vifta altså! Moren min gjorde det samme før hun sluttet, og kjente ingen røykelukt hjemme der når vi var der, men kjente det godt spor av røyk når vi kom hjem til et hus der det aldri har vært røyk. Det var ikke sånn stinkende røykelukt som det hadde vært om man røykte i samme rom, men likevel så man kunne kjenne det med en gang man kom hjem.

Er vel forskjellig hva en vifte fanger opp og hvor ventilert resten av huset er.

Anonymkode: de36a...d7b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er omsorgssvikt å sende ungene til en røyker ! Hvordan kan det være morsomt ? Mer bekymra for klærne enn ungen sin helse ? Hjelpes 

Anonymkode: 0f59d...af0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Tenker med gru på at jeg ikke skulle ha fått lov til å besøke bestemoren min som liten fordi hun røyket inne. Bestefaren min også, forsåvidt. Dette var på åttitallet hvor ingen drømte om at røyking inne var noe problem, så jeg fikk heldigvis oppleve de fineste barndomsminnene mine. Jeg røyker ikke selv og er ganske var for røyklukt, men tenkte aldri på det som barn, hadde det bare fantastisk hos verdens snilleste bestemor. Sov der minst en gang i uka hele oppveksten. 

Anonymkode: 5f67d...a5e

Jeg er også oppvokst på åttitallet og du har på ingen måte rett i at ingen drømte om at røyking inne var noe problem da...

Anonymkode: 4a8b6...d7a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, sug lut skrev:

Hvem er det som kjenner røykere

For en imbesil kommentar. Du tenker at man skal bryte kontakt med familie eller gode venner som røyker? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er omsorgssvikt å sende ungene til en røyker ! Hvordan kan det være morsomt ? Mer bekymra for klærne enn ungen sin helse ? Hjelpes 

Anonymkode: 0f59d...af0

Slapp av. Det er selvfølgelig ikke omsorgssvikt 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hun røyker ikke 40 om dagen, men heller ikke 10. Vil tippe rundt 15-20 røyk om dagen. Jo hun sitter under kjøkkenvifta, men når hun er ute har hun på seg jakke osv. Det stinker jo av utetøy. Og hun er renslig, dusjer og vasker som vanlige folk. Mulig det er fordi jeg har skikkelig røyknese og er veldig sensitiv på røyk. Jeg får lett hodepine av røyk. Jeg kjenneren en gang om mannen har tatt seg en røyk om han kommer inn døra, selv om jeg sitter i stua 10m unna😅.

 

hi

Anonymkode: 6613b...3f3

Synes det er så morsomt å høre røyke under kjøkkenvifta. De som tror det ikke lukter røyk da, er relativt naive. Måtte slå opp med en fyr en gang fordi han ikke ville slutte å røyke. Så for meg som er over middels glad i å kline klarte jeg ikke mer... Han valgte faktisk røyken over meg, som i seg selv bare er tragikomisk og veldig avtennede. Jeg mener også at røykere er uhygieniske mennesker. Dere stinker dritt.. 

Anonymkode: 9657d...63b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, steinbukk30 skrev:

For en imbesil kommentar. Du tenker at man skal bryte kontakt med familie eller gode venner som røyker? 

Ingen i familien, venner, kolleger eller bekjente røyker. Det er ikke noe ordentlige folk gjør lenger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...