Gå til innhold

Er det lus eller flått?? Hjelp😳


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg satt ved spisestuen og leste litt nettopp. Sitter alltid å fikler med håret når det er løst, og plutselig faller det et dyr nedpå boken, et veldig lite! Tenkte først flått, men litt etterpå -  hva om det er lus?? Puttet den oppi et glass, og den kryper rundt og opp langs sidene, fysj😳

Anonymkode: e9553...5e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det ser ut som en flått. Men mulig lus kan ligne, ser ikke hvor stor den er. Sjekk om du finner flere. Er det mange, er det nok lus.

Anonymkode: 6f148...cca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Her er bilde!!

7AC9A112-975D-48E4-B67B-6118448D5EBD.jpeg

Anonymkode: e9553...5e1

Flått. Eller en bitteliten edderkopp. Lus ser ikke sånn ut. 

Anonymkode: 93f96...46f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Flått. Eller en bitteliten edderkopp. Lus ser ikke sånn ut. 

Anonymkode: 93f96...46f

Flått er forresten litt mer lysebrun i bakenden og har mer tagger foran. Tipper det er en liten edderkopp jeg. 

Anonymkode: 93f96...46f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flått. Ville nok sjekket litt ekstra etter om det var flere som hadde festet seg i huden. Har hatt haugevis av dem selv og noen ganger har jeg oppdaget dem før de fester seg, som du gjorde nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen tvil om at det er en flått. Dere som sier den må være brun bak tar feil, de bittesmå er ikke det...

Ville børstet håret og tatt en dusj i tilfelle det var flere, sånne bittesmå (nymfer) kommer gjerne i flokk, hundene kan få flere hundre på seg om de løper gjennom en busk med nykledde nymfer.

Se her på bildene, det er ingen tvil.

https://www.google.com/search?q=liten+flått&sxsrf=ALeKk028x-Y7Cwx3yQEAkuU4m2mrtIS5jQ:1600203567078&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=2ahUKEwi987vphuzrAhVtAxAIHUHuCygQ_AUoAXoECAwQAw&biw=1366&bih=657

Anonymkode: 00058...c1b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flått, som flere skriver. 

Om du ikke allerede har gjort det; ta en god dusj - med hårvask. Gjerne skrubb ober kroppen med vaskeklut e.l slik at om det er noen flere der som ikke har festet seg skikkelig enda kan du unngå det med å skrubbe dem vekk. Se grundig over hele kroppen etterpå. Jeg har bl.a hatt i navlen. Lite hyggelig, og lett å overse fram til det begynner å klø. Kjenner også en som fikk i skrittet 🙄

Anonymkode: ed2c9...0a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...