Gå til innhold

Erkeengler- stiftelse laget av pappaen til de to barna i Lørenskog💜


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

💜 helt enig med deg HI❤️ stakkars gutter og faren som sitter igjen uten det kjæreste han har

Anonymkode: b650e...e72

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som hendte var hjerteskjærende og tragisk. Allikevel er jeg litt skeptisk til at det skal bli steder som bører navnet til barna, selv om initiativet til å gi noe til barn i området er flott. 

Anonymkode: d5d49...cc3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det som hendte var hjerteskjærende og tragisk. Allikevel er jeg litt skeptisk til at det skal bli steder som bører navnet til barna, selv om initiativet til å gi noe til barn i området er flott. 

Anonymkode: d5d49...cc3

Syns det er forståelig at familien har et ønske om å hedre barna som aldri fikk satt sitt preg på nærmiljøet som de kanskje ville gjort om de fikk leve. Og jeg tenker at det ikke skader noen.. 

Anonymkode: 227ea...d91

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutes ago, Anonym bruker said:

Det som hendte var hjerteskjærende og tragisk. Allikevel er jeg litt skeptisk til at det skal bli steder som bører navnet til barna, selv om initiativet til å gi noe til barn i området er flott. 

Anonymkode: d5d49...cc3

Enig.  Også en lekeplass som heter barnas navns paradis? Hm..

 

 

Anonymkode: e23d4...c0d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det som hendte var hjerteskjærende og tragisk. Allikevel er jeg litt skeptisk til at det skal bli steder som bører navnet til barna, selv om initiativet til å gi noe til barn i området er flott. 

Anonymkode: d5d49...cc3

Hvorfor?

Hva kan være galt med det?

Anonymkode: baa2e...c9d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Enig.  Også en lekeplass som heter barnas navns paradis? Hm..

 

 

Anonymkode: e23d4...c0d

Men er det ikke paradis for barn å leke fritt?

Forstår ikke skepsisen 

Anonymkode: baa2e...c9d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker at i stor sorg og sjokk, så gjør man ting i desperasjon for å hedre og minnes. 
 

Ei jente tok selvmord i vinter husker jeg. Begge foreldrene la ut ekstremt mye info, bilder, detaljer etc på sine åpne Facebook-profiler. Forstod det som at de hadde det så tøft at de hadde stort behov for å dele og snakke om henne, selv om det hele ble litt merkelig..

Anonymkode: 1ed6e...698

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor?

Hva kan være galt med det?

Anonymkode: baa2e...c9d

Det blir en offentlig påminnelse om en privat tragedie. «Mamma, hvorfor heter det xxx og xxxs paradis»? 
En ting er at det i kr.sand ble opprettet en stiftelse som jobber for barn på en litt annen måte. Hadde vært litt annerledes om det ble laget benker og lekeområde på stedet og kalt xxx og xxxs stampe. 
 

Anonymkode: d5d49...cc3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det burde være et lite minnesmerke med eks kors ved dødsfall på veien, altså ved veien der ulykken skjedde og noen omkom.

Da jeg var i Polen i fjor høst, kunne jeg se en del kors og blomster på veien. Spurte bussjåføren hva det var, og han sa minnesmerke. De blir heller ikke fjernet.

Da han unge motorsyklisten omkom på veien i Lillestrøm, så kunne man se blomster, men nå er det ingenting der lenger, så minnet er på en måte blitt borte. Det synes jeg er trist....

Anonymkode: 66ad8...ee3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 hour ago, Anonym bruker said:

Men er det ikke paradis for barn å leke fritt?

Forstår ikke skepsisen 

Anonymkode: baa2e...c9d

Fordi paradis også henspeiler kristendommens himmel. Det er en dobbeltbetydning jeg ikke skjønner de ønsker.

Anonymkode: e23d4...c0d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Fordi paradis også henspeiler kristendommens himmel. Det er en dobbeltbetydning jeg ikke skjønner de ønsker.

Anonymkode: e23d4...c0d

De tror vel at barna er i Paradis da? Hvis det gir dem trøst må vel det være en bra ting?

Alt man skal ha en mening om. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår ikke engang at det skal være mulig å mene noe om hvilke valg foreldre gjør for å minne de barn de har mistet. Eneste man bør er å ha forståelse for at sorgen oppleves og bearbeides forskjellig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

måtte gi 2000 , har tenkt mye på disse 2 små guttene og flott med navn på ansiktet.

Helt forferdelig trist og alle foreldre sørger ikke likt så jeg tenker dette bør man ikke henge seg oppi.

Flott far ønsker og bidra til samfunnet

Anonymkode: b9643...bae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må være opp til far og resten av familien hvordan de ønsker å sørge. Stiftelsen gir i tillegg noe til samfunnet, og det må da være flott. 

Anonymkode: b2210...519

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når barna tydeligvis het Mikael og Gabriel, og faren har kalt prosjektet for Erkeengler er det vel ganske oppe i dagen at dette dreier seg om noen med sterk gudstro. At de da velger å koble det til Paradis er vel ikke annet enn naturlig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det som hendte var hjerteskjærende og tragisk. Allikevel er jeg litt skeptisk til at det skal bli steder som bører navnet til barna, selv om initiativet til å gi noe til barn i området er flott. 

Anonymkode: d5d49...cc3

Enig. Det er et dystert preg over det.

Anonymkode: 5b22f...5de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, mamma til adhd gutt<3 skrev:

Jeg forstår ikke engang at det skal være mulig å mene noe om hvilke valg foreldre gjør for å minne de barn de har mistet. Eneste man bør er å ha forståelse for at sorgen oppleves og bearbeides forskjellig. 

Uenig. Så lenge det valget blir markert i offentlige rom påvirker det de som bruker området. Hvis alle som mister noen skal kunne ha et minnesmerke på arenaer som var av betydning for den døde, ble det plutselig mange benker, stener og plasser med navn på. 

Anonymkode: d5d49...cc3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Uenig. Så lenge det valget blir markert i offentlige rom påvirker det de som bruker området. Hvis alle som mister noen skal kunne ha et minnesmerke på arenaer som var av betydning for den døde, ble det plutselig mange benker, stener og plasser med navn på. 

Anonymkode: d5d49...cc3

Dette.

Anonymkode: 5b22f...5de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Uenig. Så lenge det valget blir markert i offentlige rom påvirker det de som bruker området. Hvis alle som mister noen skal kunne ha et minnesmerke på arenaer som var av betydning for den døde, ble det plutselig mange benker, stener og plasser med navn på. 

Anonymkode: d5d49...cc3

Visse saker er mer spesielt enn andre. Døden er som oftest naturlig, men innimellom frarøves man det kjæreste man har på tragisk vis. Utøya er ett eksempel, lørenskogsaken ett annet . Det fine her er at det er ikke bare en Stein eller minnesmerke, men ett område som dedikeres som minne over barna. Familien gir noe tilbake til nærområdet og de bidrar også selv. Som «betaling» ønsker de ett minnesmerke, ett navn i deres navn. Flott familie som ønsker at barn fra fattige familier skal få muligheten til å kunne drive med idrett også. Det ser ut til at far er glad i trening, kosthold med mer så dette er nok viktig for han. All ære til han som klarer å fokusere på slikt i den situasjonen han er i.

Anonymkode: d4224...097

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Visse saker er mer spesielt enn andre. Døden er som oftest naturlig, men innimellom frarøves man det kjæreste man har på tragisk vis. Utøya er ett eksempel, lørenskogsaken ett annet . Det fine her er at det er ikke bare en Stein eller minnesmerke, men ett område som dedikeres som minne over barna. Familien gir noe tilbake til nærområdet og de bidrar også selv. Som «betaling» ønsker de ett minnesmerke, ett navn i deres navn. Flott familie som ønsker at barn fra fattige familier skal få muligheten til å kunne drive med idrett også. Det ser ut til at far er glad i trening, kosthold med mer så dette er nok viktig for han. All ære til han som klarer å fokusere på slikt i den situasjonen han er i.

Anonymkode: d4224...097

Det er rått og brutalt å miste en 2 åring til Dpig-svulst også. Hvem skal bestemme hva som er hjerterått nok til at familien kan sette opp en plakett eller skilt? Selv om dette dreier seg om drap, kan det ikke sammenlignes med Utøya, eller Benjamin Hermansen-saken,  for den saks skyld. Dette vare en privat tragedie. Aldeles forferdelig. Utøya var allikevel et angrep på et gruppering og et samfunn. 
Det er flott at familien vil gi tilbake til lokalsamfunnet. De kan gjøre dette uten å la «alle» lekeområder beregnet på barn være preget av navnet til de døde barna. Stiftelsen har mulighet til å fremme en sak uten å måtte merke alt de bidrar til, 

Anonymkode: d5d49...cc3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Visse saker er mer spesielt enn andre. Døden er som oftest naturlig, men innimellom frarøves man det kjæreste man har på tragisk vis. Utøya er ett eksempel, lørenskogsaken ett annet . Det fine her er at det er ikke bare en Stein eller minnesmerke, men ett område som dedikeres som minne over barna. Familien gir noe tilbake til nærområdet og de bidrar også selv. Som «betaling» ønsker de ett minnesmerke, ett navn i deres navn. Flott familie som ønsker at barn fra fattige familier skal få muligheten til å kunne drive med idrett også. Det ser ut til at far er glad i trening, kosthold med mer så dette er nok viktig for han. All ære til han som klarer å fokusere på slikt i den situasjonen han er i.

Anonymkode: d4224...097

Lørenskogsaken er vel mest et resultat av manglende ressurser i psykiatrien. Bare dypt tragisk for alle parter og ikke en sak av stor nasjonal betydning. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...