Gå til innhold

19 måneder og våkner hver natt med hyl og skrik.l


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Dette er 3 barnet så er ikke uvant med nattevåk. Nr 1 hadde Kiss... Bare vet ikke med denne. 

Har siden fødsel vært en mare på natta og soving på dagtid. Soving generelt har vært et problem fra dag 1.

Føler vi har prøvd alt, men kan være noe vi har oversett?

Vi har faste rutiner, og endelig fra rundt 13 mnd har vi fått henne til å sove sammenhengende 1-1,5 timer på dagen.

Problemet er natta. Hun legges mellom 18-19 , men bruker laaang tid på å falle til ro(vært sånn siden 6 mnd). Ikke noe gråt eller noe, men turner rundt i senga i alt fra 30 min til 2 timer. Så legging på kvelden er egentlig ikke noe problem...Så sover hun godt for så å våkne med hylskrik mellom 23 til kl 2. Da er det gjerne gråt/tull /skrik om hverandre i 2-3 timer. Hun kan sovne å våkne hvert 20 min med skriking og redsel/ubehag lyd gjennom hele natta også.

Vi har forsøkt å Legge henne tidligere enn 18 om kvelden en periode - 0 virkning og senere en periode - 0 virkning. Vi har helt siden hun ble født prøvd å få henne til å sove nok på dagen, men1,5 time er Max så lenge hu har levd.

-Vi har vært hos manuellterapeut når hun var 3 uker(hadde kolikk) , men fant ikke no, Tok igjen en tur til manuellterapeut når hun var 14 mnd, fant ingenting. Sa bare at batteriet hennes har lengre holdbarhet.

-sjekket for melkeallergi som baby(kolikk).

- Byssing har aldri hjulpet , bilkjøring, samsoving, trille

- Har på natta prøvd å sitte inne hos henne uten å si noe, prøvd hysjemetoden, og intervall metoden. 
 

- Det er umulig å vite om hun har vondt, er redd, mareritt/skrekk, for mye eller lite søvn som årsaken til at hun våkner å lager leven i mange timer.

Spiser godt, drikker godt.. Veldig aktiv og nysgjerrig. Var så aktiv i magen at jeg hadde løs mage fra uke 20.

Begynner å bli sliten nå... Føler at INGENting funker. Hu har hatt intervaller på ca 2-4 netter hvor hun sover en hel natt. Også er det minimum 6 uker til hun kanskje sover 1 hel natt Igjen. Dette tærer på alt.. men vet helt ærlig ikke hva jeg og mannen skal gjøre? Føler det aldri tar slutt😅😅

Noen erfaringer tips jeg kanskje ikke har sjekket ut?Hjæælp

 

 

Anonymkode: d7c16...500

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Google nattskrekk. Paver no turnus. Om det høres sånn ut kan du kontakte fastlegen og få henvisning til søvnsenter på Haukeland, for eksempel.

Anonymkode: 7b2f4...83a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når barn bruker lang tid på å sovne og er våken i flere timer midt på natta er det som regel fordi de sover for mye på dagtid og legges for tidlig om kvelden. Jeg ville vekket henne etter en time på dagtid og ikke lagt før 1930 om kvelden. 

Men noen barn bare sover dårlig. Har en på 4 som aldri har sovet godt. Har løsnet litt siste året, men han ligger fremdeles på vårt rom pga han våkner så ofte og barnerommet er i andre enden av huset. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Prøvd tyngdepose?

Anonymkode: 3d54d...400

Det var en god idé. Vektdyne er verdt forsøket!

Anonymkode: 7b2f4...83a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Google nattskrekk. Paver no turnus. Om det høres sånn ut kan du kontakte fastlegen og få henvisning til søvnsenter på Haukeland, for eksempel.

Anonymkode: 7b2f4...83a

Ja er ikke ukjent med nattskrekk da eldste var plaget av det i perioder. Men det var når hun var mellom 3-4 år og da gikk det over etter 10-15 min 🧐😅 Kan de få det så små? 
 

Hun kan sovne etter 20 min også våkne igjen med hyl og skrik og skriker da Neeeeei!!! Neeei!! Mammmaaa... for så å sove 40 min også påan igjen..  Eller hun våkner skrikende også er våken i 2-3 timer...

Haukeland er ca 70 mil unna 😅

Anonymkode: d7c16...500

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 timer siden, Pobie skrev:

Når barn bruker lang tid på å sovne og er våken i flere timer midt på natta er det som regel fordi de sover for mye på dagtid og legges for tidlig om kvelden. Jeg ville vekket henne etter en time på dagtid og ikke lagt før 1930 om kvelden. 

Men noen barn bare sover dårlig. Har en på 4 som aldri har sovet godt. Har løsnet litt siste året, men han ligger fremdeles på vårt rom pga han våkner så ofte og barnerommet er i andre enden av huset. 

Hun sover rundt 1 time på dagtid, noen ganger 45 min(alt etter aktivitets nivå.) og gnir seg i øya typ 17.50 .. Føler jeg har lest denne ungen feil siden fødsel. Hun gir «tegn» på at hun er trøtt, men kan allikevel holde på lenge. Skal jeg kanskje kutte soving helt? Selv om jeg trur bhg vil være uenig for de sier hun er trøtt ved 11 tiden🙄

Ja kanskje sistemann bare er drit dårlig på å sove og sånn er det. Men må snart få litt orden på dette merker jeg. Det går utover jobb og de 2 andre med 2 kronisk trøtte foreldre 😅😂

Hadde hatt 0 stress hvis det kun var oppvåkning og samsoving , byssing, nærhet, nynning ect hadde hjulpet for å få henne til å sove igjen. Hun virker nemlig trøtt på natta, legger seg ned å gnir deg masse i øya , rolig i 5 min også begynner hun å hvine/hyle. Høres ut som om hun blir klypi i søvne..

Men skal se om jeg får kuttet dagsovingen helt å se om det har innvirkning . :) tar de tipsa jeg kan få😂😅

 

Anonymkode: d7c16...500

Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja er ikke ukjent med nattskrekk da eldste var plaget av det i perioder. Men det var når hun var mellom 3-4 år og da gikk det over etter 10-15 min 🧐😅 Kan de få det så små? 
 

Hun kan sovne etter 20 min også våkne igjen med hyl og skrik og skriker da Neeeeei!!! Neeei!! Mammmaaa... for så å sove 40 min også påan igjen..  Eller hun våkner skrikende også er våken i 2-3 timer...

Haukeland er ca 70 mil unna 😅

Anonymkode: d7c16...500

Nattskrekk kan ha sammenheng med hormonforandringer, typisk for eksempel i tannfrembrudd, tannfellingen, pubertet etc. 

Anonymkode: 7b2f4...83a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Ja er ikke ukjent med nattskrekk da eldste var plaget av det i perioder. Men det var når hun var mellom 3-4 år og da gikk det over etter 10-15 min 🧐😅 Kan de få det så små? 
 

Hun kan sovne etter 20 min også våkne igjen med hyl og skrik og skriker da Neeeeei!!! Neeei!! Mammmaaa... for så å sove 40 min også påan igjen..  Eller hun våkner skrikende også er våken i 2-3 timer...

Haukeland er ca 70 mil unna 😅

Anonymkode: d7c16...500

Nattskrekk kan ha sammenheng med hormonforandringer, typisk for eksempel i tannfrembrudd, tannfellingen, pubertet etc. https://helse-bergen.no/behandlinger/nattlige-skrekkanfall-pavor-nocturnus

Anonymkode: 7b2f4...83a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...