Gå til innhold

Dere som tok lappen i voksen alder, hvor lang tid brukte dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

I en alder av 40 har jeg fortsatt ikke lappen. Bodd i storby og aldri hatt behov for det. Før nå.

Jeg vil tippe jeg har øvelseskjørt 10 ganger i mitt liv, 4 ganger dette året. 

De første gangene i år merket jeg stor endring de første gangene på kjøring og at jeg ble mer komfortabel. Men litt mindre sist.

Dere som hadde lite erfaring med øvelseskjøring, hvor lang tid brukte dere på lappen? Skal begynne med kjøretimer snart 

Anonymkode: caec6...bf9

Skrevet

Alle er voksne når de får førerkortet. Man får det ikke før man er 18. 

Jeg var 21, men hadde kjørt bil i mange år før det. Hadde 5 kjøretimer, langkjøring, glattkjøring og mørkekjøring før oppkjøring

Anonymkode: 19f4f...2e5

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Alle er voksne når de får førerkortet. Man får det ikke før man er 18. 

Jeg var 21, men hadde kjørt bil i mange år før det. Hadde 5 kjøretimer, langkjøring, glattkjøring og mørkekjøring før oppkjøring

Man er myndig mår man er 18, og de aller fleste er definitivt ikke voksen når de er 18 eller 21. Beklager altså. 

Anonymkode: 55280...1d1

Skrevet

Jeg var 31. Startet i september det året og kjørte opp i desember. 

Skrevet
2 minutter siden, tante grusom master of law skrev:

Jeg var 31. Startet i september det året og kjørte opp i desember. 

Akkurat samme som jeg:) men jeg begynte på lappen første gang som 18 åring, men tok skrekkken pga en ulykke . Var ikke klar igjen før jeg var over 30. 

Skrevet
12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Man er myndig mår man er 18, og de aller fleste er definitivt ikke voksen når de er 18 eller 21. Beklager altså. 

Anonymkode: 55280...1d1

Per definisjon er man voksen fra man er 18 år. Jeg eide hus, hadde barn og fast jobb da jeg var 21. Jeg er nok mer voksen nå, men hadde jeg vært 21 og sett meg selv nå, så hadde jeg nok synes jeg var gammel, ikke voksen. Men det var ikke det det ble spurt om

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

I en alder av 40 har jeg fortsatt ikke lappen. Bodd i storby og aldri hatt behov for det. Før nå.

Jeg vil tippe jeg har øvelseskjørt 10 ganger i mitt liv, 4 ganger dette året. 

De første gangene i år merket jeg stor endring de første gangene på kjøring og at jeg ble mer komfortabel. Men litt mindre sist.

Dere som hadde lite erfaring med øvelseskjøring, hvor lang tid brukte dere på lappen? Skal begynne med kjøretimer snart 

Anonymkode: caec6...bf9

Det er veldig ulikt hvor mange kjøretimer man har. Generelt trenger man flere timer dersom man øvelseskjører lite.  Når du bare kjørt 4 ganger på et år vil du heller ikke få noen trygghet. Det hatt vært lurere om du øvelseskjørte 4 ganger på to uker!

Anonymkode: 98d37...dd0

Skrevet

Jeg var 30. Begynte i mars og kjørte opp i juni. Intensivprogram. Men jeg hadde mulighet til å øvelseskjøre så mye jeg ville og hadde en del øvelseskjøring fra før. 

Uten øvelseskjøring ville jeg brukt et par mnd ekstra, tenker jeg. Men det fordrer jo selvfølgelig at man har økonomi til masse kjøring på kjøreskole over kort tid. Jeg var kjempeherlig og fikk hjelp av pappa. 

Anonymkode: 6b774...29d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...