Gå til innhold

Luftlinje, reistid, gangavstand eller kjøreavstand


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Vi bor ganske midt mellom to videregående skoler. Nå skal det bli ny inntaksordning der alle i utgangspunktet skal gå på den nærmeste skolen. Vet dere hvordan de beregner hvilken skole det blir?

Her er en skole nærmest i luftlinje og gangtid, mens den andre skolen er nermest i kjøreavstand, sykkeltid, kolektivtid.  

Begge skolene ligger mellom 4 og 5 km unna.

Anonymkode: 86776...eaf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her tror jeg de regner antall km langs veien, altså bilveien. Men når de skal søke om busskort bruker de fra dør til dør til fots...

De får noen ekstrapoeng for å søke på nærskolen, men når dere ligger midt mellom to skoler kan det godt hende de får poengene uansett hvilken av de som søkes på. Det er sånn her også, og de som bor midt mellom kan søke på begge og få ekstrapoengene begge steder.

Ring opptakskontoret på en av skolene og spør du, så får du nok best svar. Elevene får nok også info om dette på ungdomsskolen før de skal søke.

Anonymkode: d17c4...7c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Her tror jeg de regner antall km langs veien, altså bilveien. Men når de skal søke om busskort bruker de fra dør til dør til fots...

De får noen ekstrapoeng for å søke på nærskolen, men når dere ligger midt mellom to skoler kan det godt hende de får poengene uansett hvilken av de som søkes på. Det er sånn her også, og de som bor midt mellom kan søke på begge og få ekstrapoengene begge steder.

Ring opptakskontoret på en av skolene og spør du, så får du nok best svar. Elevene får nok også info om dette på ungdomsskolen før de skal søke.

Anonymkode: d17c4...7c8

Takk.

Det er bare noen dager siden det ble vedtatt så jeg regner ikke med at de har reglene klare på skolene enda, men greit å høre hvordan det fungerer andre steder.

Anonymkode: 86776...eaf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...