Gå til innhold

Erkeengler- stiftelse laget av pappaen til de to barna i Lørenskog💜


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

18 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Misforstår du med vilje? Det jeg snakker om er at folk har ikke visst at de kan kalle opp lekerplasser, skoleanlegg +++ (altså FLERE STORE anlegg, og lekeplasser) etter barna sine slik som denne faren har gjort. At folk setter opp en minneplakett diskret på én jævla benk vet da alle de kan.

Anonymkode: 5b22f...5de

Selvsagt vet man det også. Altså. Er du seriøs, eller skjønner du det bare ikke?

(ikke meningen å være frekk, selv om jeg ser at det kan oppfattes som det. Jeg lurer oppriktig på om du faktisk mener at ditt behov for å skjerme dine barn for verdens ondskap trumfer andres behov for å klare å leve med sorgen?)

Anonymkode: 19301...ae5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

15 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er viktig og riktig å sette spørsmålstegn og Evt komme med sine meninger til det som skjer i det offentlige rom. Selv om du ikke er enig så betyr ikke det at du har riktig. Alle skjønner at dette er en fryktelig tragisk sak, alle som har barn kan bare ane sorgen og sjokket faren går gjennom. Men det er likevel riktig at saker blir diskutert offentlig, og i en sorg er det ikke sikkert man tenker «lurt»fordi man får en ide. 

Anonymkode: 7b366...6a7

Dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Selvsagt vet man det også. Altså. Er du seriøs, eller skjønner du det bare ikke?

(ikke meningen å være frekk, selv om jeg ser at det kan oppfattes som det. Jeg lurer oppriktig på om du faktisk mener at ditt behov for å skjerme dine barn for verdens ondskap trumfer andres behov for å klare å leve med sorgen?)

Anonymkode: 19301...ae5

Nei. Det har jeg ikke skrevet heller. 

Anonymkode: 5b22f...5de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutes ago, Anonym bruker said:

Selvsagt vet man det også. Altså. Er du seriøs, eller skjønner du det bare ikke?

(ikke meningen å være frekk, selv om jeg ser at det kan oppfattes som det. Jeg lurer oppriktig på om du faktisk mener at ditt behov for å skjerme dine barn for verdens ondskap trumfer andres behov for å klare å leve med sorgen?)

Anonymkode: 19301...ae5

Det jeg har uthevet er noe jeg er usikker på. Er dette en god idé for faren, også i det lengre perspektiv? Jeg skrev om den kjente krisepsykologen Dyregrov som nettopp advarer mot å lage monumenter i hjemmet eller nærområdet for å kunne leve livet videre uten å få det fagfolk kaller "forlenget sorgprosess".

Nå er han midt i dypeste sorg og tenker på sitt tap døgnet rundt. Om noen år vil sorgen være litt mindre, og ikke tilstede 24/7. Han vil dog aldri kunne reise på storsenteret for verken melk eller joggesko uten å bli påminnet om tapet, fordi lekeplassen er utenfor der.

 

Anonymkode: e23d4...c0d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det jeg har uthevet er noe jeg er usikker på. Er dette en god idé for faren, også i det lengre perspektiv? Jeg skrev om den kjente krisepsykologen Dyregrov som nettopp advarer mot å lage monumenter i hjemmet eller nærområdet for å kunne leve livet videre uten å få det fagfolk kaller "forlenget sorgprosess".

Nå er han midt i dypeste sorg og tenker på sitt tap døgnet rundt. Om noen år vil sorgen være litt mindre, og ikke tilstede 24/7. Han vil dog aldri kunne reise på storsenteret for verken melk eller joggesko uten å bli påminnet om tapet, fordi lekeplassen er utenfor der.

 

Anonymkode: e23d4...c0d

Jeg skal love deg at man hverken trenger minnelund eller lekeplass med blankett for å bli minnet om barnet/barna man har mistet. 

Det han har gjort nå er det som føles riktig her og nå. Fremtiden vet vi ingenting om, det kan like godt skje at han blir varm om hjertet av å se små barn få leke på det stedet hans små aldri fikk oppleve. 

Uansett syns jeg at denne tråde er usmakelig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I Bergen ble AdO, Alexander Dale Oen Arena, bygget etter at han døde brått og tragisk. Mange syns det var en flott måte å hedre en fantastisk svømmer på, andre syns nok som noen her i tråden at det ble litt voldsomt. I dag er det svært få barn som tenker over at AdO er oppkalt etter en person i det hele tatt. Jeg tror dette vi vil se Erkeengler i et annet lys når tiden går. 

Anonymkode: d7cc9...822

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 timer siden, Anonym bruker skrev:

Men hvor går grensa for når folk kan gjøre det? Hva er tragisk nok? Skal vi tolke dem som ikke klarer å lage slike minnesmerket som mindre glad i barna sine? For mange er set en livskrise når deres 35 år gamle datter dør etter 6 års kamp mot brystkreft. Hun trives i parken. Hvis familien samler inn penger til blomster i den ene kroken, er det da greit at det kalles «Annas krok». Kan alle sette opp navn over alt, eller må man søke kommunen om lov? Må man betale deler eller alt for å kunne børe navnet? 
Som sagt skjønner jeg at familien er knust. Det et særdeles brutalt det som har skjedd. Det er allikevel ikke en offentlig hendelse. Det er som Nyttårs barn sier... Penger som går målrettet til at psykisk helsevern skal få mer fokus, slik at dette aldri skjer igjen, er i seg selv et mål og en sak som har en korrelasjon til hendelsen. 
Det betyr ikke at de tiltakene som settes i gang ikke er flotte, men hvem setter streken for når noen fortjener navnet sitt på ulike offentlige rom? 

 

Det blir i grunn noe annet. Da har det en nytteverdi. Dette kan man gjøre uten at navnet til alle står på ulykkesstedet. Det er ikke for å hedre den døde, men for å minne andre på at folk dør i trafikken. 

Anonymkode: d5d49...cc3

Det er sant at det da har en nytteverd, i tillegg til minnesmerke.

Anonymkode: 66ad8...ee3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Men det er nettopp det, mangel på empati, når ditt eget lille ubehag forventes å ha forrang, du liker bare ikke å erkjenne det.

Anonymkode: 73888...647

Føler ikke noe ubehag, du. Det var ikke i mitt innlegg... Min tanke er vel mer omkring prinsippet. Alle mennesker blir glemt en gang, det er faktisk sånn det er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Selvsagt vet man det også. Altså. Er du seriøs, eller skjønner du det bare ikke?

(ikke meningen å være frekk, selv om jeg ser at det kan oppfattes som det. Jeg lurer oppriktig på om du faktisk mener at ditt behov for å skjerme dine barn for verdens ondskap trumfer andres behov for å klare å leve med sorgen?)

Anonymkode: 19301...ae5

Det er jo her at kjeden ryker av. Når folk begynner med «trumfer». Det er ingen konkurranse...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...