Gå til innhold

Dette fokuset på fysiske ferdigheter - så totalt ubrukelig


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg hater det! Sønnen min på 13 er introvert. Han gjør ikke ting han ikke mestrer, og han går rett i kjelleren om han ikke får det til. Han KAN virkelig ikke løpe, så han stryker på alle biip-tester som er. Han eier ikke kordinasjon, så han mestrer ikke skøyter. Han er en racer på matte, han er knallgod i engelsk, han forstår de mest kompliserte ting og han er faen så god på å tegne! Men det betyr liksom ikke noe.... Det er helt håpløst!!

Anonymkode: 90e28...eac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

De ødelegger for de andre? Da mener jeg at skolen bør lage et opplegg som favner om alle. Og barna kan øve på tålmodighet og forståelse.

Hvordan er det for dem som gjennom hele barneskolen blir sett på som den som ødelegger, og den som er irriterende. 

Det er noe så grunnleggende som respekt for andre som mangler, i mine øyne

Og vi er fysisk aktive vi, på steder hvor hun er sikker på at ingen vil se henne. Det gjør det litt mer krevende å finne alternativer - men det går det også

Det er bare så trist å se hva Skolehverdagen kan gjøre med folk. 
 

Det blir nok bedre på videregående - kanskje allerede på ungdomsskolen 

HI

Anonymkode: b9b23...099

Typiske aktiviteter som fotball, stikkball og hauk og due vil ikke favne alle. Det finnes nesten ikke fysiske aktiviteter som favner alle. Sånn bortsett fra linjegymnastikk fra 70 tallet. Noen barn er gode i fysiske aktiviteter og noen gode i fag. Sånn er det bare. Synd å si det men noen vil bli valgt først i fotball og noen blir valgt sist. Verden ER urettferdig og sånn er det. Med dagens unge som er stadig mindre i fysisk aktivitet skulle jeg ønske det var mer gym i skolen. Når dette er sagt så betyr ikke det å godta at man blir valgt sist i fotball det samme som å godta å bli holdt utenfor 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Ingen bør slenge dritt til andre selv om de ikke er gode i alt, men jeg er ikke enig med deg i at fysisle ferdigheter er for viktige på barneskolen. Det er viktig å ære seg å bruke kroppen. Foreldrene bør sørge for at barna kan vanlige ting som å sykle, g på ski og skøyter, har kondis nok til å kunne jogge et par kilometer eller gå en tur på en mil.  Det er veldig bra at skolen har stort fokus på lek og bevegelse.

Det er også slik at de som er veldig dårlige fysisk ofte ødelegger mye for de andre. De står i veien, må ventes på og krever tilpassninger. Det skaper lett irritasjon.

Anonymkode: 719f3...f40

Den siste kommentaren der illustrerer i grunn poenget i hovedinnlegget godt. Dette er den holdningen som ødelegger. Ingen kunne sagt noe tilsvarende om barn som var mindre gode i skolefagene, selv om de selvfølgelig også trenger tilpassninger og må "ventes på".

Anonymkode: 64ac8...69c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg var også dårlig til å hoppe strikk, løpe, kaste ball etc på skolen, og det fikk jeg sannelig merke óg, ja! Hos oss var det læreren som var verst, og dét at jeg var en av de to beste i både lesing og matte betydde nada. Jeg ble aldri løftet fram på dette, men bare tråkka ned pga at jeg ikke var rask nok, spretten nok eller sterk nok. Veldig ødeleggende, og min motivasjon forsvant. Da jeg kom på videregående oppdaget jeg at jeg ikke var SÅ dårlig i fysiske aktiviteter likevel... Jeg tror ikke folk som ikke har opplevd det, klarer å se hva det er snakk om. Tipper forresten at du bor på Lillehammer, HI - vill gjetting fra min side 🤓

Anonymkode: 9a7b3...8d7

Bor ikke på Lilkehammer nei 😁 Men noterer stedet i tilfelle vi vurderer å flytte..

Det er akkurat det du setter ord på her jeg snakker om. Den totale mangelen på balanse når det kommer å vektlegge barnas styrker og svakheter. Det er helt greit at barn som er sterke i  fysiske aktiviteter skal løftes frem - det er bare rett og rimelig. Men det burde være lik fokus på fysisk styrke og faglig styrke. Det hjelper jo heller ikke at lærerne har dette, barna må forstå det.. 

Alke de negative opplevelsene datteren min har hatt knyttet til aktivitet har gjort at hun går inn i aktivitet med tanken om at hun ikke kommer til å klare det.

Jeg håper hun får gleden av å f. eks trene på treningssenter når hun blitt eldre - og opplever at man kan ha treningsglede Og mestring selv om man ikke er blant de beste. Å oppleve at hun kan gjøre feil og klusse det til uten at noen står og skråler og ler rundt henne
 

HI

Anonymkode: b9b23...099

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg hater det! Sønnen min på 13 er introvert. Han gjør ikke ting han ikke mestrer, og han går rett i kjelleren om han ikke får det til. Han KAN virkelig ikke løpe, så han stryker på alle biip-tester som er. Han eier ikke kordinasjon, så han mestrer ikke skøyter. Han er en racer på matte, han er knallgod i engelsk, han forstår de mest kompliserte ting og han er faen så god på å tegne! Men det betyr liksom ikke noe.... Det er helt håpløst!!

Anonymkode: 90e28...eac

Akkurat sånn!

Jeg gruer meg til at hun skal testes i ferdighetene også - med karakter. Håper at lærerne er flinke til å gi for innsats. Men det hjelper nok ikke det heller - for når hun ikke mestrer så gir hun opp, og det kan tolkes som at hun ikke gidder..

 

HI

Anonymkode: b9b23...099

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Den siste kommentaren der illustrerer i grunn poenget i hovedinnlegget godt. Dette er den holdningen som ødelegger. Ingen kunne sagt noe tilsvarende om barn som var mindre gode i skolefagene, selv om de selvfølgelig også trenger tilpassninger og må "ventes på".

Anonymkode: 64ac8...69c

Spot on!

HI

Anonymkode: b9b23...099

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

18 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Den siste kommentaren der illustrerer i grunn poenget i hovedinnlegget godt. Dette er den holdningen som ødelegger. Ingen kunne sagt noe tilsvarende om barn som var mindre gode i skolefagene, selv om de selvfølgelig også trenger tilpassninger og må "ventes på".

Anonymkode: 64ac8...69c

Altså.. Jeg husker både at det var irriterende å bli parret med hun som ikke kunne løpe i vanlig tempo i orientering og med han som ikke evnet å skrive en oppgave i norsken. Det er ikke kult å være den som ikke klarer men det er heller ikke kult å måtte gjøre jobben selv fordi makkeren ikke klarer. Når det er sagt så har lærer en jobb å gjøre med å normalisere det at ikke alle er gode i alt og at det er ok. Ikke alt kan dømmes etter innsats 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg opplever ikke at ferdigheter er i fokus, men det er klart: er man ikke med på aktiviteter faller man litt utenfor. I friminuttene har de fleste barna behov for å utfolde seg. De barna som okke er med i leken, enten det er fotball eller slengtau eller hva det nå er, vil bli stående igjen.

Min sønn er ikke god i noe som helst som krever koordinasjon, men han blir med likevel. Og det har aldri vært noen som har gjort noen sak ut av at han legger mest energi i å unngå ballen eller at han ofte snubler når han prøver å skyte. Hadde han satt seg på sidelinjen ville han blitt ensom.

Anonymkode: 2359e...fa5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg opplever ikke at ferdigheter er i fokus, men det er klart: er man ikke med på aktiviteter faller man litt utenfor. I friminuttene har de fleste barna behov for å utfolde seg. De barna som okke er med i leken, enten det er fotball eller slengtau eller hva det nå er, vil bli stående igjen.

Min sønn er ikke god i noe som helst som krever koordinasjon, men han blir med likevel. Og det har aldri vært noen som har gjort noen sak ut av at han legger mest energi i å unngå ballen eller at han ofte snubler når han prøver å skyte. Hadde han satt seg på sidelinjen ville han blitt ensom.

Anonymkode: 2359e...fa5

Det er flott! Da er det et miljø som tar hensyn. Det er det ikke på den skolen jeg snakker om. Det er veldig mye bra med den skolen, og ikke minst med elevene, men det er en ukultur når det kommer til deltakelse for dem som skiller seg ut negativt i fysisk aktivitet.

Som nevnt tidligere. Å få beskjed om å komme seg ut av skisporet fordi man er for treig, ende med å spille på eget lag i ballbingen fordi ingen vil være på lag.. Til slutt vil man ikke forsøke. 
 

Det er nok litt slik at dette er et ganske lite sted med stort Fokus på idrett og konkurranse.. det spiller kanskje inn. 

HI

Anonymkode: b9b23...099

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Jeg hater det! Sønnen min på 13 er introvert. Han gjør ikke ting han ikke mestrer, og han går rett i kjelleren om han ikke får det til. Han KAN virkelig ikke løpe, så han stryker på alle biip-tester som er. Han eier ikke kordinasjon, så han mestrer ikke skøyter. Han er en racer på matte, han er knallgod i engelsk, han forstår de mest kompliserte ting og han er faen så god på å tegne! Men det betyr liksom ikke noe.... Det er helt håpløst!!

Anonymkode: 90e28...eac

Selvfølgelig betyr det noe at han er flink til andre ting, men det å ikle mestre noe fysisk er et problem som ikke kan overses. Hvis det hadde vært omvendt og han ikke hadde kunnet sumert to tall eller forstått den enkleste engelsk, men kjempegod i fysiske ferdigheter ville det vært et like stort problem. Begge deler er viktig og vi kan ikke late dom om en a  typene ferdigheter ikke betyr noe.

Anonymkode: 719f3...f40

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet er jo ikke at fysiske ferdigheter blir verdsatt, men at der er en kultur for å rakke ned på dem som ikke er like flinke. Der er jo bare trist.

Jeg bor i en typisk idrettsbygg hvor "alle" skal gå på ski eller spille fotball. Men vi har også en aktivitets-SFO hvor hovedfokus er lek og individuell bevegelse, ikke konkurranse eller måling. Den er virkelig gull!

Jeg er fotballtrener og har 3-4 barn på laget som mangler koordinasjon og andre fysiske ferdigheter. De får masse skryt hver gang de faktisk treffer ballen eller løper i riktig retning, og får akkurat like mye spilletid som dem som scorer alle målene. For meg er det at de fortsetter å komme på trening hver uke den viktgste målestokken på om vi lykkes som trenere. 

Anonymkode: c3f79...cad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Problemet er jo ikke at fysiske ferdigheter blir verdsatt, men at der er en kultur for å rakke ned på dem som ikke er like flinke. Der er jo bare trist.

Jeg bor i en typisk idrettsbygg hvor "alle" skal gå på ski eller spille fotball. Men vi har også en aktivitets-SFO hvor hovedfokus er lek og individuell bevegelse, ikke konkurranse eller måling. Den er virkelig gull!

Jeg er fotballtrener og har 3-4 barn på laget som mangler koordinasjon og andre fysiske ferdigheter. De får masse skryt hver gang de faktisk treffer ballen eller løper i riktig retning, og får akkurat like mye spilletid som dem som scorer alle målene. For meg er det at de fortsetter å komme på trening hver uke den viktgste målestokken på om vi lykkes som trenere. 

Anonymkode: c3f79...cad

Så bra! Flott at du har det fokuset!

Jeg er enig i at det ikke er negativt at det er et fokus på fysiske ferdigheter.. Men jeg syns det er en uting at det er så ubalansert fokus i forhold til andre ferdigheter. Dette er midlertidig, men uten sårbar tid i livet.

Senere vil ikke fysiske ferdigheter være et tena engang bortsett fra på visse arenaer. Jeg aner virkelig ikke om de jeg omgås på jobb og som jeg kjente på folkehøgskole og universitet kan sparke en ball eller hoppe høyt. Og det er jo ikke noe som betyr noe i det daglige livet. 

Jeg håper bare at datteren min kan finne tilbake gleden ved bevegelse når hun får de negative opplevelsene på avstand.

HI

Anonymkode: b9b23...099

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Vi bor kanskje et sted hvor det er et ekstremt fokus i lokalmiljøet. 
 

Datteren min ville virkelig være aktiv før. Men når hun stolt kom syklende til barnehagen på ny tohjulssykkel med støttehjul, da lo barna av at hun hadde støttehjul. Når hun hadde øvd hele helgen på langrenn fordi hun skulle ha skidag på mandagen - da fikk hun beskjed om å komne seg ut av sporet fordi hun var så treig.

I dag har hun et sånt hat mot organisert aktivitet, og en så stor prestasjonsangst, at hun ikke vil noe.. 

På skolen er du ikke en del av «majoriteten» om du ikke går på fotball eller håndball. Heldigvis har hun funnet sin gjeng.. 

HI

Anonymkode: b9b23...099

Det er ikke rart de lo av støttehjul. Alle andre hadde vel hatt løpesykkel og syklet med pedaler (uten støttehjul) da de var tre. Det er normalt her. Og vi er da vel mange som har blitt dytta ut av langrennssporet pga. manglende temp i årenes løp. Gjør noe mer krevende enn å gå tur, så kommer jenta til å utvikle seg. Men de fleste av oss verken var eller blir best. 
Bra hun har sin gjeng, for alle er ikke like gode. Men ar fysisk aktivitet har fokus i lokalmiljøet er bra! 

Anonymkode: bcd16...0fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Det er ikke rart de lo av støttehjul. Alle andre hadde vel hatt løpesykkel og syklet med pedaler (uten støttehjul) da de var tre. Det er normalt her. Og vi er da vel mange som har blitt dytta ut av langrennssporet pga. manglende temp i årenes løp. Gjør noe mer krevende enn å gå tur, så kommer jenta til å utvikle seg. Men de fleste av oss verken var eller blir best. 
Bra hun har sin gjeng, for alle er ikke like gode. Men ar fysisk aktivitet har fokus i lokalmiljøet er bra! 

Anonymkode: bcd16...0fe

Jeg syns det er rart at de lo av støttehjul.. men det har vel med oppdragelse å gjøre..

HI

Anonymkode: b9b23...099

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes ikke noe om innstillingen din til idrett/ fysisk aktivitet. Ungen må jo plukke opp negative vibber fra deg i tillegg til at hun kanskje synes det er utfordrende fra før. Idrett er utrolig viktig, både sosialt, fysisk og psykisk. 

Nå er det sånn at unger er ærlige og har spørsmål. Dersom noen er god eller dårlig i noe blir det plukket opp av andre barn og satt spørsmål ved eller kommentert.

Ungene må lære at folk er forskjellig og det at det er en fin ting. De må også få finne ut av hva de er god til/ synes er gøy uten å bli holdt tilbake fordi andre ikke er like god til akkurat det. 

At hun blir utestengt i lek er ikke akseptabelt eller at de kommenterer stygt. Her mener jeg læreren må gjøre en jobb. 

 

Anonymkode: af293...563

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Synes ikke noe om innstillingen din til idrett/ fysisk aktivitet. Ungen må jo plukke opp negative vibber fra deg i tillegg til at hun kanskje synes det er utfordrende fra før. Idrett er utrolig viktig, både sosialt, fysisk og psykisk. 

Nå er det sånn at unger er ærlige og har spørsmål. Dersom noen er god eller dårlig i noe blir det plukket opp av andre barn og satt spørsmål ved eller kommentert.

Ungene må lære at folk er forskjellig og det at det er en fin ting. De må også få finne ut av hva de er god til/ synes er gøy uten å bli holdt tilbake fordi andre ikke er like god til akkurat det. 

At hun blir utestengt i lek er ikke akseptabelt eller at de kommenterer stygt. Her mener jeg læreren må gjøre en jobb. 

 

Anonymkode: af293...563

Jeg har selv alltid vært aktiv innen idrett, men har da fått en datter som har problemer med å mestre innen fysisk aktivitet. Jeg legger til rette for mestring på arenaer hvor hun er trygg

Verden er ikke sort hvitt, selv om det sikkert er enklere.. 

Anonymkode: b9b23...099

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Jeg har selv alltid vært aktiv innen idrett, men har da fått en datter som har problemer med å mestre innen fysisk aktivitet. Jeg legger til rette for mestring på arenaer hvor hun er trygg

Verden er ikke sort hvitt, selv om det sikkert er enklere.. 

Anonymkode: b9b23...099

HI

Anonymkode: b9b23...099

Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Så bra! Flott at du har det fokuset!

Jeg er enig i at det ikke er negativt at det er et fokus på fysiske ferdigheter.. Men jeg syns det er en uting at det er så ubalansert fokus i forhold til andre ferdigheter. Dette er midlertidig, men uten sårbar tid i livet.

Senere vil ikke fysiske ferdigheter være et tena engang bortsett fra på visse arenaer. Jeg aner virkelig ikke om de jeg omgås på jobb og som jeg kjente på folkehøgskole og universitet kan sparke en ball eller hoppe høyt. Og det er jo ikke noe som betyr noe i det daglige livet. 

Jeg håper bare at datteren min kan finne tilbake gleden ved bevegelse når hun får de negative opplevelsene på avstand.

HI

Anonymkode: b9b23...099

Jeg er ikke helt enig med deg at fysiske ferdigheter ikke betyr noe senere i livet. Det gir utvilsomt status, også som voksen, å gå langt og fort på ski, gå krevende toppturer eller jogge til jobb. Bare se hva folk deler på Facebook  😉 I tillegg kommer helsegevinster du får ved å være fysisk aktiv.

Du risikerer også å falle utenfor om du ikke behersker alpin eller langrenn, eller har kondis til en fjelltur når alle studentvenninnene dine skal på hyttetur.

Det viktigste er gleden ved å bevege seg og kjenne at man har en kropp som virker - det er virkelig synd at datteren din vegrer seg mot organiserte aktiviteter. Prøv noe som er individuelt og ikke må være konkuransepreget - dans, turn, klatring, kajakkpadling eller stisykling? Noe man blir svett av, men som er gøy! Det finnes mange ulike kurs som ikke sikter mot verdenstoppen, eller man kan bruke individuell instruktør eller PT 😉

Anonymkode: c3f79...cad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller det vil si - ikke alltid.. Jeg eide ikke motivasjon på barneskolen pga samme problemstilling som jeg snakker om her. Men fant treningsglede når jeg ble eldre. Så jeg håper det også skjer for datteren min. 
 

HI

Anonymkode: b9b23...099

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er ikke helt enig med deg at fysiske ferdigheter ikke betyr noe senere i livet. Det gir utvilsomt status, også som voksen, å gå langt og fort på ski, gå krevende toppturer eller jogge til jobb. Bare se hva folk deler på Facebook  😉 I tillegg kommer helsegevinster du får ved å være fysisk aktiv.

Du risikerer også å falle utenfor om du ikke behersker alpin eller langrenn, eller har kondis til en fjelltur når alle studentvenninnene dine skal på hyttetur.

Det viktigste er gleden ved å bevege seg og kjenne at man har en kropp som virker - det er virkelig synd at datteren din vegrer seg mot organiserte aktiviteter. Prøv noe som er individuelt og ikke må være konkuransepreget - dans, turn, klatring, kajakkpadling eller stisykling? Noe man blir svett av, men som er gøy! Det finnes mange ulike kurs som ikke sikter mot verdenstoppen, eller man kan bruke individuell instruktør eller PT 😉

Anonymkode: c3f79...cad

Det kommer helt an på hvilket miljø du ferdes i. Og når man er eldre velger man miljø selv. På jobb har det aldri vært et fokus. 
 

HI

Anonymkode: b9b23...099

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er ikke helt enig med deg at fysiske ferdigheter ikke betyr noe senere i livet. Det gir utvilsomt status, også som voksen, å gå langt og fort på ski, gå krevende toppturer eller jogge til jobb. Bare se hva folk deler på Facebook  😉 I tillegg kommer helsegevinster du får ved å være fysisk aktiv.

Du risikerer også å falle utenfor om du ikke behersker alpin eller langrenn, eller har kondis til en fjelltur når alle studentvenninnene dine skal på hyttetur.

Det viktigste er gleden ved å bevege seg og kjenne at man har en kropp som virker - det er virkelig synd at datteren din vegrer seg mot organiserte aktiviteter. Prøv noe som er individuelt og ikke må være konkuransepreget - dans, turn, klatring, kajakkpadling eller stisykling? Noe man blir svett av, men som er gøy! Det finnes mange ulike kurs som ikke sikter mot verdenstoppen, eller man kan bruke individuell instruktør eller PT 😉

Anonymkode: c3f79...cad

Og til siste avsnitt. Det er helt sant. Og jeg håper at datteren min finner den gleden. Men da må hun få avstand til den ukulturen som er knyttet til fysisk aktivitet på skolen. 
 

HI

Anonymkode: b9b23...099

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Problemet er at jeg har ei jente som er veldig usikker på seg selv, ikke tør å søke nye utfordringer og helst vil unngå fysisk aktivitet. Som gruer seg til skolen, og gruer seg enormt til de dagene hvor det er gym. 
 

Hun har venner, men får slengt drit hver dag pga at hun er treig, klossete eller weird. Jeg vet at hun kommer bedre ut av det enn mange i fremtiden, men det er tungt å se hvor vanskelig det er nå.

Og ja, det er dialog med skole - det har det vært siden 1. klasse, og nå står hun på trappene til ungdomsskolen. 
 

HI

Anonymkode: b9b23...099

Men som med alt annet - dere må øve på det som er vanskelig!

man trenger absolutt ikke være noe toppidrettstalent, men god fysikk et viktig. Det forebygger sykdom og skader, både nå og senere i livet. Det bidrar til at vi holder ut i fysisk krevende yrker, at vi kan delta i ordinære aktiviteter og at vi ikke får muskel- og skjelettlidelser dom voksen. Selv med en stillesittende kontorjobb er fysisk aktivitet viktig. 
 

Dersom hun sliter med koordinasjon bør dere absolutt sette inn en innsats her. Det får hun bruk for både i dagliglivet og i helt ordinære situasjoner som å ta førerkort, sykle til jobb, male et hus, orientere seg i nye miljøer og områder osv. Hun skal begynne på ungdomsskolen. Da er det kjipt å ikke kunne holde følge med vennegjengen fordi fysikken er for dårlig. 

Anonymkode: 22124...e81

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men som med alt annet - dere må øve på det som er vanskelig!

man trenger absolutt ikke være noe toppidrettstalent, men god fysikk et viktig. Det forebygger sykdom og skader, både nå og senere i livet. Det bidrar til at vi holder ut i fysisk krevende yrker, at vi kan delta i ordinære aktiviteter og at vi ikke får muskel- og skjelettlidelser dom voksen. Selv med en stillesittende kontorjobb er fysisk aktivitet viktig. 
 

Dersom hun sliter med koordinasjon bør dere absolutt sette inn en innsats her. Det får hun bruk for både i dagliglivet og i helt ordinære situasjoner som å ta førerkort, sykle til jobb, male et hus, orientere seg i nye miljøer og områder osv. Hun skal begynne på ungdomsskolen. Da er det kjipt å ikke kunne holde følge med vennegjengen fordi fysikken er for dårlig. 

Anonymkode: 22124...e81

Og alt det der gjør vi..

HI

Anonymkode: b9b23...099

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke vært borti det på vår skole? Husker det var sånn i gymmen på ungdomsskolen , men hoppe strikk og tau? 
 

På skolen vår leker noen familie, noen i lekeapparater og noen hopper paradis, noen klatrer i trær. Hvis Noen av dem ikke vil , klarer noe av det... Så stikker de å leker med noen andre.. altså et ikke problem hos oss hvertfall ;)

Anonymkode: d6706...bf2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HI - jeg vil gjerne anbefale din datter å begynne på speideren. Ikke voldsomt med aktivitet, men likevel en god del. Og ingen ting handler om individuell prestasjon, det er samhold og mestring som står i fokus. Og masse friluftsliv, gleden av å være ute i naturen. En super aktivitet det det er rom for å være seg selv.

Anonymkode: 2359e...fa5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...