Gå til innhold

Er det flere her som ikke har badet i sjø/hav i år?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Sist runde det var fint og varmt vær var det flom i Mjøsa så da var vannet kaldt, og nå når det endelig er blitt varmt så er det ingen av ungene som er interessert i å dra å bade og da blir det ikke til at jeg gjør det heller pga korona og slik.. Ikke er jeg glad i å ligge å sole meg lenger heller. Minste syns det er greit å bade i basseng/vannspreder (8 år) og ungdommene vil heller gjøre andre ting.. 

Flere? 

Anonymkode: 49dbd...926

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har heller ikke badet i år, strendene her er så fulle og, så har ikke hatt ønske om å bade. Nå er mine tenåringer, så de bader med venner. Men har vært lite på de i år og.

Anonymkode: 53710...e0a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har badet i Stillehavet (i januar), men kun i ferskvann i Norge. Har vasset i sjøen. (Litt på siden, men Mjøsa er vel ikke sjø eller hav)

Anonymkode: 66647...a71

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har badet masse i Mjøsa i år, og ikveld fikk jeg svømt meg en tur i 1time. Kjempedeilig, og ikke problemer med for mye folk heller.

Anonymkode: 7a44f...abb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Har badet i Stillehavet (i januar), men kun i ferskvann i Norge. Har vasset i sjøen. (Litt på siden, men Mjøsa er vel ikke sjø eller hav)

Anonymkode: 66647...a71

Nå er det nettopp en sjø Mjøsa er da... innsjø. Hav og sjø er de to ulike; hav er saltvann og sjø er ferskvann.

Anonymkode: 2e6d6...0b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har sjelden badet så mye som i år. Både i elv, hav og sjø. Har hytte ved en sjø så ble badet fra morgen til kveld i flere uker. 

Anonymkode: 2e6d6...0b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med ferie på finnmarkskysten, ble Barentshavet litt for kaldt til å bade i. Men vasset da. 

Anonymkode: 64267...b7d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Har badet masse i Mjøsa i år, og ikveld fikk jeg svømt meg en tur i 1time. Kjempedeilig, og ikke problemer med for mye folk heller.

Anonymkode: 7a44f...abb

Er det god temperatur i Mjøsa nå? 

Anonymkode: 49dbd...926

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Er det god temperatur i Mjøsa nå? 

Anonymkode: 49dbd...926

På Koigen er vanntemperatur målt til 21 så jeg synes temperaturen er god. Jeg bader ikke på selve Koigen, men ved gamle Hamar camping men det er nok samme temperatur der også.

Anonymkode: 7a44f...abb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nå er det nettopp en sjø Mjøsa er da... innsjø. Hav og sjø er de to ulike; hav er saltvann og sjø er ferskvann.

Anonymkode: 2e6d6...0b7

Det er sikkert dialektforskjeller. Jeg er vant til å bruke innsjø, sjø og hav. Innsjø om varskvann (som er større enn tjern), sjø om (salt)vann som ikke er store hav, men som har sjøvann (kaller ikke vannet i oslofjorden hav. Sier vi skal bade i sjøen eller fjorden). Og hav om områder som Nordsjøen, Atlanterhavet, Stillehavet etc. 

Anonymkode: 66647...a71

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er sikkert dialektforskjeller. Jeg er vant til å bruke innsjø, sjø og hav. Innsjø om varskvann (som er større enn tjern), sjø om (salt)vann som ikke er store hav, men som har sjøvann (kaller ikke vannet i oslofjorden hav. Sier vi skal bade i sjøen eller fjorden). Og hav om områder som Nordsjøen, Atlanterhavet, Stillehavet etc. 

Anonymkode: 66647...a71

Du har bare laget deg egne ord for ting? Varskvann??

Anonymkode: 2e6d6...0b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du har bare laget deg egne ord for ting? Varskvann??

Anonymkode: 2e6d6...0b7

Med bittelitt godvilje ville du forstått at det sikkert skulle stå Ferskvann. 

Anonymkode: 2c97b...4db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du har bare laget deg egne ord for ting? Varskvann??

Anonymkode: 2e6d6...0b7

😂 Jeg mente selvfølgelig ferskvann. 

Anonymkode: 66647...a71

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har droppet å bade i saltvann de gangen jeg hatt  mulighet. Er fra innlandet og lite glad i maneter m.m. Har badet i Mjøsa et par ganger. 

Anonymkode: d4ae5...9ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Nå er det nettopp en sjø Mjøsa er da... innsjø. Hav og sjø er de to ulike; hav er saltvann og sjø er ferskvann.

Anonymkode: 2e6d6...0b7

Innsjø og elver er ferskvann. Sjø og hav er salt.

Anonymkode: 968cf...1c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det positive med å være isbader , er at man bader i sjøen hele året. For min del, synest jeg temperaturene i sjøen er akkurat passelig akkurat no. Ungene her badet mye i sjøen da de var mindre, men nå er det alt mulig annet som interresserer de, så skal jeg bade, må jeg fint gå alene, (om vinteren har jeg med andre voksne som bader) eller få med meg en venninne eller to. Ellers så er alternativet å sette seg i en solstol på terrassen og spyle seg selv med spyleslangen  på ben og armer hvis det blir for varmt.

Man kan jo gå alene, ta seg en dukkert og gå hjem igjen.

Anonymkode: de5a6...59d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kun badet en gang i år. For kaldt vann og har litt problemer hvis ikke bunnen jeg går på en helt sebar. Vil helst bade der vannet er krystallklart og livredd for maneter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...