Gå til innhold

Det er så trist at jeg enten må leve i et ekteskap jeg er ulykkelig i eller flytte og la far få ungene 100%


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Har ikke råd til leilighet som er stor nok for oss alle da jeg har lav lønn og ingen egenkapital. Lønnen har jeg prøvd å gjøre noe med i årevis, men får ikke noe bedre betalt stilling. Å flytte ungene bort fra skole, venner og aktivitetene dems er uaktuelt.

Blitt lurt så selv om jeg har vært med på å betale ned på lån eier jeg ingenting på papiret, alt står på mannen. Så drar jeg nå må jeg halvveis inn i livet begynne helt fra bunn av.

Anonymkode: 9c825...466

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er eiendommen kjøpt før eller etter ekteskapet? Og står lånet på en av dere eller begge?

Anonymkode: 09e7e...961

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Er eiendommen kjøpt før eller etter ekteskapet? Og står lånet på en av dere eller begge?

Anonymkode: 09e7e...961

Eiendommen er hans. Skulle egentlig ikke bo her men kjøpe sammen, men så dukket det alltid opp noe som utsatte det litt til og litt til  og litt til. Når har jeg vært med å betalt ned på et lån som ikke gir meg noen ting i flere år. Har et par dyre biler og båt, dette er kjøpt etter at vi ble gift. Stolte på han så var aldri med på overtagelsebe av dette, merket nå at han står alene på alle eierpapirene.

Anonymkode: 9c825...466

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Eiendommen er hans. Skulle egentlig ikke bo her men kjøpe sammen, men så dukket det alltid opp noe som utsatte det litt til og litt til  og litt til. Når har jeg vært med å betalt ned på et lån som ikke gir meg noen ting i flere år. Har et par dyre biler og båt, dette er kjøpt etter at vi ble gift. Stolte på han så var aldri med på overtagelsebe av dette, merket nå at han står alene på alle eierpapirene.

Anonymkode: 9c825...466

Da må du jo ta deg en tur til en god familieadvokat med bilde av dokumentene, og snakke litt om hvordan dette kan gjøres. For hvis du har finansiert hans livsopphold, så har du jo sponset disse kjøpene.

Anonymkode: 6915b...51d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Da må du jo ta deg en tur til en god familieadvokat med bilde av dokumentene, og snakke litt om hvordan dette kan gjøres. For hvis du har finansiert hans livsopphold, så har du jo sponset disse kjøpene.

Anonymkode: 6915b...51d

Støtter denne! 

Anonymkode: fa865...e35

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når dere er gift har det ikke noe å bety om eiendelene står på en eller begge så lenge det ikke er skrevet avtale om særeie. Ved brudd skal alle verdier som er opparbeidet mens dere var gift deles likt. Så bil og båt skal deles likt siden dette ble kjøpt mens dere var gift.
Boligen må dere se på verdistigningen den har hatt i årene dere har vært gift og dele det, han får den delen av verdien boligen hadde før dere giftet dere pluss halvparten av dagens verdi

eksempel: verdi før ekteskap: 1 million
verdi nå: 2millillioner 
du får 500 000 og han får 1,5 mill. 

Dette får du hjelp av advokat til å sette opp. Jeg var i akkurat samme situasjon som deg, og fikk et helt greit skilsmisseoppgjør selv om ingen av verdiene på papiret stod på meg. 
 

Anonymkode: b25ca...b74

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Eiendommen er hans. Skulle egentlig ikke bo her men kjøpe sammen, men så dukket det alltid opp noe som utsatte det litt til og litt til  og litt til. Når har jeg vært med å betalt ned på et lån som ikke gir meg noen ting i flere år. Har et par dyre biler og båt, dette er kjøpt etter at vi ble gift. Stolte på han så var aldri med på overtagelsebe av dette, merket nå at han står alene på alle eierpapirene.

Anonymkode: 9c825...466

Altså har du betalt husleie til han? Det er jo ikke uvanlig. Bil og båt har dere skaffet sammen, så selv om det står på han, så er det felleseie. 

Anonymkode: 09e7e...961

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om dere er gift går du ikke tomhendt ut selv om du ikke står på papiret.

Hovedregelen er at det man tar med seg inn i ekteskapet tar man også med seg ut, verdier opparbeidet i løpet av ekteskapet deles likt.

Så ditt bidrag til husholdningen, din lønn, din arbeidskraft, ditt arbeid med barn og husarbeid, verdsettes like høyt som hans lønn.

At han står som eier på biler og båter har ingen betydning, det er verdier som er skaffet til veie som ektepar og du skal ha halvparten av verdien.

Det med verdistigning på hus har jeg hørt begge deler av, både at du skal ha halvparten av verdistigningen og at du ikke skal det, så der må du høre med en advokat.

Men helt tomhendt går du ikke ut av ekteskapet altså. Snakk med en advokat og få råd der.

Uansett skal selvfølgelig ikke pappa ha barna 100%, om du må utenfor deres skolekrets kan du likevel ha barna ihvertfall 20-30%, annenhver helg, en ettermiddag i uka, ferier osv. Har du bil kan du fint ha barna også om de skal på skole eller trening, så langt trenger du ikke flytte at du ikke kan kjøre barna dit de skal.

Anonymkode: 53cd4...fa7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...