Gå til innhold

Noen her som er fosterhjem/beredskapshjem og som vet når utbetalingdato er?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Vi venter på penger bra barnevernet, men har ikke fått beskjed om når utbetalingsdato er. 

Noen som vet?

Anonymkode: 77f92...14d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ok. Da får vi etterbetaling neste mnd da? Siden vi ikke fikk nå.

Anonymkode: 77f92...14d

Vet ikke om det er forskjellig praksis i forskjellige kommuner, men her får vi det på etterskudd, slik at vi f.eks. fikk for juni nå 12. august. Men det har også vært en del rot med utbetalingene, slik at vi har måttet etterlyse det flere ganger og fått det opp til 3 mnd etter vi skulle hatt det. Litt upraktisk når man må legge ut for store utgifter som man skal få dekket, eller når man må ta permisjon fra sin vanlige jobb/jobbe redusert for å ta seg av fosterbarnet. (Ref. kommentaren over her.)

Anonymkode: 326c1...31f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

herregud, håper dere sier fra dere dette, hvis pengene er så viktig

Anonymkode: 2c5da...e15

Pengene er ikke så viktig, men det er greit å være forberedt på når utbetalingene er. 

 

Anonymkode: 77f92...14d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Vet ikke om det er forskjellig praksis i forskjellige kommuner, men her får vi det på etterskudd, slik at vi f.eks. fikk for juni nå 12. august. Men det har også vært en del rot med utbetalingene, slik at vi har måttet etterlyse det flere ganger og fått det opp til 3 mnd etter vi skulle hatt det. Litt upraktisk når man må legge ut for store utgifter som man skal få dekket, eller når man må ta permisjon fra sin vanlige jobb/jobbe redusert for å ta seg av fosterbarnet. (Ref. kommentaren over her.)

Anonymkode: 326c1...31f

Takk for svar ❤

Hi

Anonymkode: 77f92...14d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så mange dustete kommentarer at kjenner jeg blir flau om manglende evne til å se en sak fra flere sider. 

Selvfølgelig skal de som er fosterhjem ha dekket sine kostnader. Spesielt om man nettopp har fått plassering så kan det være svært mange kostnader på en gang, som man som fosterforeldre må legge ut for. Det finnes f. eks barn som må akuttplasseres som kun har det de står og går i. Når alt av utstyr, klær, sko osv trengs umiddelbart har man heller ikke alltid mulighet for å tråle rundt etter tilbud. I noen situasjoner må man bare kjøpe det som er tilgjengelig der og da. 

Dere som tror man går i stort pluss økonomisk av å være fosterhjem må tro om igjen. Men de færreste vil ta en jobb som krever mye av hele familien og samtidig tape penger. Men heldigvis gir det så mye annet bra enn økonomi å være fosterhjem at mange heldigvis synes det er verdt det uten stor økonomisk gevinst. 

Så for å svare på det du spurte om så har alle kommuner utbetalingsdato den 12 i måneden. 

Anonymkode: d68f6...4ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

herregud, håper dere sier fra dere dette, hvis pengene er så viktig

Anonymkode: 2c5da...e15

Altså, noen er fosterhjem, og har så krevende barn at de må ta permisjon fra jobben. Ikke så veldig rart at de lurer på når de får lønn. 
 

Jæv*** teit å hetse de få som gidder den utrolig hederlige jobben det er å ta vare på barn som trenger det. 
 

Du er på feil jorde. 

Anonymkode: c8276...1bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg har valgt å ta på meg et fosterbarn å vet du hva? Jeg taper på det økonomisk samme om jeg er frikjøpt i en viss andel av min vanlige jobb! 

 

Ikke kan jeg ta ekstravakter å ikke får jeg pensjonspoeng av jobben! Hadde det vært på grunn av pengene jeg tok jobben så tror jeg at økonomisk rådgiving for dummies hadde vært på sin plass!

Anonymkode: fffad...9fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...