Gå til innhold

Barna spiser lunsjen foran skjerm i skolen - hva tenker dere om det?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

11 minutter siden, Kamomille skrev:

Man kan gjerne diskutere lengden på friminutt altså. Jeg tenker 15 minutter til ren spising går fint. Dersom dette kommer I tillegg til Friminutt. 
 

I den statlige tariffavtalen er voksne «avspist» med 20 min lunchpause. Så jo, voksne mennesker finner deg absolutt i dette. 

Men i praksis er det ingen (sikkert med noen hederlige unntak) som ikke har 30 minutter lunsjpause. 

Anonymkode: a7a08...5a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men i praksis er det ingen (sikkert med noen hederlige unntak) som ikke har 30 minutter lunsjpause. 

Anonymkode: a7a08...5a2

Selvfølgelig er set mange som ikke har 30 min pause! Endel har ikke pause i det hele tatt!!

Anonymkode: 08f6f...4d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Selvfølgelig er set mange som ikke har 30 min pause! Endel har ikke pause i det hele tatt!!

Anonymkode: 08f6f...4d5

OK. 

Anonymkode: a7a08...5a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barna mine går ikke på norsk skole. Her har de en time pause midt på dagen; 30 min til spising og 30 min til lek etterpå. Det serveres varm lunsj i kantinen. Synes det er en mye bedre måte å gjøre det på. Skjerm og mat hører ikke sammen. 

Anonymkode: 947de...bd9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Men i praksis er det ingen (sikkert med noen hederlige unntak) som ikke har 30 minutter lunsjpause. 

Anonymkode: a7a08...5a2

Dei fleste lærarar har max ei til to 30 minutts matpause i veka. Elles har ein vanlegvis inspeksjon enten første eller andre halvdel av matpause (så derfor et ingen elevar utan vaksne iallefall ikkje på barneskulen). Då har ein 15 minutter til å kome seg til pauserommet finne fram matpakken, ete, gå til kontor plassen sin, finne fram det ein skal ha til neste time og gå til klasserommet igjen. 

Anonymkode: 46684...7af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker at måltidet burde vært mer som i en familie, at man setter seg ned og spiser sammen. De voksne må også spise, selvfølgelig. 

Anonymkode: e902c...342

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Men i praksis er det ingen (sikkert med noen hederlige unntak) som ikke har 30 minutter lunsjpause. 

Anonymkode: a7a08...5a2

Jeg har aldri 30 min lunsjpause. Har 20 min alle dager, pluss et kvarter ledig mellom øktene 3-4 ganger i uka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...