Gå til innhold

12 år, går rundt toppløs, si noe eller..?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

48 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er og unormalt å legitmiere det å trykke det opp i andres ansikt. Hvis barnet læres at det er skamfullt å kle på seg foran andre så er det jo du som har feilet

Anonymkode: 07199...d8c

Jeg lærer aldri ungene at noe som helst er skamfullt. Det er en ufruktbar og meningsløs følelse å innpode barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

15 minutter siden, sug lut skrev:

Men  at dere går toppløse hjemme alene (hvilket er rimelig sært i seg selv) er vel ikke det samme som at dere går toppløse om dere har besøk? Om din datters venner kommer håper jeg faktisk at du kler på deg. Og sørger for at hun gjør det samme om du får besøk.

Selvfølgelig, vi går toppløs når vi er alene. Skjønner at noen synes det er sært, men det er altså slik vi er. 

Anonymkode: b19ae...0a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei? Det er jo ikke pga skam eller tabu? Det er normal folkeskikk og hygiene? Går fint å lære barna å dekke seg til litt uten å påføre skam eller tabu!! Det er jo faktisk essensielt at de lærer dette! De kan jo ikke forvente å kunne vase rundt nakne overalt og i alle situasjoner.

Tipper dere ikke mener det samme om 50 årige herr Andersen, naboen som alltid går naken, også til postkassa på andre siden av feltet?

Anonymkode: e2a2a...4a1

Det er ikke mer uhygenisk med bar hud på overkroppen enn på armene eller leggene for elsempel. Er det det du er redd for er hansker viktigst.

For min del må gjerne naboen gå naken. Selv kler jeg bare på meg for å holde varmen eller tekkes andre som synes hud er ponlig.

Det rareste er at de samme menneskene er negstive til at noen skal dekke håret med hijab som er negativetil at damer kan gå med bar overkropp.

Hva annet enn skam og tabu skulle være grunnen til at vi ikke kan gå nakne hvis vi vil?

Anonymkode: 8ff96...0e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Pashla skrev:

Jeg lærer aldri ungene at noe som helst er skamfullt. Det er en ufruktbar og meningsløs følelse å innpode barn.

Du gjør jo det, hvis du lærer de at det er rart å kle på seg

Anonymkode: 07199...d8c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du gjør jo det, hvis du lærer de at det er rart å kle på seg

Anonymkode: 07199...d8c

Men det er jo en merkelig og helt fantastisk påstand som du har diktet opp inni hodet ditt uten at noen i tråden har ytret den. Det er ikke mulig å føre en debatt hvis folk bare finner på en masse oppspinn. Du må nok nøye deg med å diskutere de påstandene som er i bruk her, ikke noen helt nye noen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du gjør jo det, hvis du lærer de at det er rart å kle på seg

Anonymkode: 07199...d8c

Ved å la barna velge hva som er naturlig for de selv, uten å påføre egne meninger om temaet, er det samme som å lære de at det er rart å kle på seg? Merkelig deduksjon.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Du er jo ute etter å diskutere 😂 så du mener vi skal omgås på kjøkkenet med meg og lillesøstra toppløse og at han bare skal snu seg bort.. Stakkars gutt. Han skal få lov å smøre seg frokost uten å få puppene våre trøkt opp i trynet!  Selv han tar på seg en t-skjorte til frokostbordet altså 😅 

men for all del; folk må få gjøre som de vil i eget hjem :) 

Anonymkode: e7ef1...190

Ja, hvis du har så store pupper at folk får dem trøkt i trynet bare dere står i samme rom, så skjønner jeg jo problemet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Men du har vel aldri fulgt normal norsk folkeskikk heller?

Anonymkode: e282c...f33

Vi har nok grunnleggende ulikt syn på hva som er normal norsk folkeskikk hvis du har større problemer med privat nakenhet i eget hjem enn med offentlig utskjelling under dekke av anonymitet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, Anonym bruker skrev:

Pedofile. Pedofile er problemet. Du vet aldri hvem som er det og kan finne på å stirre inn hjemme hos dem.

Anonymkode: c4512...0ce

Betyr det at en treåring heller ikke kan gå rundt i trusa inne i huset og i hagen? Pedofile er vel egentlig dem som tiltrekkes av barn under 12 år, og jo mindre barnet er, desto mer alvorlig er vel seksualisering?

Anonymkode: dabc9...1db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det er ikke mer uhygenisk med bar hud på overkroppen enn på armene eller leggene for elsempel. Er det det du er redd for er hansker viktigst.

For min del må gjerne naboen gå naken. Selv kler jeg bare på meg for å holde varmen eller tekkes andre som synes hud er ponlig.

Det rareste er at de samme menneskene er negstive til at noen skal dekke håret med hijab som er negativetil at damer kan gå med bar overkropp.

Hva annet enn skam og tabu skulle være grunnen til at vi ikke kan gå nakne hvis vi vil?

Anonymkode: 8ff96...0e7

Hvorfor må det være skam eller tabu?? Det er jo inne i ditt hode det da. 

 

Anonymkode: e2a2a...4a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor må det være skam eller tabu?? Det er jo inne i ditt hode det da. 

 

Anonymkode: e2a2a...4a1

Hva annet skulle det være.

Anonymkode: 8ff96...0e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hva annet skulle det være.

Anonymkode: 8ff96...0e7

Eh? Hvorfor skal det være tabu eller skam da? Det er vanlig å ha på klær rundt andre, ikke pga noe annet enn at andre skal slippe å se pupper og peniser dingle rundt om de ikke ønsker det. Ikke noe med skam eller tabu det vel? Det er jo faktisk forbudt ved lov å blotte seg feks. Jeg tenker at unge voksne som ikke bryr seg om slik mangler litt opldragelse og folkeskikk. Hvis hun ikke vil bruke klær og nekter å kle på seg skal hun få gå toppløs på skolen også? Det er enkelte ting som er vanlig i samfunnet, man er høflig, renslig, tar hensyn til andre osv. 

Anonymkode: e2a2a...4a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Pashla skrev:

Så å snu seg bort var aldri et alternativ? 😂

Å herre min, det gjorde hun jo selvfølgelig. Hvor stokk dum kan du være?

Anonymkode: cb6c6...8bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 timer siden, Pashla skrev:

Vi har nok grunnleggende ulikt syn på hva som er normal norsk folkeskikk hvis du har større problemer med privat nakenhet i eget hjem enn med offentlig utskjelling under dekke av anonymitet.

 

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Hva annet skulle det være.

Anonymkode: 8ff96...0e7

Du synes vel blotting er helt supert du da? for det er jo bare naturlig, eller hva? 

Anonymkode: cb6c6...8bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Pashla skrev:

Vi har nok grunnleggende ulikt syn på hva som er normal norsk folkeskikk hvis du har større problemer med privat nakenhet i eget hjem enn med offentlig utskjelling under dekke av anonymitet.

Du er nå anonym du og da, at du har et bilde av en pingvin og kaller deg "peisha" gjør deg ikke akkurat til en offentlig person, eller hva?

Anonymkode: cb6c6...8bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Å herre min, det gjorde hun jo selvfølgelig. Hvor stokk dum kan du være?

Anonymkode: cb6c6...8bc

 

33 minutter siden, Anonym bruker skrev:

 

Du synes vel blotting er helt supert du da? for det er jo bare naturlig, eller hva? 

Anonymkode: cb6c6...8bc

 

32 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du er nå anonym du og da, at du har et bilde av en pingvin og kaller deg "peisha" gjør deg ikke akkurat til en offentlig person, eller hva?

Anonymkode: cb6c6...8bc

Trur du må jobbe litt med debatteknikken din. Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Pashla skrev:

 

 

Trur du må jobbe litt med debatteknikken din. Lykke til.

Og du må jobbe litt med hersketeknikken, om du insisterer på å bruke det i hver tråd. 

Lykke til.

Anonymkode: 09ecf...2e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Og du må jobbe litt med hersketeknikken, om du insisterer på å bruke det i hver tråd. 

Lykke til.

Anonymkode: 09ecf...2e8

Å få sine usakligheter påtalt er ikke en hersketeknikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man skal lese mye rart før man mister synet. Mye rart å lese her.

Ja nå jenta gjøre som hun vil hjemme, er hun komfortabel er vel det bare positivt, greit å ta på seg når man får besøk, men ellers ser jeg ikke noe galt i det overhode. Om hun hadde gått naken hva så. Er vel opp til hver og en å bestemme selv. 

Vi kan si hva vi mener, men jeg mener an man ikke skal på tvingen noen noe som helst. Alle har et forhold til kroppen, noen vil ha den helt privat, helt ok, andre bryr seg ikke, helt ok. Men ta hensyn til andre, ikke på tving noen noe man ikke vil. 

Anonymkode: db379...319

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...