GÃ¥ til innhold

Ville du bosatt deg i ett hus, med kun utenlandske naboer rundt deg?😊


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Her bor det ca 50% utlendinger. Mange 2. generasjon og godt integrerte. «Problemet» er at alle større hus og eneboliger kjøpes av utlendinger. Der bor de og betjener ett huslån fordelt på 4-6 voksne. Nå har det dukket opp ett hus med utleie. Hvis vi er heldige å får det så jeg to norske naboer, de resterende 10 naboene heter Arjuruljabda Triputaerae osv. Jeg må være ærlig å si at det gjør meg litt betenkt på om jeg vil bo der. Vi som de «eneste» norske midt i hovedstaden i India/Sri lanka. Folka kan jo være utrolig koselige, likevel blir vi som nordmenn litt fremmede midt i deres nabolag.

Anonymkode: 52dcb...e96

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, huff da! Håper at ingen bosetter seg nær oss! Vi er britiske, så utlendinger.

Anonymkode: 49be9...17f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg hadde ikke det. 

Har noen slike nabolag her også, og det er nesten ikke nordmenn igjen der. 

Anonymkode: fe7e6...0fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Om det var tilfeldig at det var innvandrere i de nærmeste husene, ja. Men om hele nærmiljøet var overveiende innvandrere, nei. Jeg kjenner flere slike nabolag godt, og ville ikke valgt dem. 

Anonymkode: 7e1be...86e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange er jo godt integrerte her. Vil si at i Bhg hvor det er 50% utenlandske, er kanskje kun 5% mindre integrerte. De er veldig norske på mange måter, flotte kvinner og menn. Men vet jo ikke om naboene er like bra. Å jeg hadde håpet på ett nabolag hvor barna kan ha masse lekekamerater. 
 

hi

Anonymkode: 52dcb...e96

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutes ago, Anonym bruker said:

Ville i alle fall ikke bosatt meg i to hus. For mye plunder.

Anonymkode: e0db0...7fb

Også om vi var britiske?

Anonymkode: 49be9...17f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I nabolaget du beskriver hadde jeg ikke hatt noen betenkeligheter. Få innvandrergrupper er så godt integrert som indere  og folk fra Sri Lanka. Deilig med sosiale, hjelpsomme naboer som ofte har høflige, skoleflinke barn og hardtarbeidende foreldre. Høres også ut som du kjenner nabolaget godt, så om du trives-go for it! 

Anonymkode: 7639f...132

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med godt integrerte utenlandske hadde jeg ikke hatt noen problemer med å ha som naboer. De er jo og ofte mer høflige og mer imøtekomme enn en del nordmenn. 

Anonymkode: d3b26...3b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når de er godt integrerte er det ikke noe problem, spesielt hvis det i tillegg er snakk om barnefamilier. Bra for barna å bo i flerkulturelt område. Noen av våre nærmeste venner er pakistanske. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei. Jeg har bodd i er slikt område før, og min erfaring er at folk fra særlig Øst-Europa og Midtøsten ikke er så opptatt av å vise hensyn til naboene sine. De er gjerne fine folk, men jeg opplevde mye bråk i form av høy musikk og festligheter (også på hverdager). Og jaaadaaa, jeg vet at ikke ALLE fra Øst-Europa og Midt-Østen driter i om de plager naboene sine med musikk og bråk, men man farges av sine erfaringer. Jeg ville foretrukket et annet nabolag (og igjen: jaaaadaaa, jeg vet at jeg også kan bli plager av støy i et helnorskt nabolag).

Anonymkode: 6e8cf...27d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Også om vi var britiske?

Anonymkode: 49be9...17f

Det er forskjell på briter og de fra Nigeria. Noen av disse som ikke er integrerte, lar ungene være ute til langt på natt. De hoier og skriker uti gata her. Og de lager mat som stinker i gata hver eneste dag. Det er lov til å si at det blir litt mye for en rolig og traust nordmann. 

Anonymkode: ce4eb...e23

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutes ago, Anonym bruker said:

Det er forskjell på briter og de fra Nigeria. Noen av disse som ikke er integrerte, lar ungene være ute til langt på natt. De hoier og skriker uti gata her. Og de lager mat som stinker i gata hver eneste dag. Det er lov til å si at det blir litt mye for en rolig og traust nordmann. 

Anonymkode: ce4eb...e23

 

Anonymkode: 49be9...17f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutes ago, Anonym bruker said:

Det er forskjell på briter og de fra Nigeria. Noen av disse som ikke er integrerte, lar ungene være ute til langt på natt. De hoier og skriker uti gata her. Og de lager mat som stinker i gata hver eneste dag. Det er lov til å si at det blir litt mye for en rolig og traust nordmann. 

Anonymkode: ce4eb...e23

Vi er fremdeles britiske og utlendinger.

Tråden heter " Ville du bosatt deg i ett hus med kun utenlandske naboer rundt deg".

Anonymkode: 49be9...17f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vi er fremdeles britiske og utlendinger.

Tråden heter " Ville du bosatt deg i ett hus med kun utenlandske naboer rundt deg".

Anonymkode: 49be9...17f

Er briter virkelig så tette i nøtta at de ikke forstår hva HI egentlig spør om? Eller er det kanskje et eksempel på den velkjente dårlige britiske humoren?

Anonymkode: 6d506...85c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutes ago, Anonym bruker said:

Er briter virkelig så tette i nøtta at de ikke forstår hva HI egentlig spør om? Eller er det kanskje et eksempel på den velkjente dårlige britiske humoren?

Anonymkode: 6d506...85c

Definer utlendinger for meg.

Anonymkode: 49be9...17f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg kunne godt ha funnet på å bosette meg blant utlendinger, for av erfaring så er de ofte ekstremt mye triveligere naboer enn nordmenn.

Anonymkode: 799af...2ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, variasjon er nøkkelen. I nabolaget her er de fra Norge, Syria, Sverige, England, Canada, USA, Colombia, Nigeria, Hviterussland, Danmark, Irak, Island, Afghanistan, Somalia, Nederland, Belgia og mer enn ti andre land. Det er rolig, trygt og veldig hyggelig nabolag. 

Anonymkode: c1d9c...73e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Her bor det ca 50% utlendinger. Mange 2. generasjon og godt integrerte. «Problemet» er at alle større hus og eneboliger kjøpes av utlendinger. Der bor de og betjener ett huslån fordelt på 4-6 voksne. Nå har det dukket opp ett hus med utleie. Hvis vi er heldige å får det så jeg to norske naboer, de resterende 10 naboene heter Arjuruljabda Triputaerae osv. Jeg må være ærlig å si at det gjør meg litt betenkt på om jeg vil bo der. Vi som de «eneste» norske midt i hovedstaden i India/Sri lanka. Folka kan jo være utrolig koselige, likevel blir vi som nordmenn litt fremmede midt i deres nabolag.

Anonymkode: 52dcb...e96

Ja takk! Det var min helt oppriktige ryggmargsrefleks. Norske middelklasseforeldre er grusomme. De vil detaljregulere bursdager og folks privatliv og diskutere alt mulig mellom himmel og jord rundt barna på Facebook og e-post 24 timer i døgnet 365 dager i året. Min erfaring er at folk med flerkulturelle bakgrunner er mer tolerante overfor andre, så om dere får muligheten til å leve i en multikulturell gjeng, så gjør dere selv en tjeneste: ta den sjansen og løp med den! 

Anonymkode: c362d...a86

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvis det er hovedsaklig muslimer, nei absolutt ikke. 

Anonymkode: 01eaa...68d

Hvordan kan du si noe sånt? Én ting er å føle seg fremmed i nabolaget sitt, det er en legitim ting å føle og å snakke om. Den kommentaren du lirer av deg her er helt uakseptabel.

Anonymkode: c362d...a86

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...