Gå til innhold

Dere som har peiling på hunder


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hvis en hund er født ved keisersnitt, er det en ulempe eller. Vi skal muligens få oss en hund som er født ved keisersnitt og lurer da på om det kan være noe negativt ved det. 

Anonymkode: dc662...bc6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Noen raser må så vidt jeg vet forløses med keisersnitt fordi de er avlet så hardt på at de ikke tåler en vaginal fødsel. En slik rase ville jeg styrt unna. Hva er årsaken til keisersnittet? Det er viktig å velge hund med sunne foreldre. 

Anonymkode: 09fbe...989

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Noen raser må så vidt jeg vet forløses med keisersnitt fordi de er avlet så hardt på at de ikke tåler en vaginal fødsel. En slik rase ville jeg styrt unna. Hva er årsaken til keisersnittet? Det er viktig å velge hund med sunne foreldre. 

Anonymkode: 09fbe...989

https://www.dagbladet.no/nyheter/enkelte-hunderaser-kan-ikke-lenger-fode-naturlig---er-avhengige-av-keisersnitt/61181790

Anonymkode: 09fbe...989

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det er en akutt grunn til snittet og mammahunden tok seg av valpene etterpå trenger det ikke være noe negativt med det.

Problemet er noen ganger at mammaen blir dopet ned, og når hun våkner igjen er det plutselig en haug med valper der hun må stelle og ta seg av, og de instinktene som skal våkne i henne da våkner ikke alltid som de skal. Da kan det være ugreit for valpene som ikke har blitt preget av mamma som de skal fra begynnelsen, men det kan også gå helt greit altså.

Snakk med oppdretter, møt mammahunden og valpene, se hvordan ting har utviklet seg.

Anonymkode: 42406...f9f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...